منو
 صفحه های تصادفی
هویت جوامع انسانی
خاک لمون رسی شنی
جبر و تفویض
ژرمژوئیت
مکینتاش
آزمایش درجه و کالری
باقرقره
کمال نهایی انسان
فرهنگ استان تهران
نابینایی
 کاربر Online
287 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  جمعه 19 فروردین 1390 [16:18 ]
  چربی و شیرینی کمتر بخورید
 

چربی و شیرینی کمتر بخورید

افزایش مصرف سبزیجات، میوه، غلات سبوس‌دار و کاهش مصرف نمک، چربی و مواد شیرین توصیه شده است.
از آن‌جا که امروزه بیشتر کودکان و افراد بالغ اضافه‌ وزن دارند یا چاق هستند، بیشترین تاکید متخصصین تغذیه روی کاهش مصرف کالری و افزایش تحرک جسمانی قرار دارد.

به افراد توصیه می شود تا موقع انتخاب غذا درست فکر کنند و غذای سالم‌تر را به میزان و مقدار مناسب انتخاب کنند و در کنار انتخاب غذای مناسب فعالیت جسمانی هم داشته باشند و اندازۀ دور کمر خود را کم کنند.
آنها مردم را تشویق می‌کنند تا غذاهای سالم‌تر، یعنی سبزیجات، میوه، غلات سبوس‌دار، محصولات لبنی کم‌چرب یا بدون چربی و غذاهای دریایی مصرف کنند.

و از مردم خواسته می شود نمک، چربی‌های اشباع‌شده، افزودنی‌های شیرین و غلات فرآوری شده کمتر مصرف کنند.

توصیه‌های عمومی تغذیه:
از غذا لذت ببرید اما کمتر بخورید.
از پرس‌های غذایی خیلی بزرگ پرهیز کنید.
نیمی از بشقاب خود را از میوه و سبزیجات پر کنید.
شیر بدون چربی یا با یک درصد چربی بنوشید.
به میزان نمک مصرف شده در توجه کنید و آن‌هایی را انتخاب کنید که نمک کمتری دارند.
به جای نوشیدنی‌های شیرین، آب بنوشید.

  امتیاز: 0.00