تو با شکوهترین موعودی را همواره دوستت خواهم داشت چرا که:
به من آموختی که باید سپیدیها را مجذور کرد و از یاهیها گرفتف زیبائیها را ده، توان ده ضرب کرد و زشتیها را بر آن تقسیم کرد. به من آموختی تا منحنی اکیدا نزولی پشت خمیده آن پیرزن دردمند را بر صفحه کاهگلی دیوار کلبه اش همواره به خاطر داشته باشیم تو عدالت را در تساوی اضلاع مثلث، تساوی الااضلاع، استواری را در مثلث قائم الزاویه و نظم را در قالب تمامی `n` ضلعیهای منتظم به ما نمایاندی.
در محضر بزرگوارت آموختیم که باید از همه بدیهای دیگران فاکتور گرفت، آموختیم که اعداد حقیق، با در برداشتن اعداد گنگ زیباترند، چرا که حقیقت زیباست و آموختیم که هرروزمان باید نقطه عطفی باشد برای تغییر علامت از منفی به مثبت بی نهایت از سرازیری به سمت اعلا و از اکیدا نزولی به سمت اکیدا صعودی، به سمت مثبت بی نهایت به سمت آن حقیقت نامنتهی، آموختیم که همه چیز در قالب اعداد مثبت و در ناحیه اول مثلثاتی که ناحیه مثبتهاست بررسی کنیم و `اکسترمم` لطف وصمیمت پاکی و صفا را `ماکزیمم` در نظر بگیریم و در همان حال کینه و نفرت را به سمت صفر میل دهیم.
تو را همیشه تاریخ سپاس خواهم گفت چرا که در محضر تو آموختم چگونه انسان باشم و در خدمت به دیگران از پارامترهای موجودی پا فراتر نهیم و دربی نهایت عشق ورزیدن غوطه ور گردم تو درس زندگی را در قالب فرمولهای منطقی ریاضی به من آموختی و مرا با حضور هنر ریاضی ورزیدن مانوس کردی پس تو را ای بزرگ شخصیت فداکار تا ابد دوست خواهم داشت و دعای خیر را نثار راهت خواهم کرد.
منبع: فصلنامه همراه با ریاضی- بهار 1384
امتیاز: 0.00
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از
صفحه قبلی
اقدام کنید.
دوستان در این بحث مطالب خود را در زمینه توصیف دانش آموز از زبان یک معلم ریاضی مطرح کنید.
باشد که با قاعده هوپیتال رفع ابهام شده و در بینهایت به مقداری معین و معلوم رهنمون شویم.
امتیاز: 0.00
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامهريزی آموزشی
شبکه ملی مدارس ایران رشد
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!