منو
 صفحه های تصادفی
اختلال خلقی فصلی
فری مو لییدیت
سیستیت‌ بینابینی
انواع رویکردهای نوین در جامعه شناسی آموزش و پرورش
تاریخ معاصر امریکا
آزمایش الگوهای فشار
هنر متعهد
موش صحرایی
earwax blockage
سیدریت
 کاربر Online
330 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  جمعه 13 خرداد 1390 [09:42 ]
  میزان فیبر مورد نیار هر فرد
 

میزان فیبر مورد نیار هر فرد

مقدار فیبر مورد نیاز برای بدن مردان و زنان به ترتیب روزانه 38 و 25 گرم است. بهتر این است که تا آنجا که می توانید از فیبر در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

بهترین منبع غذایی برای فیبر، مواد سبوس دار است.

فیبر چیست؟
فیبر رژیمی ماده ی موجود در گیاهانی است که دارای ترکیبات مشخص غیر قابل هضم هستند. این به این معنی است که فیبر رژیمی قابل هضم نیست و یا توسط بدن جذب می شود یا تبدیل به انرژی می شود. معمولاً برای فیبر های رژیمی دو منبع وجود دارد: فیبر حلال و غیر حلال

فیبر های غیر حلال در آب حل نمی شوند و در روده ها توسط باکتری ها شکسته نمی شود. در عوض این ماده با جذب آب به افزایش حجم توده بدن و سفت شدن مدفوع کمک می کند.
یکی از تاثیرات اصلی فیبر غیر حلال این است که حرکات روده ها را بهبود می بخشد. این ماده به ما کمک می کند احساس سیری کنیم. از فیبر غیر حلال برای درمان بواسیر هم استفاده می شود.

منابع غذایی فیبر غیر حلال:
1- تمام محصولاتی که از گندم به دست آید
2- سبوس ذرت
3- بعضی از سبزیجات مانند هویج، کرفس و گوجه فرنگی

فیبر حلال به راحتی در آب حل شده و در روده توسط باکتری های آن به راحتی شکسته می شود. این نوع فیبر از جذب کلسترول توسط روده ها جلوگیری میکند و مقدار قند موجود در خون را پائین می آورد.
منابع غذایی فیبر حلال:
1- جو دوسر
2- حبوبات
3- میوه هایی مانند سیب، آلو، کیوی، شاه توت، توت فرنگی، تمشک، هلو، مرکبات، برگه زرد آلو، آلو بخارا و انجیر
4- سبزیجاتی مانند نخود فرنگی خشک شده، لوبیا و عدس

فواید و تاثیرات فیبر حلال برای بدن
- به بهبود یبوست کمک میکند
- از بروز سرطان روده جلوگیری میکند.
- مقدار کلسترول خون را کاهش داده و خطر گرفتگی رگ های قلب را کاهش می دهد.
- احساس سیری به بدن میدهد و از تاثیرات کالری زیاد بر بدن می کاهد.

  امتیاز: 0.00