منو
 کاربر Online
1037 کاربر online
تاریخچه ی: مهدی اخوان ثالث

تفاوت با نگارش: 4

Lines: 1-54Lines: 1-93
-::{img src=http://daneshnameh.roshd.ir/mavara/show_image.php?id=19927}:: +V{maketoc}
::{img src=img/daneshnameh_up/5/5b/akhavan-sales4.jpg}::
~~purple:.... گلبانک ز شوق گل شاداب توان داشت /من نوحه سرای گل افسرده خویشم
شادم که دگر دل نگراید سوی شادی/ تا داد غمش ره، بر سرا پرده خویشم
پی کرد فلک مرکب آمالم و در دل /خون موج زد از بخت بد آورده خویشم
گویند که: «امید و چه نومید!» ندانند/ من مرثیه خوان وطن مرده خویشم
( م- امید) ~~
-::__.... گلبانک ز شوق گل شاداب توان داشت من نوحه سرای گل افسرده خویشم شادم که دگر دل نگراید سوی شادی تا داد غمش ره بر سرا پرده خویشم پی ر فلک مرکب آمالم و در دل خون موج زد از بخت بد آورده خویشم گویند که: «امید و چه نومید!» ندانند من مرثیه خوان وطن مرده خویشم ( م- امید) __::

مهدی اخوان ثالث متخلص به امید در سال 1307 شمسی در خاواده ای «خراسانی شده» در مشهد پای به پهنه هستی اد. مید تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در دبستانها و دبیرستانهای مشهد به پایان برد، و از هنرستان صنعتی همین شهر فارغ التحصیل شده پس از فراغ از تحصیل و دو سال اقامت در زادگاه خود ه سال 1327 شمسی ره تهران پیش رفت و به خدمت وزارت فرهنگ درآمد و تاکنون «خاک دامنگیر ری» بیش از دو سه بار به او مجال اقامت کوتاه در زادگاهش را نداده است. امید ذوق و مایه شعری را از مادرش به ارث برد و گاهگاه اشعاری به شیوه شاعران متقدم و بخصوص شاعران خراسانی می سرود. امید پس از اندک زای در سرودن قصیده به سبک متین خراسانی و ((مثنوی )) و ((غزل )) شهرتی پیدا کرد و از سال 1326 تا سال 1330 شمسی که نخستین مجموعه شعرش «ارغنون» منتشر شد قدرت و چیره دستی وی در انواع شعر کلاسیک آشکار گردید. «ارغنون» که نمونه اشعار عاشقانه و مسائل اجتماعی بود در حقیقت: کارنامه سالهای اولیه اقامت وی در حوزه ادبی تهران بشمار ر.
+!رندگینامه
مهدی اخوان ثالث متخلص به امید در سال 1307 شمسی در شهد متد د. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در دبستانها و دبیرستانهای مشهد به پایان برد، و از هنرستان صنعتی همین شهر فارغ التحصیل شده پس از فراغ از تحصیل و دو سال اقامت در زادگاه خود، ر سال 1327 شمسی وار تهران د و به خدمت وزارت فرهنگ درآمد . />او ذوق و مایه شعری را از مادرش به ارث برد و گاهگاه اشعاری به شیوه شاعران متقدم و بخصوص شاعران خراسانی می سرود. امید پس از زمان کتای در سرودن ((قصیده ))به سبک متین خراسانی و ((مثنوی )) و ((غزل )) شهرتی پیدا کرد و از سال 1326 تا سال 1330 شمسی که نخستین مجموعه شعرش «ارغنون» منتشر شد قدرت و چیره دستی وی در انواع شعر کلاسیک آشکار گردید. «ارغنون» که نمونه اشعار عاشقانه و مسائل اجتماعی بود در حقیقت: کارنامه سالهای اولیه اقامت وی در حوزه ادبی تهران بشمار می ر.
 

 

 
 
 
 
  
-{img src=http://daneshnameh.roshd.ir/mavara/show_image.php?id=19928} +{img src=img/daneshnameh_up/7/7e/akhavan-sales2.jpg}
  
 
 
 
 
