منو
 صفحه های تصادفی
بیماری کم‌ کاری تیروئید
تماس روزانه با آلاینده‌های سمی
پیوستن « عمار بن ابی سلامه » به امام علیه السلام در کربلا
پلاتی لوبه
مخفی بودن دلیل غیبت امام مهدی علیه السلام
مرکب صناعی
انرژی باد
صفویه_بحران تکلو
تضمین
بیماری نشانگان رویش دندان
 کاربر Online
269 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  دوشنبه 12 مرداد 1388 [10:27 ]
  جلوگیری از چاقی با چربی‌درمانی
 

باورنکردنی به نظر می‌رسد، اما کسانی که می‌خواهند کاهش وزن داشته باشند یا با بیماری دیابت دست و پنجه نرم کنند، ممکن است روزی از سلول‌های چربی کمک بگیرند.

در بدن ما دو دسته سلول چربی وجود دارد. یک دسته که سلول‌های چربی سفید نامیده می‌شوند انرژی فراهم آمده از غذا را به صورت مولکول‌های تری‌گلیسرید در خود نگه می‌دارند. دسته‌ی دیگر به نام سلول‌های چربی قهوه‌ای، انرژی را به صورت گرما آزاد می‌کنند.

اکنون گروهی از پژوهشگران توانسته‌اند سلول‌های پوست موش را به سلول‌های چربی قهوه‌ای تبدیل کنند. هنگامی که این سلول‌ها به موش تزریق شدند به جای این که قند را در خود اندوخته کنند آن را سوزاندند.

پژوهشگران برای تبدیل سلول‌های پوست به سلول‌های چربی قهوه‌ای، ژن‌های رمزدهنده‌ی مولکول‌های لازم برای این تبدیل سلولی را در ساختار ژنی ویروس وارد کردند. سپس با کمک ویروس تبدیل سلول پوست به سلول چربی قهوه‌ای را انجام دادند.

منبع:

Nature, DOI: 10.1038/nature08262

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  چهارشنبه 01 اردیبهشت 1389 [12:42 ]
  درباره‌ی سودمندی چربی‌ها
 

چربی‌ها را به دو دسته اشباع و غیراشباع تقسیم می‌کنند که گروه دوم، خود، دارای دو عضو (تک‌غیراشباع و چندغیراشباع) است که دریافت هر کدام می‌تواند فوایدی برای مصرف‌کننده در پی داشته باشد. علاوه بر انواع یادشده، اسیدهای چربی از نوع ترانس هم وجود دارند که باید تا آنجایی که می‌شود دریافت‌شان را به حداقل رساند.
اسیدهای چرب تک‌غیراشباع/عـــالــــــی
منابـع : زیتون، روغن زیتون، کره‌ی بادام زمینی، آووکادو

اسیدهای چرب چند غیراشباع/خـــــــــوب
منابـع : روغن ذرت، کنجد، روغن آفتابگردان، ماهی قزل‌آلا و شاه‌ماهی، گردو

اسیدهای چرب اشباع/نسبـتــا خـــوب
منابـع : شیر پرچرب، خامه، پنیر، گوشت قرمز، کره

اسیدهای چرب ترانس/بــــــــــد
منابـع : سیب‌زمینی سرخ‌کرده، بیسکوییت و انواع شیرینی، چیپس، انواع فست‌فود

پایگاه سلامت

  امتیاز: 0.00