مامور خرید ارشد




معرفی

مامور خرید ارشد کسی است که علاوه بر دارا بودن مهارت مامور خرید، از عهده انجام خریدهای کالاهای متوسط و عمده برآید.



نمونه وظایف

1. توانایی خرید کالاهای متوسط و عمده
2. آشنایی با کالاهای متوسط
3. آشنایی با کالاهای عمده
4. آشنایی با آئین نامه های معاملاتی

5. آشنایی با دریافت تنخواه گردان از حسابداری
6. آشنایی با خلاصه تنخواه گردان
7. آشنایی با مراجع تهیه و توزیع و سایر مراکز بازرگانی جهت خرید کالا
8. آشنایی با انواع رسیدها
  • رسید انبار
  • رسید تحویل کالا
  • گواهی انبار
  • رسید اموال

9. شناسایی اصول خرید کالاهای متوسط و عمده



ابزار و وسایل

1. اسناد و مدارک
2. قوانین کنترل اوراق
3. انواع کارت
4. دفاتر گزارشات
5. اطلاعات مورد نایز
6. جداول و فرم عقود قراردادها
7. وسایل کسب اطلاعات



شرایط ارتقاء شغل

ارتقاء شغلی مأمور خرید ارشد به تهیه اجناس مورد تقاضا، با کیفیت و سالم رساندن به سازمان یا شرکت مبدأ مربوط می شود و حقوق و مزایای وی براساس اینکه شغل وی دولتی است یا خصوصی متغییر است.



ویژگیهای شخصیتی

شغل مامور خرید ارشد در رشته خدمات مالی شکل گرفته و شغلی است که پاک دامنی و امانتداری و مدیریت بر اموالی که متعلق به مشاغل نیست بسیار حائز اهمیت است.
کسی که مامور خرید می شود باید کالاها را خوب بشناسد، در گرفتن فاکتور دقیق و در دادن اطلاعات بسیار حواس جمع باشد.
آئین نامه ها را خوب بشناسد و از همه مهم تر امانتدار باشد.

تعداد بازدید ها: 17505