منو
 صفحه های تصادفی
پیش به سوی صنعت
حیات فرازمینی
فنولیت
ایده آلیسم
ردیف کار گیاهان وجینی
رئالیسم
سیر تاریخی جنگهای صلیبی
اسلام دین جهاد نه جنگ
ابوالحسن ثالث کنیه امام هادی علیه السلام
جبرئیل و آموزش وضو به پیامبر
 کاربر Online
719 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  سه شنبه 19 آبان 1388 [10:58 ]
  خوردنی‌های ضدسرماخوردگی
 

اگر حس می‌کنید سرماخورده‌اید و به خصوص گلویتان می‌سوزد، بی درنگ شروع کنید به خوردن سبزی‌ها و میوه‌هایی که از نظر ویتامین C غنی هستند. یادتان باشد که گل کلم، کاهو، فلفل دلمه‌ای سبز یا قرمز، اسفناج، لوبیا سبز و انواع مرکبات از منابع مهم این ویتامین محسوب می‌شوند. البته دکتر نیستانی تاکید می‌کند که پیشگیری از سرماخوردگی مهم‌تر وآسان‌تر از درمان آن است و شما باید هر روز این موادغذایی را بخورید تا بدنتان در مقابل ویروس سرماخوردگی و به تبع آن، عفونت دستگاه تنفسی مقاوم شود: «بعضی‌ها فکر می‌کنند ویتامین c در برابر سرماخوردگی و آنفلوآنزا معجزه می‌کند که تصور درستی نیست ولی اگر این ویتامین به مقدار کافی مصرف شود، می‌تواند تا حدی از علایم سرماخوردگی بکاهد. ضمن اینکه ویتامین c خواص آنتی‌هیستامینی هم دارد.» بعد از ویتامین c گروه غذایی دیگری که در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است، مواد دارای آنتی‌اکسیدان هستند که باز هم سبزی‌ها و میوه‌ها مثل گوجه‌فرنگی، لوبیا قرمز، مغزگردو، کلم بروکلی، هویج و سیب قرمز در صدر این گروه قرار می‌گیرند.
منبع: پایگاه سلامت

  امتیاز: 0.00