منو
 صفحه های تصادفی
تکنتیوم
صنایع هوایی کانادا
کاشت و تکثیر گیاهان زینتی
قیس بن مسهر، سفیر امام حسین علیه السلام در کوفه
asbestosis
بافت اسکلرانشیم
Quick Time
تجزیه و تحلیل و ارزشیابی سیستم حسابداری
انواع توجه
مدل های هسته ای
 کاربر Online
708 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  شنبه 24 اردیبهشت 1390 [08:36 ]
  افزایش توانایی بدن خود با انجام چند کار
 

افزایش توانایی بدن خود با انجام چند کار

تصویر

باید همیشه به دنبال راه هایی باشیم تا بتوانیم مقاومت بدن خود را افزایش داده و توانایی آن را بالا ببریم. اگر بخواهیم از زندگی خود، نهایت استفاده را ببریم، باید کارهای بیشتری انجام دهیم. برای انجام کارهای زیاد، راه های بسیار زیادی وجود دارد که با انجام آنها، به راحتی می توانید توانایی بدن خود را افزایش داده و مدت زمان بیشتری را صرف انجام امور و کارهای خود کنید.
توصیه های زیر را به کار ببندید:

1- هر روز ورزش کنید.
اولین راه برای افزایش مقاومت بدن این است که بدن خود را درمان کنید. فرض کنید ساعات زیادی از روز را صرف نشستن می کنید، در این مواقع، معمولاً سلامتی فیزیکی شما برایتان چندان مهم نیست. اما این تمام موضوع نیست. در این صورت موقعیت شما ایجاب می کند که مدت زمان زیادی را بنشینید. بنابراین شما باید فعالیت و ورزش بیشتری را نسبت به سایر افراد داشته باشید.

بدن شما به حداقل 30 دقیقه ورزش نیاز دارد. بهتر است در طول روز چندین بار به ورزش بپردازید و این کار را حتماً قبل از هر وعده غذایی انجام دهید. هر بار حداقل 10 دقیقه ورزش کنید تا به افزایش قدرت بدنی خود کمک کرده باشید.

2- به اندازه کافی بخوابید:
یکی از بهترین و موثرترین کارها برای آمادگی بدن، داشتن برنامه خواب و کار صحیح است. متخصصین اعتقاد دارند که معمولاً بدن افراد به 7 تا 9 ساعت خواب در طول روز نیاز دارد.

3- خوب بخورید:
یکی از مهمترین عوامل موثر بر روی کارکرد بدن شما، رژیم غذایی شما است. همانطور که برای برنامه روزانه خود برنامه ریزی می کنید، برای رژیم غذایی خود هم برنامه ریزی کنید. رژیم غذایی برای خود داشته باشید که شامل 3 وعده غذا و 2 میان وعده باشد. از خرید غذاهای سالم اطمینان حاصل کنید و از خرید غذاهای بی ارزش و غیر مفید مانند بعضی از فست فودها خودداری کنید.

4- از مواد کافئین دار کمتر استفاده کنید.
یکی از مهمترین تاثیرات کافئین بر روی بدن ما این است که انرژی کمتری را به بدن رسانده و باعث احساس بیشتر خستگی در آن می شود. البته این تاثیر کافئین، یکی از صدها عوارض و مضرات استفاده از این ماده است. اگر نمی توانید مصرف قهوه و مواد کافئین دار را متوقف کنید، حداقل از این مواد کمتر استفاده کنید و از آب و چای سبز به عنوان جایگزین استفاده کنید.

5- لیستی برای انجام کارها تهیه کنید.
یکی از مهمترین ابزار تقویت حافظه و توان بدن، تهیه لیستی برای انجام کارها است. لیست خود را شب قبل تهیه کنید، با این کار، صبح آماده انجام کارهای خود هستید و اهداف روزانه شما در ذهنتان روشن و آماده است. هنگامی که لیست کارهای خود را تنظیم می کنید، کارهایی را که در اولویت هستند، را اول بنویسید.
هر آنچه که انجام آن ناتمام مانده را می توانید به لیست روز بعد انتقال دهید.

  امتیاز: 0.00