منو
 کاربر Online
1203 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  شنبه 24 اردیبهشت 1390 [08:29 ]
  تقویت حواس پنجگانه و رسیدن به آرامش
 

تقویت حواس پنجگانه و رسیدن به آرامش

تمامی سالن ها و یا مراکز آب درمانی از حواس پنجگانه شما برای رساندن آرامش به شما کمک می گیرند. با کمترین برنامه ریزی نیز می توانید در منزل خود به آرامش برسید و جوانی خود را بازیابید.
بینائی: ‌آنچه می بینید دقیقاً آن چیزی است که از اطراف درک می کنید.
• محیط اطراف خود را تمیز کنید و آن را پاکیزه نگه دارید. قدم گذاشتن درون محیطی کثیف نه تنها از استرس شما نمی کاهد بلکه آن را افزایش نیز می دهد.

• از لامپی که دارای نور ملایمی است استفاده کنید تا بتواند برای شما آرام بخش باشد.
• تاثیر شمع واقعاً شگفت آور است. سوختنی آرام ، شعله ای لرزان، تحریک کننده و تسکین کننده. بهتر است از شمع های عطری استفاده کنید تا احساسی به حسهای شما اضافه شود.
• در محلی که در دیدرس باشد، تصویر دلخواه و رویائی خود را قرار دهید.
• خانه را طبق سلیقه و دلخواه خود رنگ آمیزی کنید و دکور آن را بچینید. آنجا را تبدیل به محل مقدسی برای خود کنید.

بویائی: رایحه ها ما را بر می انگیزند.
• بهترین منبع برانگیختگی ما شمع ها هستند. گرمای شمع به داخل مغز ما نفوذ می کند و می تواند تمامی افکار مزاحم روزانه و یا هفتگی مارا از ذهن پاک کند.
• می توانید شیشه ای از عطر گل های معطر تهیه کنید و آن را در اتاق قرار دهید تا همواره بوی خوش را استشمام کنید.
• حتی می توانید از خوش بو کننده های اتاق هم استفاده کنید.
• اگر حس بویائی شما کمی ضعیف است،‌می توانید از عطری قوی تر مانند اسپری های بدن استفاده کنید البته به مقدار خیلی کم.
• برای رسیدن به آرامش از عطرسنبل، بابونه و یا فندق ، برای تقویت روحیه از عطر شاه توت و برای سر حال آمدن و آرامش نیز می توانید از عطر آب پرتقال تازه استفاده کنید.

شنیداری: اجازه بدهید صداها شما را از خود بی خود کند!
آهنگ مخصوصاً اگر آن چیزی باشد که مورد علاقه شماست، تاثیر بزرگی روی روحیه شما می گذارد.

چشائی: درست است، بچشید!
داخل یک لیوان قدری آب یخ ریخته و در حمام قرار دهید. آب سرد باطن شما را در برابر آب گرم قوت و نیرو می بخشد و اجازه می دهد که شما در در گرمای حمام گیج و سردرگم نشوید. آب سرد مدت زمانی را که شما در حمام هستید را افزایش می دهد زیرا بدن شما را خنک نگاه می دارد. در کنار آب می توانید از نوشیدنی مورد علاقه خود نیز استفاده کنید و آن را با قطعات شکلات،‌توت فرنگی و یا هر چیز لذت بخش دیگر همراه کنید.

لامسه:
•از گلبرگ های گل رز استفاده کنید و آن ها را بین انگشتان خود بگیرید.
•گلوله های شیشه ای و یا تیله های رنگی کف اتاق بریزید و به آرامی کف پاهای خود را روی آن حرکت دهید تا کف پاها ماساژ داده شود.
• لباسی بسیار نرم و کرکی و یا از جنس ساتن و یا هر جنس نرم دیگری که احساس می کنید حس خوبی به پوست شما می دهد تهیه کنید. بهتر است از حوله ای استفاده کنید که تا حد ممکن نرم باشد.

اما ششمین حس را می توانید سلامت عقل بنامیم. مطمئن شوید که زمانی را به خود اختصاص می دهید و از خودتان پذیرائی کنید. بهتراست نگران هیچ چیز نباشید، نه زمان، نه فرزندان و نه هیچ گونه سرگرمی اضافه. سبد زیبایی را برای نگه داشتن وسائل مورد نیاز خود در دکور خانه قرار دهید .

با انجام این کارها می توانید سریعاً استرس را از ذهن و زندگی خود بیرون کرده و از آنچه آرام انجام می پذیرد لذت ببرید.

  امتیاز: 0.00