منو
 صفحه های تصادفی
مقام امام علی علیه السلام در گفتار پیامبر خدا
کانی فیروزه
امام حسین علیه السلام و تفسیر آیه 23 احزاب و آیه 7 سوره مریم
روانشناسی استدلال
پارالاکس
اصل اساسی شمارش
دوره هفتم
وراثت انگشتر پیامبر خدا
انگور «داروئی»
Gold
 کاربر Online
415 کاربر online
 : فیزیک
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   ناشناس   در :  سه شنبه 10 بهمن 1385 [16:33 ]
  یه سوال خواهشاجواب بدین
 

جنس اجزای موتور خودرو دقیقا چیه

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   ناشناس   در :  سه شنبه 10 بهمن 1385 [19:56 ]
  پاسخ : جنس اجزای اتومبیل
 

دارا

دقیقا بپرسید که کدام قسمت منظورتان است ، خود رو قسمتهای زیادی دارد سیم های آن از PVC است موتورش ممکن است چدن و یا آلمینیوم باشد ؛ سر سیلندر امروز آلمنیومی است - بدنه فایبر گلاس و یا فولاد است چرخ ممکن است از فولاد و یا آلمینیوم باشد - لاستیک آن طبیعتا لاستیکی است و از چندین ماده پلاستیکی و یا فلزی دیگر استفاده شده است در هر اتومبیل ممکن است تا ده کیلو گرم مس حتی بکار رفته باشد. اگر اینها سوالتان را پاسخ نداد باز پرسش کنید.

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   ناشناس   در :  سه شنبه 10 بهمن 1385 [19:56 ]
  آلیاژ ریخته گی
 

اجزاء موتور خودرو خیلی زیاد هستند منظور شما کدام جزء است؟
اگر خود بدنه موتور را می گوئید که از آلیاژهای ریخته گری چدن یا فولاد و اخیرا آلومینیوم می باشد.

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   ناشناس   در :  چهارشنبه 11 بهمن 1385 [04:28 ]
  پاسخ :جنس قطعات موتور
 

دارا

پوسته موتور (ENGINE BLOCK) بیشتر از چدن است پوسته موتور به قسمت تحتانی موتور اطلاق میشود و آن جایی است که سر سلیندر با حدود 10 تا دوازه پیچ بلند به آن وصل میشود و واشر سر سلیندر در بین آنها قرار میگیرد . به عکس ها توجه کنید و همانطور که گفتید از چدن و آلومینیم میباشد . اما قطعات داخل موتور و سرسیلندر بیشتر از فولاد ساخته میشوند و سختی آنرا طوری تعیین میکنند که در جایی که کار میکند بهترین کار کرد را داشته باشد مثلا رینگ پیستون دارای سختی متفاوتی نسبت به خود سیلندر است و یا میل لنگ و شاتون ها دارای سختی بیشتری هستند اما با تمام اینها خشکی و تردی آن به اندازه چدن نیست - الومینیم سر سلیندر الومینیم خالی نیست و آلیاژ آلومنیم است و دارای سختی بالایی است و نباید تصور کرد که آلیاژ آلومینیم به همان نرمی آلومینیم معمولی است . میدانید که اکسید آلومینیم و یا تقریبا همان سنگ یاقوت پس از الماس سخت ترین جسم جهان است و سنباده را هم از اکسید آلومینیم میسازند . قطعات داخل سرسیلندر مانند میل بادامک و سوپاپ ها و والو های ورودی سوخت و خروجی دود و گاز همه از فولاد است . تشت روغن هم به زیر موتور متصل است و آهن ورق است و گاهی فلز ریخته گری است (نه در اتومبیل) و استحکام خیلی بالایی ندارد . اگر سئوالی دارید باز بپرسید و اگر کار قطعاتش را میخواهید بدانید پرسش کنید .

بلوک یک موتور چهار سیلندر


سر سیلندر یک موتور چهار سیلندر

تشت روغن که به زیر موتور متصل میشود

میل بادامک

میل لنگ

شاتون

پیستون،شاتون ، میل سیلندر و رینگها همه با هم

مانیفولد سوخت سوخت بخار شده را از کاربراتور به سیلندر میبرد

مانیفولد اگزوز گاز های سوخته شده را پس از احتراق از موتور خارج کرده و آنرا به اگزوز میبرد

لوله های مانیفولد اگزوز


کاربراتور


واشر سر سلیندر

  امتیاز: 0.00