خانه داستان ایران


img/daneshnameh_up/6/65/KhanehDastan_w.gif

خانه داستان ایران در سال 1379 احداث شد. اهدافی را که این مجموعه دنبال می‌کند عبارتند از:

1- مخاطب‌یابی: مخاطبین داستان در ایران شناخته شده نیستند و هیچ تحقیقی جدی بر نوع مخاطب وجود ندارد. شناسایی مخاطب در نوع ارتباط با آنها و شناساندن آثار مورد نظرشان که ارزش هنری دارد تاثیرگذار خواهد بود.

2- حفظ مخاطب: با نارسایی مخاطبین انواع مختلف ادبی می‌توان برای انها از طریق کارشناسان خانه داستان ایران آثاری را معرفی کرد که بتواند حس هنری و زیبایی شناختی آنها را برانگیزد و آنها را در ادامه مسیر و مطالعه آثار خوب راهنمایی شود. برای این منظور خانه داستان درصدد شناسایی آثار ادبی ماندگار در انواع مختلف بوده و آنها را از طریق سایت اینترنتی و یا نامه‌هایی که برای اعضاء ارسال می‌شود، معرفی کرده و حتی در مواقعی کتاب خریداری نموده و به اعضاء اهدا می‌کند.

3- تربیت مخاطب: از طریق آموزش داستان نویسی، شناساندن زیبایی‌های پنهان آثار هنر به مخاطبین عادی که تازه به مطالعه رو می‌آورند تشکیل سمینار و کنفرانس‌هایی که به ریخت‌شناسی، آسیب‌شناسی و زیست‌شناسی داستان می پردازد و همچنین ایجاد جذابیت برای مخاطب ارتباط مستقیم با هنرمندان نویسنده.

تمامی این موارد در غالب جشنواره، سمینار، جلسات هفتگی ریخت‌شناسی کلاس‌های آموزشی داستان، مبانی نقد ادبی، سبک‌شناسی ادبیات ملل ارئه می گردد.




تعداد بازدید ها: 12349