منو
 کاربر Online
596 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  دوشنبه 25 بهمن 1389 [16:17 ]
  آنچه باید دختران جوان بدانند
 

آنچه باید دختران جوان بدانند
لازم است بدانید در دوران قاعدگی، خوردن یک رژیم غذایی سالم، فعالیت بدنی منظم و همچنین رعایت اصول بهداشتی، باعث بهبود کلی سلامت جسمی و روحی خود و باعث کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها می شود.
تغذیه
برای جبران خون از دست رفته در این دوران می ‌توانید از غذاهای مقوی مانند شیر، گوشت، حبوبات، انواع سبزی‌، لبنیات و انواع میوه‌های تازه و… بیشتر استفاده کنید. .غذاهای غنی از آهن عبارتند از: گوشت ها، تخم مرغ ، جگر، سبزی های دارای برگ سبز تیره مثل اسفناج تازه و جعفری، حبوبات مثل عدس و لوبیا، نخود سبز، نان سبوس دار ، آجیل، خشکبار مثل انواع برگه، برگه آلو و هلو و زرد آلو ، توت خشک، انجیر خشک و کشمش .
ورزش
نباید ورزش و یا فعالیت های شدید در طول مدت قاعدگی انجام داد بلکه انجام فعالیت‌ها و ورزش‌های عادی و سبک در این دوران نه تنها هیچ گونه منعی ندارد، بلکه مفید هم است و به آرامش عضلات کمک می ‌کند.
این دوره به معنی از کار افتادگی نیست و شما می توانید هر کاری در طول این دوره انجام دهید که قبلا انجام می دادید.
حمام کردن
حمام‌کردن و شستشوی بدن در هنگامی که شما عادت ماهانه هستید نه تنها ضرر ندارد، بلکه لازم است. در واقع، حمام گرم می تواند تا حد زیادی به رفع گرفتگی و تنش پیش از قاعدگی کمک کند. اگر بخواهید با آب سرد در طول این دوره دوش بگیرید ممکن است باعث انقباضات رحم شده و سبب افزایش خونریزی گردد.
البته باید از نشستن کف حمام خودداری کرده و تا حد امکان به شکل ایستاده حمام کنید تا بدن شما به آلودگی‌های میکروبی کف حمام آلوده نشود. اما لازم است بدانید بهتر است در این دوران باید از رفتن به استخر یا دریا اجتناب کنید.

  امتیاز: 0.00