منو
 صفحه های تصادفی
محاصره اقتصادی
مغناطیس
لورازپام
کدو «داروئی»
دوران سنوزوئیک
انقباض طول
پنیر محلی
تکنسین ثبت اسناد و املاک
تأسیس ضرابخانه در دوره ناصرالدین شاه
فاصله در فضا
 کاربر Online
392 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  شنبه 25 تیر 1390 [06:57 ]
  کنترل اشتها
 

کنترل اشتها

برای کنترل اشتهایتان می توانید از این راه های ساده و کاملاً عملی استفاده کنید.

- خواب کافی
محرومیت از خواب توازن برخی از هورمون های بدن (هورمون بالا برنده اشتها و هورمون پایین آورنده اشتها) را برهم می زند. به همین دلیل گفته می شود که افراد بزرگسال باید در شبانه روز حداقل 7 ساعت خواب مفید داشته باشند.

- استفاده از فیبر و پروتئین در وعده های غذایی
پروتئین در مقایسه با کربوهیدرات زمان بیشتری برای هضم مصرف می کند و درنتیجه مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه می دارد. فیبر با جذب آب و سپس حجیم شدن در معده باعث می شود احساس سیری بیشتری کنید.

- تنوع کمتر، سیری بیشتر
اگر در خانه تان تنوع کمتری از تنقلات را نگهداری کنید کمتر هم به خوردن این گونه مواد علاقه پیدا می کنید.

غذای خود را در بشقاب های کوچک سرو کنید و به این طریق حتی مقدار کمی غذا، خیلی زیاد به نظر خواهد آمد.

  امتیاز: 0.00