تاریخچه ی:
وراثت انگشتر پیامبر خدا
تفاوت با نگارش: 2
- | یکی از چیهایی ک از یامی یامبر دیر ار می سد شر ا.
یکی ا راویان امم علیه السلام ربا انگشتری ک رو عاورا در دت امام ین علیه السلام بود و بد شد س می کند و می گوید: شنیه ی ک اتم سین لیه الل ه کی ااد ی م ک ز انگشت مباک ی کن. |
+ | یکی از اویا از اام عیه السلام درباره نشتری ه روز اشرا در ست امام حسین لیه السلام بود و به ش سؤال ک. امم فرمود:« چنین نی که مدم می گوین. ی علیه السلام ه فرزندش علی بن السی وصیت نمود و انگشتر خود را در دست او کرد امر ((وعت ولای امام|ولایت)) و ((امامت)) را ه او واذار نمود. چننچه پیامبر خدا با امیر لممنین علی علیه السلام چنین کرد و علی نیز با امام حسن، و بدین گونه ست ب دست گشت. آ انگشتر اکنون نزد من اس و ه جعه آن را در دست می کنم و ا آن نماز میذارم.» />راوی می گوید من وز جمعه ند اام ادق رفتم و نگشتر را در دست او دیدم که نقش «ل اله ال الله دة لقاء لله» ن یا ود. فم:« انگشتر جدم ابادالله لحسین ی للام همین ست.» |
- | حضرت فرمودند: چنین نیست که مردم می گویند، بلکه حسین علیه السلام به فرزندش علی بن الحسین وصیت نموده و انگشتر خویش را در دست وی کرد و امر ((وسعت ولایت امام|ولایت)) و ((امامت)) را به او واگذار نمود. چنانچه پیامبر خدا با امیر المؤمنین چنین کرد و امیر المؤمنین علیه السلام با امام حسن و بدین گونه دست به دست گشت و الان نزد من است و هر روز جمعه آن را در دست می کنم و در آن نماز می گذارم و راوی می گوید من روز جمعه بر آن حضرت وارد شدم و آن انگشتر را در دست حضرت دیدم که نقش« لا اله الا الله عدة للقاء الله» نمایان بود.
حضرت فرمود: این است خاتم جدم ابن عبدالله الحسین علیه السلام.
نکته: شاید انگشتری که روز عاشورا با بریدن انگشت امام حسین علیه السلام ربودد غیر از انگشتری بوده است که از امامی به امام دیگر به ارث می رسد. |
+ | توضیح:شاید انگشتری که روز عاشورا با بریدن انگشت امام حسین علیه السلام ربود شد، غیر از انگشتری بوده است که از امامی به امام دیگر به ارث میرسد. |