منو
 کاربر Online
401 کاربر online
 : هنر
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه هنر 3 ستاره ها ارسال ها: 252   در :  سه شنبه 17 آذر 1388 [10:05 ]
  سئوال از شما، پاسخ از ما؟!!
 

چرا فن‌آوری‌های رایانه‌ای در برنامه‌ آموزشی هنرهای سه بعدی معنا می‌یابد؟

گرچه برخی از هنرآموزان هنوز هم درباره به کارگیری فن‌آوری به‌صورت کلی و به ویژه رایانه در آموزش چندان خو‌بین نیستند، اما بیشتر هنرجویان چنین تصوری درباره فن‌آوری و رایانه ندارند. مالکوم مک کلاف نیز با این باور بعضی از هنر آموزان موافق نیست. او در کتاب تفکر برانگیز و به روز خود با عنوان: «فن انتزاعی»: به شیوه‌ای تاثیر برانگیز به این موضوع می‌پردازد که رایانه به دلیل برخورداری از ویژگی‌های منحصر به فرد می‌تواند بیان هنری بشر را اصلاح بخشد و آن را گسترش دهد. اما به دلیل نگرانی هنرآموزان درباره به‌کارگیری این فن‌آوری در آموزش و نیز کمبود منابع اختصاص یافته به حوزه فن‌آوری دیجیتال بیشتر برنامه‌های این چنینی با شکست رو‌به‌رو می‌شوند. باید توجه داشت که برنامه‌های آموزشی گسترش یافته با رایانه برای هماهنگی با نیازهای خلاقانه هنرجویان می‌بایست کارآیی بیشتری بیابند.
مالکوم مک کلاف در ادامه می‌افزاید: «ممکن است گروهی استدلال کنند که با بهره‌گیری از نظام‌های نمادین نهایی- نرم‌افزار‌ها به همه اهداف خود از آموزش هنر با این شیوه دست می‌یابیم. اما همه چیز به این‌جا ختم نمی‌شود، چرا که اهدافی وجود دارد که ما نمی‌توانیم یا نمی‌خواهیم با بهره‌گیری از نمادها آن‌ها را بیان کنیم. مشارکت انسان و رایانه هر روز پیشرفت می‌کند و این پیشرفت در بسیاری از جنبه‌های کار ما نیز تاثیرگذار خواهد بود.»
شیوه‌های یادگیری افراد با یکدیگر متفاوت است و می‌توان برخی از اطلاعات را با روش‌های خاصی به دیگران منتقل کرد. امروزه هنوز هم استفاده از نظرات افراد باتجربه و راهنمایی صاحب‌نظران شیوه‌های مفیدی در آموزش هنر به شمار می‌روند. اما با پدیدآیی فن‌آوری‌های جدیدی همچون اینترنت امکانات تازه‌ای برای افزایش و گسترش محیط‌های یادگیری فراهم آمده است. ما به عنوان هنرآموز باید هنرجویانمان را یاری کنیم تا خود را برای رویارویی با شرایط آینده آماده سازند، و در این میان نباید به گذشته و شرایط آموزشی در آن دوران توجه کنیم.»

  امتیاز: 0.00