قواعد نامگذاری




این مطلب از بخش آموزش وب‌سایت المپیاد کامپیوتر رشد،انتخاب شده که با فرمت pdf نیز در وب‌سایت المپیاد رشدموجود می‌باشد. برای مشاهده این موضوعات در وب‌سایت المپیاد، به آدرس فهرست مطالب کامپیوتر مراجعه کنید. همچنین می‌توانید با کلیک اینجا‌ ، با ویژگی‌های بخش آموزش این وب‌سایت آشنا شوید.


قواعد نام گذاری


در نوشتن برنامه از ملزومات انتخاب اسم صحیح برای متغیرها و ثوابت و ... است.
در این خصوص دو مرحله وجود دارد یکی اجباری که در این سطح نمی توانید سلیقه ای رفتار کنید و در مرحله دیگر قواعد حرفه ای نامگذاری که می تواند به سلیقه شما تغییر کند.


سطح اجباری


در انتخاب اسامی متغیرها و ثوابت و زیر برنامه ها نمی توانید کلمات رزرو شدهرا انتخاب کنید از قبیل
نام ها نمی توانند با چیزی جز الفبای انگلیسی شروع شوند.
نام متغیرها فقط می تواند ترکیبی از الفبا، ارقام ، علامت ( از فشردن شیفت و زدن کلیدها ایجاد می شود ) باشد.


سطح اختیاری


در این سطح حرفه ای گری مد نظر است و سهولت فهم متن برنامه. دقت کنید این کار کمک خواهد کرد مراجعه و تصحیح برنامه آسان گردد. لذا ترجیحاً :
1.اسامی با مسمّا انتخاب شوند یعنی از دیدن نام متغیر حدسی از محتوای آن داشته باشید. مثلاً متغیری که شعاع دایره را نگه می دارد نام داشته باشد و یا مساحت یک شکل.
2.شروع اسامی متغیر ها نمایشگر حوزه استفاده آنها باشد مثلاً متغیر مساحت شکل که به عنوان پارامتر به تابع خاصی داده شده و با شعاع دایره ای که در حوزه کارهای ریاضی پروژه است یا متغیر عمومی در کل برنامه و ...
3.در نامگذاری انواع داده اشاره گرها با و نوع داده ها با شروع شوند ( از و گرفته شده) مثلاً نوع داده مستطیل و نوع داده اشاره گر به ( در مورد اشاره گرها در فصل پنجم سخن خواهیم گفت).


پیوند های خارجی

http://Olympiad.roshd.ir/computer/content/pdf/0190.pdf




تعداد بازدید ها: 9210