منو
 کاربر Online
547 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  دوشنبه 02 خرداد 1390 [10:21 ]
  یک رژیم غذایی سالم با میوه، سبزی و حبوبات
 

یک رژیم غذایی سالم با میوه، سبزی و حبوبات

برای داشتن یک رژیم غذایی سالم، بهترین راه گنجاندن میوه، سبزی، گوشت و لبنیات در رژیم غذایی است.
البته همیشه باید به تفاوت بین افراد هم دقت کرد.

موز
یکی از خوشمزه ترین مواد غذایی، موز است. این میوه میتواند کارهای زیادی برای بدن شما انجام بدهد. موز منبع غنی ای از پتاسیم است و برای تنظیم فشار خون، اعصاب و ضربان قلب بسیار موثر است. این ماده خطر ابتلا به شوکهای قلبی را کاهش میدهد. خوردن یک عدد موز میتواند ویتامین ب 6 مورد نیاز بدن را تامین کند. ویتامین ب 6 به توسعه گلبول های قرمز خون کمک کرده و سیستم دفاعی و عصبی بدن را تقویت میکند و به تنظیم سوخت و ساز بدن کمک میکند.

حبوبات
بیشتر پزشکان عقیده دارند که باید در رژیم غذایی خود از کربوهیدراتها استفاده کنید. استفاده از حبوبات در رژیم غذایی به ساخت ماهیچه ها، سلامت و تقویت قلب و از بین بردن چربی های اضافه کمر و پهلوی شما کمک میکند. اگر دقیقاً نمیدانید از کدامیک از حبوبات باید استفاده کنید، می توانید تمام آنها مانند جو، گندم و حبوباتی که روزانه بین 3 تا 5 گرم فیبر به بدن شما میرساند را در رژیم غذایی خود بگنجانید. سایر منابع غذایی که دارای فیبر هستند شامل انواع لوبیا، سیب و گلابی است.

کلم بروکلی
بروکلی دارای پتاسیم، ویتامین سی و بتا کاروتن، که از مواد غذای مهم و لازم برای بدن است. نتایج تحقیقات جدید نشان میدهد کسانی که در رژیم غذایی خود از پنج وعده سبزی مانند بروکلی استفاده میکنند، نصف افراد معمولی در معرض سرطان مثانه قرار میگیرند. ترکیبات موجود درکلم بروکلی به کم شدن سطح آمینو اسیدهایی که باعث حملات و بیماریهای قلبی میشود،کمک میکند. اگر شما علاقه ای به مصرف کلم بروکلی ندارید، میتوانید از محصلات جایگزین آن یعنی کلم، گل کلم، کلم بروکسل و کلم قمری استفاده کنید.

  امتیاز: 0.00