منو
 صفحه های تصادفی
نقش عوامل محیطی در نقایص مادرزادی
زیردریایی چگونه کار می‌کند؟
منشور پاشنده
اپران trp
پلورالیسم دینی و نظر استادشهید مطهری
انواع دیگر شیوه های بازی
پیتون فرشی
غزوه حمراء الاسد
صفحه کلید
سفر رویایی به ماه
 کاربر Online
265 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  چهارشنبه 17 فروردین 1390 [21:31 ]
  مصرف ماهی و فواید آن
 

مصرف ماهی و فواید آن

مصرف ماهی باید دست کم یک بار در هفته باشد تا چنین نتایجی حاصل شود.
مصرف ماهی ، خطر ابتلا به تخریب لکه زرد چشم را به طور چشمگیری کاهش می دهد.
تخریب لکه زرد از علل اصلی بروز مشکلات دید چشمی و تاری دید در سنین بالا است.
ماهی یکی از منابع خوب آهن است و آهن در خونسازی و همچنین در حفظ مقاومت بدن در برابر میکروب‌ها نقش مهمی‌به عهده دارد.
آهن موجود در ماهی به گونه‌ای است که جذب آن در دستگاه گوارش آسان بوده و به خوبی در بدن به مصرف می‌رسد. علاوه بر آن آهن موجود در ماهی، جذب آهن منابع گیاهی را هم افزایش می‌دهد بنابراین نقش مهمی‌در پیشگیری از کم خونی ناشی از فقر آهن به عهده دارد.
ماهی حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین‌های گروه `B` در تنظیم فعالیت سلول های عصبی و در نتیجه در سلامت سیستم عصبی و نیز در سلامت پوست تاثیر دارند.
همچنین بعضی از انواع ویتامین‌های گروه `B`در خون سازی نیز مؤثرند.
ماده مغذی دیگری که در ماهی به مقدار کافی وجود دارد ، روی می‌باشد. روی یک ماده مغذی است که در رشد کودکان و نوجوانان و نیز در بلوغ جنسی نوجوانان تاثیر مهمی‌دارد.
کمبود این ماده مغذی در دوران رشد موجب کوتاهی قد می‌شود. همچنین در دوران بلوغ منجر به تاخیر در بلوغ جنسی می‌شود.
ماهی با دارا بودن روی به میزان کافی می‌تواند به رشد و تنظیم بلوغ جنسی کمک کند.
ماهی از منابع غنی فلوئور در سلامت و استحکام دندان‌ها و در پیشگیری و پوسیدگی دندان تاثیر مهمی‌دارد. فلوئور همچنین در پیشگیری از پوکی استخوان مؤثر است.
ماهی دریا از بهترین منابع ید به حساب می‌آید. ید یکی از مواد مغذی است که تاثیر مهمی‌در سلامت انسان دارد. ید در رشد، اثرات قابل توجهی دارد و کمبود آن موجب اختلال در رشد و کوتاهی قد می‌شود.
بنا بر این مصرف ماهی به مقدار کافی در دوران رشد ضروری است.

  امتیاز: 0.00