منو
 کاربر Online
491 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  شنبه 07 اسفند 1389 [07:58 ]
  تاثیرخواب منظم شبانه در سلامتی
 

تاثیرخواب منظم شبانه در سلامتی

خواب راحت در ساعات شب ، ضمن اینکه موجب طولانی شدن عمر می‌شود به عملکرد بهتر حافظه نیز کمک می‌کند.

حافظه در ساعات پایانی روز، یاری نمی‌کند، اما اگر شب را به خوبی خوابیده باشید، صبح روز بعد حافظه بهتری دارید.
مغز به تدریج خاطراتی را که مهم تلقی می‌شود تقویت و وارد وضعیت پایدار می‌کند.

خواب ، خاطرات را تقویت و از آنها در برابر اختلالات یا فرسودگی محافظت می‌کند. همچنین به نظر می‌رسد خواب خاطرات را بازیابی یا احیا می‌کند.

در صورتی که عملکرد حافظه افت کند، خواب ممکن است آنچه را از دست رفته است احیا کند.
خواب خوب،رمز عمر طولانی تر دانشمندان تصور می‌کنند که رمز عمر طولانی تر زن ها نسبت به مردها را کشف کرده اند و آن کیفیت بهتر خواب در زن هاست.

گروهی از دانشمندان دریافته اند که زن ها از خواب بهتری نسبت به مردها برخوردارند.
زن ها همچنین کمتر از مردها از عوارض کم خوابی یا بی خوابی رنج می‌برند.
کم خوابی می‌تواند بر میزان ترشح هورمون های بدن تاثیر بگذارد و به تولید مواد شیمیایی مضر منجر شود.

عادات خواب در هر فرد متفاوت است. عادت های خواب زنان به گونه ای شکل گرفته است که به آنها کمک کند بر مشکل نوزادان گریان و شب های پرمزاحمت فائق آیند.

زن ها شبانه 70 دقیقه به خواب عمیق فرو می‌روند اما این میزان برای مردها تنها 40 دقیقه است.

می‌دانیم که خواب خوب بر سلامتی انسان تاثیر اساسی دارد. بدن انسان بر یک نظم خاصی تکیه دارد. برای مثال، تولید بسیاری از هورمون ها با ساعت 24 ساعته بدن ارتباط تنگاتنگ دارد.

به همین دلیل گفته می‌شود تغییر مرتب ساعت خواب و بیداری، احتمالا تاثیری منفی بر سلامتی فرد دارد، زیرا نظم طبیعی بدن را مختل می‌کند.

  امتیاز: 0.00