برای پاسخ دادن به این ارسال باید از
صفحه قبلی
اقدام کنید.
ناشناس
در : سه شنبه 10 بهمن 1385 [16:33 ]
یه سوال خواهشاجواب بدین
جنس اجزای موتور خودرو دقیقا چیه
امتیاز: 0.00
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از
صفحه قبلی
اقدام کنید.
ناشناس
در : سه شنبه 10 بهمن 1385 [19:56 ]
پاسخ : جنس اجزای اتومبیل
دارا
دقیقا بپرسید که کدام قسمت منظورتان است ، خود رو قسمتهای زیادی دارد سیم های آن از PVC است موتورش ممکن است چدن و یا آلمینیوم باشد ؛ سر سیلندر امروز آلمنیومی است - بدنه فایبر گلاس و یا فولاد است چرخ ممکن است از فولاد و یا آلمینیوم باشد - لاستیک آن طبیعتا لاستیکی است و از چندین ماده پلاستیکی و یا فلزی دیگر استفاده شده است در هر اتومبیل ممکن است تا ده کیلو گرم مس حتی بکار رفته باشد. اگر اینها سوالتان را پاسخ نداد باز پرسش کنید.
امتیاز: 0.00
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از
صفحه قبلی
اقدام کنید.
ناشناس
در : سه شنبه 10 بهمن 1385 [19:56 ]
آلیاژ ریخته گی
اجزاء موتور خودرو خیلی زیاد هستند منظور شما کدام جزء است؟
اگر خود بدنه موتور را می گوئید که از آلیاژهای ریخته گری چدن یا فولاد و اخیرا آلومینیوم می باشد.
امتیاز: 0.00
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از
صفحه قبلی
اقدام کنید.
ناشناس
در : چهارشنبه 11 بهمن 1385 [04:28 ]
پاسخ :جنس قطعات موتور
دارا
پوسته موتور (ENGINE BLOCK) بیشتر از چدن است پوسته موتور به قسمت تحتانی موتور اطلاق میشود و آن جایی است که سر سلیندر با حدود 10 تا دوازه پیچ بلند به آن وصل میشود و واشر سر سلیندر در بین آنها قرار میگیرد . به عکس ها توجه کنید و همانطور که گفتید از چدن و آلومینیم میباشد . اما قطعات داخل موتور و سرسیلندر بیشتر از فولاد ساخته میشوند و سختی آنرا طوری تعیین میکنند که در جایی که کار میکند بهترین کار کرد را داشته باشد مثلا رینگ پیستون دارای سختی متفاوتی نسبت به خود سیلندر است و یا میل لنگ و شاتون ها دارای سختی بیشتری هستند اما با تمام اینها خشکی و تردی آن به اندازه چدن نیست - الومینیم سر سلیندر الومینیم خالی نیست و آلیاژ آلومنیم است و دارای سختی بالایی است و نباید تصور کرد که آلیاژ آلومینیم به همان نرمی آلومینیم معمولی است . میدانید که اکسید آلومینیم و یا تقریبا همان سنگ یاقوت پس از الماس سخت ترین جسم جهان است و سنباده را هم از اکسید آلومینیم میسازند . قطعات داخل سرسیلندر مانند میل بادامک و سوپاپ ها و والو های ورودی سوخت و خروجی دود و گاز همه از فولاد است . تشت روغن هم به زیر موتور متصل است و آهن ورق است و گاهی فلز ریخته گری است (نه در اتومبیل) و استحکام خیلی بالایی ندارد . اگر سئوالی دارید باز بپرسید و اگر کار قطعاتش را میخواهید بدانید پرسش کنید .
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!