منو
 کاربر Online
722 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  جمعه 13 خرداد 1390 [10:41 ]
  میزان فعالیت و کالری مصرفی
 

میزان فعالیت و کالری مصرفی

هرگونه فعالیتی که شما انجام میدهید، میزان معینی کالری می سوزاند و این میزان کالری، به شدت فعالیت شما بستگی دارد. اگر فعالیت ورزشی شما شدید باشد، شما سخت تر کار کرده، انرژی بیشتری صرف می کنید و کالری بیشتری می سوزانید. ( دانش آموزان عزیز برای اطلاعات بیش تر می توانند به فصل اول کتاب فیزیک 1 و آزمایشگاه مراجعه کنند.)
ورزش های زیادی هستند که باعث سوزاندن کالری زیادی در بدن می شود.

در زیر، ورزش ها و مقدار کالری سوزانده شده توسط یک فرد 75 کیلوگرمی آمده است. این نکته را مد نظر داشته باشید که هر چه وزن شما بیشتر باشد، میزان کالری سوزانده شده توسط شما بیشتر است و هرچه وزن کمتری داشته باشید، میزان کالری سوزانده شده کمتر است.

توجه کنید که هر کیلو کالری 4200 ژول است.

تنیس: 10 دقیقه / 90 کیلو کالری
دویدن: 10 دقیقه/ 131 کیلو کالری
والیبال: 10 دقیقه/ 34 کیلو کالری
بالا رفتن از پله: 10 دقیقه / 175 کیلو کالری
ایروبیک: 10 دقیقه / 150 کالری
بسکتبال: 10 دقیقه/ 90 کیلو کالری
تمرین حرکات موزون: 10 دقیقه/ 109 کیلو کالری
طناب کشی: 10 دقیقه/ 121 کیلو کالری
فوتبال: 10 دقیقه / 92 کیلو کالری

  امتیاز: 0.00