منو
 صفحه های تصادفی
پروژه کنترل نوری
صفحه اصلی آزمایشی2
معروفترین کانی صنعتی
اسامی فرزندان امام موسی کاظم علیه السلام
سوید بن عمرو و شهادت در کربلا
ابوالهیثم بن تیهان
رشته مهندسی راه آهن
ویژگیهای دین
Neodymium
انواع تقویم
 کاربر Online
240 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  پنج شنبه 25 فروردین 1390 [18:17 ]
  روزانه چقدر آب بنوشیم؟
 

روزانه چقدر آب بنوشیم؟

آب در کلیه اعمال فیزیکى و شیمیایى سلول هاى بدن نه تنها مهم بلکه نقش اساسى را دارا است و بدون آن حیات غیرممکن است. نیازمندى بدن به آب با دمای هوا و نوع کار فرق مى کند. میزان آب دریافتی روزانه هر فرد به میل و نیاز بدن وی وابسته است.
انسان در شبانه روز از راه تنفس، عرق و ادرار ۲-۳ لیتر آب دفع مى نماید به طور متوسط ۷/۲ الى ۳ لیتر آب مورد احتیاج روزانه انسان است و بقیه از راه تغذیه تامین مى شود.

عمل دفع سموم و تبخیر بدن وابسته به نوشیدن مقدار کافى آب مى باشد به علاوه آب مقدارى از املاح معدنى که براى رشد بدن لازم است با خود همراه دارد و بهترین مایعات نوشیدن آب خالص، سالم و پاکیزه مى باشد.
هر آنچه می‌خوریم نیز بخش قابل توجهی از نیاز ما را فراهم می‌کند.
به طور متوسط غذاها حدود 20 درصد از آب مصرفی بدن را تامین می‌کنند. بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات از قبیل هندوانه و گوجه‌فرنگی 90 درصد یا بیشتر وزنشان را آب تشکیل می‌دهد.

علاوه بر این، نوشیدنی‌هایی از قبیل شیر و آبمیوه، بخشی از آب مورد نیاز ما را تامین می‌کنند.
البته آب هنوز هم بهترین انتخاب شماست چون کالری ندارد، ارزان و در دسترس است.
بهترین موقع براى نوشیدن آب نیم ساعت قبل از غذا و سه ساعت بعد از غذا است.
نوشیدن آب در ضمن غذا خوردن به مقدار زیاد باعث رقیق شدن آنزیم ها ی گوارشی و کم نمودن تاثیر آنها است به علاوه معده را نیز خسته مى کند.

  امتیاز: 0.00