منو
 صفحه های تصادفی
سیاره مریخ
معلومات فطری (نظریه افلاطون)
گل قهوه
پروین اعتصامی
تیره بارهنگ آبیتیره بارهنگ
ترانسفورماتور
ایثار و انفاق فاطمه علیهاسلام
گزنه
کانیهای موجود در گل سنگ
مرزنگوش
 کاربر Online
273 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  شنبه 25 تیر 1390 [06:56 ]
  شش غذایی که احساس بهتری به شما می دهند.
 

شش غذایی که احساس بهتری به شما می دهند.

شش ماده غذایی ای که شما را خوش اخلاق تر می کنند.

- غذاهایی که سرشار از ویتامین B12 و اسید فولیک هستند بخورید.
این دو ویتامین از بروز اختلالات در سیستم عصبی مرکزی، اختلالات خلق و خو و جنون پیشگیری می کنند.
اسید فولیک به طور معمول در سبزیجات و ویتامین B12 هم در گوشت،ماهی، مرغ و لبنیات وجود دارند.

لوبیا قرمز و گوشت گوساله کم چرب یا یک سالاد کاهو با سینهمرغ یا مقداری ماهی قزل آلای کبابی شده را در کنار مقدار کمی کلم بروکلی سرمیز غذا داشته باشید. همه این غذاها به اندازه کافی ویتامین B12 واسید فولیک دارند تا بدن شما را خوشحال و راضی نگه دارند.

-میوه وسبزیجات بخورید.
میوه وسبزیجات مقدار زیادی از عناصر غذایی و آنتی اکسیدان های مورد نیاز را فراهم می کنند که به طور مستقیم در سلامت بدن تاثیرگذار هستند.

- غذاهای سرشار از سلنیوم بخورید.
سلنیوم یک ماده معدنی است که در بدن مانند آنتی اکسیدان عمل می کند.
حداقل مقدار توصیه شده مصرف سلنیوم در روز را در رژیم غذایینان داشته باشید که 55 میکروگرم در روز است.
آرد کامل گندم و جو دو سر از جملهمواد غذایی ای هستند که می توانند سلنیوم مورد نیاز روزانه شما را تامین کنند. دیگر غذاهای سرشار از سلنیوم عبارتند از: حبوبات و بقولات، گوشت کم چرب(گوشت گوساله، مرغپوست کنده یا بوقلمون)، لبنیات کم چرب، آجیل و غذاهای دریایی.

- غذاهای دریایی بخورید.
تحقیقات مختلف نشان می دهند که وقتی افراد ماهیزیادی می خورند علائم افسردگی کمتر به سراغشان می آید؛ به ویژه ماهی هایی که سرشاراز اسید چرب امگا 3 هستند.
بهترین منابع اسید چرب امگا 3 عبارتنداز:
ماهی قزل آلا، ساردین و ماهی تن.

- ویتامین دمصرف کنید.
اشعه های خورشید به بدن ما اجازه می دهند تا ویتامین D را سنتز کند.
تعداد محدودی از غذاها حاوی ویتامین D هستند.
ماهی تن، جگر گاو، پنیر و زرده تخم مرغ.

- شکلات تلخ بخورید.
مصرف مقدار کمی شکلات تلخ می تواند در بهتر شدن اخلاق شما تاثیر داشته باشد. شکلات تلخ روی سطح آندورفین مغز تاثیر می گذارد. آندورفین جزو آن دسته از ترکیبات شیمیایی است که در بدن تولید و باعث می شود احساس کنیدحالتان خوب است. همچنین شکلات تلخ خاصیتی دارد که از لخته شدن خون در رگ ها جلوگیری می کند.

  امتیاز: 0.00