مامور تشخیص مالیات




معرفی

متصدیان این شغل تحت نظارت مقام مافوق عهده دار انجام اموری از قبیل تشخیص درآمد و تعیین میزان مالیات مودیان ،رسیدگی به اختلافات موجود مابین مودیان و مامورین تشخیص مالیات و حل آنها و یا رسیدگی به پرونده های اجرائی و اعلام نظر درمورد قوانین و مقررات مالیاتی می باشند .



نمونه وظایف

• رسیدگی به مندرجات اظهارنامه های تسلیمی مودیان و گزارش نتیجه به مقام مافوق .
• مراجعه به محل کار مودی و یا سازمانهای دولتی به منظور جمع آوری اطلاعات لازم درمورد فعالیتها و معاملات تجاری .
• تهیه و تنظیم برگ تشخیص مالیات و یا صدور آن .
• تهیه و تنظیم برگ مالیات قطعی به نام مودی و یا صدور برگ تشخیص مالیات در مواردی که قانون تعیین نموده است .
• رسیدگی به اظهارنامه و حساب سود و زیان و دفاتر و اظهارنامه مودی به حسابدار رسمی .
• جمع آوری اطلاعات مورد نیاز به منظور تشخیص درآمد و تعیین میزان مالیات مودیان از بخش خصوصی .
• تشخیص درآمد واقعی مودیان مالیاتی براساس قوانین و مقررات مربوط حسب مورد
از طریق رسیدگی به اسناد و مدارک و دفاتر مودیان و یا علی الراس .
• شرکت در کمیسیون تشخیص مالیات و ادای توضیحات لازم .
• اظهار نظر نسبت به رسیدگی های حسابداران رسمی طبق قوانین مالیاتی .
• مطالعه و رسیدگی به پرونده های مالیاتی ارجاع به کمیسیون تشخیص مالیات و صدور قرارهای لازم درمورد پرونده های مطروحه.



بازار کار

متقاضیان تصدی این شغل پس از فراغت از تحصیل می توانند در :
  • وزارت امور اقتصاد و دارائی
اشتغال یابند .



شرایط احراز

گواهینامه فوق دیپلم یا دانشنامه لیسانس یا فوق لیسانس یا دکترا در یکی از رشته های گروه :
  • امور مالی و حسابداری ،
  • امور اداری و مدیریت ،
  • اقتصاد

تعداد بازدید ها: 32696