اعجاز مواد غذایی برای درمان بیماریها


مقدمه

آنچه مسلم است خداوند در عرصه آفرینش و کائنات ، نعمتهای زیادی را برای انسان به ودیعه نهاده است که با مطالعه و بررسی آنها می‌توان به شگفتیهای موجود در آن پی برد. در این بحث منظور ، نفی دارو درمانی و جایگزین کردن مواد غذایی به جای آنها نیست بلکه هدف آن است تا خوانندگان بتوانند با توجه به مشکلی که در وضعیت سلامتی خود دارند. تغذیه سالمتر و بهتری را پیش گیرند و همچنین با تغییر عادات غذایی از بعضی بیماریها پیشگیری نمایند.

مواد غذایی به عنوان درمان

بیماری
ماده غذایی
تاثیر ماده غذایی
سردردهاماهیمصرف مقادیر کافی از ماهی و روغن ماهی از سردردها پیشگیری می‌کند. (زنجبیل نیز التهاب و درد را کاهش می‌دهد).
حساسیتماستمصرف مقادیر زیادی ماست قبل از فصل گرده افشانی گلها ، موجب کاهش حساسیت می‌شود.
سکته‌هاچایمصرف مقادیر منظمی از چای ، از ایجاد چربیهای ته نشین شده در دیواره سرخرگها جلوگیری می‌کند.
بی‌خوابیعسلاز عسل می‌توانید به عنوان یک آرام بخش و مسکن استفاده کنید.
آسمپیازخوردن پیاز موجب کاهش انقباض برونشها و راههای هوایی می‌شود.
آرتروزماهیانواع مختلف ماهی همچون آزاد و ساردین از آرتروز جلوگیری می‌کند.
دل پیچه و حالت تهوعموز ، زنجبیل موز موجب بهبود دل پیچه می‌شود و زنجبیل حالت تهوع صبحگاهی را بهبود می‌بخشد.
عفونت مثانهآب قره قاطمیزان اسید بالای قره قاط ، فعالیت باکتریهای مضر را کنترل می‌کند.
مشکلات استخوانیآناناسمنگنزی که در آناناس وجود دارد می‌تواند از شکستگیهای استخوان و پوکی استخوان جلوگیری کند.
سندرم قبل از قاعدگی غلات عمل آوری شدهموجب کاهش میزان اضطراب ، افسردگی و خستگی می‌شوند.
سرماخوردگیسیرعلایم سرماخوردگی با مصرف سیر کاهش می‌یابد.
سرطان پستانگندم ، سبوس ، کلماین مواد سطح استروژن را در میزان مناسبی قرار می‌دهند.
سرطان ریهسبزیجات نارنجی و سبزبنا کاروتن و ویتامین A موجود در این مواد غذایی کارساز هستند.
زخم معده و اثنی عشرکلمکلم دارای مواد شیمیایی خاصی است که به بهبود زخم معده و اثنی عشر کمک می‌کند.
اسهالسیبسیب را با پوست آن رنده کنید و بگذارید کمی قهوه‌ای شود در این حالت ، با خوردن آن ، اسهال بهبود می‌یابد.
تصلب شرایینآووکادوچربی اشباع نشده در این میوه میزان کلسترول را پایین می‌آورد.
فشار خون بالاروغن زیتون ، کرفسبر اساس تحقیقات موجود ، هر یک از این مواد غذایی مذکور می‌توانند فشار خون را پایین آورند.
قند خون نامتعادلبروکلی ، بادام زمینیکروم موجود در بروکلی و بادام زمینی به تنظیم انسولین و قند خون کمک می‌کند.


با ما صد ساله شوید!

مطالعات اخیر حاکی از ارتباط طول عمر با عادات خوب در زندگی می‌‌‌‌‌‌باشد. دکتر کلمن (Colman) عادات خوب زیر را برای داشتن طول عمر توصیه می‌کند.

  • بخندید و تفریح داشته باشید و غم و اندوه را از خود دور کنید.
  • واقعه‌ای را که پایان یافته فراموش کنید. باقی ماندن افکار شما در زمان گذشته ، استرس ایجاد می‌کند.
  • زود به رختخواب بروید و زود هم بیدار شوید، هم عاقلانه است و هم موجب سلامتی می‌شود.
  • مواظب وزن خود باشید داشتن بیش از 30 درصد اضافه وزن بد است.

  • ذهن خود را فعال و هوشیار نگه دارید تا سلولهای مغزتان سالم بمانند. پس یاد بگیرید، بخوانید و روابط اجتماعی خود را حفظ کنید.
  • همان قدر که دوست دارید به کار خود ادامه دهید. خودتان را خسته نکنید چون موجب فرسایش و کهولت بدنی شما می‌شود.
  • رئیس زندگی خود باشید اگر دیگران شما را به سوی کارها هل دهند، آنگاه در شما استرس ایجاد می‌شود.

  • مصرف زیاد دارو ، بدن شما را تخریب می‌کند. دارو را تنها به دستور پزشک و به میزان تجویز شده مصرف کنید.
  • افزایش و کاهش وزن بطور متناوب برای بدن بسیار بد و مضر است.
  • ورزش کنید، سیگار کشیدن را قطع کنید و غذاهای چرب (چربیهای اشباع شده) کمتری مصرف کنید.
  • درباره سلامتی خود و مرگ نگرانی به خود راه ندهید. زندگی را به سبک خود ادامه دهید و لذت ببرید.

مباحث مرتبط با عنوان


تعداد بازدید ها: 29929