منو
 کاربر Online
527 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline سمیه فارابی اصل 4 ستاره ها ارسال ها: 1188   در :  پنج شنبه 07 اردیبهشت 1385 [13:41 ]
  چاقی شکمی خطرناک‌ترین نوع چاقی است!
 

چاقی شکمی خطرناک‌ترین نوع چاقی است!

رئیس انجمن تغذیه ایران ، چاقی شکمی را خطرناک‌ترین نوع چاقی دانست، چرا که موجب انتشار چربی به سایر نقاط بدن می‌شود. دکتر «ضیاءالدین مظهری» رئیس انجمن تغذیه ایران در این‌باره به (ایسنا) گفت: هرگاه انرژی دریافتی افراد بیش از انرژی مصرفی‌شان باشد، ضمن برهم خوردن تعادل قد و وزن ، با انباشت توده‌های چربی در ناحیه باسن یا شکم ، چاقی باسنی یا چاقی شکمی و در مواردی هر دو چاقی بروز می‌کند.

وی در مورد خطرناک بودن چاقی شکمی توضیح داد: این نوع چاقی زمینه ساز بیماری‌هایی همچون دیابت نوع 2 ، حملات قلبی و گرفتگی رگ‌ها است. زیرا به این وسیله اسیدهای چرب در معرض رادیکال‌های آزاد که از طریق غذا ، هوا و نوشیدنی وارد بدن شده‌اند، اکسید شده و چربی‌های مضر (LDL ) را ایجاد می‌کنند. دکتر مظهری ادامه داد: این چربی‌های مضر نیز قادرند چربی‌های ذخیره شده در کبد را آزاد و وارد خون کنند و به این وسیله ضمن ایجاد پلاک در رگ‌ها و گرفتگی آنها ، از طریق خون به سایر نقاط همچون قلب رسیده و منجر به حملات قلبی شوند.

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   ناشناس   در :  یکشنبه 10 اردیبهشت 1385 [13:37 ]
  راه جلوگیری از چاقی شکمی
 

سلام
می خواستم بدانم راه جلوگیری از چاقی شکمی چیست؟ کم خوردن دراز نشست رفتن دویدن کدومش موثر است؟
خیلی ممنون!!

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline ندا عربان 3 ستاره ها ارسال ها: 102   در :  دوشنبه 11 اردیبهشت 1385 [10:33 ]
  با چاقی شکمی آشنا شویم
 

علاوه بر تناسب وزن و قد، نحوه توزیع بافت چربی در بدن نیز اهمیت دارد. از این لحاظ افراد به دو دسته تقسیم میشوند:

1- توزیع سیبی شکل: چربی در اطراف شکم جمع شده است.
2- توزیع گلابی شکل: چربی در لگن و رانها جمع شده است.

چاقی سیبی همان چاقی شکمی است که احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی و مقاومت انسولین را افزایش می دهد.
برای تشخیص چاقی شکمی، دور کمر (در کوچک ترین قسمت) و دور باسن (در بزرگترین قسمت) را اندازه گیری کنید و دور کمر را بر دور باسن تقسیم کنید. در خانم ها عدد بزرگتر از 8/0، و در آقایان عدد بزرگتر از 1 نشان دهنده چاقی شکمی است.

منبع:http://www.ide.ir/d1.asp#o1

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline ندا عربان 3 ستاره ها ارسال ها: 102   در :  دوشنبه 11 اردیبهشت 1385 [10:39 ]
  راه ساده جهت محاسبه وزن مطلوب
 

برای اینکه بدانید آیا به کم کردن وزن نیاز دارید یا خیر، لازم است ابتدا وزن مناسب خود را بدانید. برای محاسبه دقیق این وزن، لازم است جنس، قد و اندازه اسکلت بدن شما در نظر گرفته شود. می توانید با متخصص تغذیه در مورد بهترین وزن مشورت کنید.
اما راه ساده ای که خودتان می توانید حدود آنرا تخمین بزنید به این صورت است:

(100 %u2013 قد) %15 %u2013 (100 %u2013 قد (سانتی متر)) = وزن مناسب بدن (در خانم ها)
(100 %u2013 قد) %10 %u2013 (100 %u2013 قد (سانتی متر)) = وزن مناسب بدن (در آقایان)

برای مثال، وزن مطلوب خانمی با قد 162 سانتی متر به صورت زیر محاسبه می شود:

(100 %u2013 162) ? %15) %u2013 (100 %u2013 162) = وزن مناسب
53= (62)%15 %u2013 62 = وزن مناسب

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline ندا عربان 3 ستاره ها ارسال ها: 102   در :  دوشنبه 11 اردیبهشت 1385 [18:15 ]
  چرا اینجا اینطوریه؟
 

سلام

خسته نباشید
من آخرین مطلبم را درست ارسال کردم
در پیش نمایش هم ایرادی نداشت
یکی به من بگه اینu2013 یعنی چی؟؟؟؟mad

  امتیاز: 0.00