-با انتشار مجموعه دوم اشعارش: «زمستان» در سال 1334 قدرت شاعری امید بیش از پیش همگنان روشن شد. در این مجموعه گرایش اید به شیوه «پیشنهادی نیما» ونوآوری آشکارتر می شود. ما در این مجموعه شعر با شاعری روبرو می شویم که در عین آشنایی عمیق با شعر گذشته ایران مخصوصاً اشعار خراسانی با هوشیاری و بیداری خاصی به شیوه نوسرائی و «نیمائی» گرایش پیدا کرده و در عین حال پیوند خود را با شعر قدیم از غزل و مثنوی همچنان استوار نگهداشته است. در مجموعه «آخر شاهنامه» که در سال 1337 شمسی منتشر شده است و مجموعه «ازین اوستا» که در سال 1344 شمسی نشر یافته اید نمونه های کمال یافته و همار شده شعر امید در آنها ستجو کرد. +با انتشار مجموعه دوم اشعارش: «زمستان» در سال 1334 قدرت شاعری امید بیش از پیش بر همگان روشن شد. در این مجموعه گرایش ا به شیوه «پیشنهادی نیما» ونوآوری آشکارتر می شود. در این مجموعه شعر با شاعری روبرو می شویم که در عین آشنایی عمیق با شعر گذشته ایران مخصوصاً اشعار خراسانی با هوشیاری و بیداری خاصی به شیوه نوسرائی و «نیمائی» گرایش پیدا کرده و در عین حال پیوند خود را با شعر قدیم از غزل و ((مثنوی ))همچنان استوار نگهداشته است. در مجموعه «آخر شاهنامه» که در سال 1337 شمسی منتشر شده است و مجموعه «ازین اوستا» که در سال 1344 شمسی نشر یافته می وان نمونه های کام شعر امید را در آنها یفت.
-امید بع از «((یا))» ک در ی رسات نه شعر فارسی مار را در نو سی بر هده دات ا مه شاعران بعد از ولی و هزان با نا نادر ور ا که توانست هنر «نیما» را بی اه یقا ر کن و در ین ا ال و تکا و را ف ناید. +اخوان همچنین علقه و اشتیاق زیادی به ((وسیی ))داشت در دگی نیش شعر و موسیقی با م پیوندی ناگسستنی داشتند؛ به وی که شعرهایش چنان با ((عروض ))شعر فارسی آمیته و موسیقی کلام آنچنان تاثیرگذار است که نمی توان آنها را از شعرش جدا کرد و این نشان می دهد که اخوان با موسیقی نی شنایی بسیار اشته است.
اخوان از همان
دوره ابتدایی و بیرستان نسبت به هنر و ابیات سیارعلاقمد بوده بطوریکه همیشه عمق مطالب را جستجو و سعی می کرده تا هنر و ادب این مرز و بوم را به طور عمیق بشناسد.
~~orange:
شعرهایی که باعث بزرگی و نم آوری اخان شد بی شک قصاید و غزلیات زمان جوانی اش نبود، بلکه س از آشا شدن با نیما یوی و شناختن او، مسیر شاعری اخوان عوض شد و به نوسرایی ری آورد و در این ز جدید بود که توانست شعر نیمایی را به گونه ای ب کا رد که د صاحب سبکی تازه و مستقل شود. ا ا بهره یری از شعر شاعران کهن اشعار خود را ا زبانی اد قال شعر نو یت و موضوعا نسانی و هانی را آنا بیان کرد.~~
-زبان شع امی بسیار غی و نیرومند است، احاطه وسیع او به مواریث ادی گشته ارسی ای مجال ا برایش راهم کرده ات که ادیش هیش را هر چه بلیغتر و مؤثرتر در شعش بگجاد. در زبن شعر امی، زبان شعر قدیم خراسان مخصواً زبان استاد طوس فردوسی تجلی می کند و کنار کلمات سنگین و گه مهور ذشته، رکیبات و عبیرا کالاً تازه که خاص خد اوست زبان عرش ا برای بیان و لقای هر نوع ندیشه هموار می ن. در شعرهای نقلی و قصیده ای بمناسب و در موقع لزوم زبان ماوره استفاده می کند و در همه حال زبان شعرش بسیار صمیمی و در ین حال سخت فاخر و بد است. زبان شعر اخوان «سمبلیک» است، ما رن انیشه و دقت در انتخاب «سمبل ها» شعرش را برای ال منی توضیح می دهد! +بع ا سا 1357 کتابهای دت ی جنگل/ رده ان که ردی/ بدعا بای نیما ویج/ دو اما سد/ ر یا کچک اییز ر نان/ نی می گوید اما بید ز / را کهن مر و ب دوست ار، انشار یاند.
-فم شعر امید همان اوزان ی «یمایی» اس که ترش مقول و ا عر کایک ت. با این تات که اید ینها «یما» دربا ون شر کااً کمل و ت خشیده ا وع و دایق نی نرا نظیم می کرده و ود ر اا آن اول و واعد ر کار می . ر ا «یما» که ر و گاه ماای ر ی در س لی تح نوا «نوعی و در ر ار فسی» ی و تی ای یار مهم پرا و کلی اسایی وز ع نو را ل کده ا. +ر سال 1358 مدتی در سازمان انتشارات و آموزش انقلاب می (رانکلین سبق) به ر مغول شد، اا ی کر دت زیای طول نکی. بعد از این تریبا خانه شین بود ندگی ا ب سختی می گت. در این ان اخون بیشر ر ازا نگی می کرد و حتی کرای نری ش نیز کم شده تا یی ک یچ ع فوق العاد ای م نسرود. نها در سال پیانی عمرش از طر انه فرهن معاصر آلمان به ای کشور دعوت د. او در ین سفر به فرانه انگلی آلمان، دانمرک، سوئد و روژ رف و ر همه ا ت یریا قیم این کوا مود استال ی نی قر گ. در ی سر و نیز دکتر((محم ضاشیعی کدکنی)) و گهی یر دتان د. او با دوستن قیم ابراهی گن، ا مربان ساعیل خویی یگر ستان نیز دیدار کرد و روزا و اعهای خوشی را ا نها گاند.
-موی شعر اید، صرف نر از تأملات گاه و بیگاه عاقانه و ازگیها و نوعی عرفان، بیشتر درباره مسال اجتای زندگی اندیشه هائی را در ب ارد؛ ب عبارت دیگر عر ی روایت رویداده ها و رداشت ادث های است که شاعر آنها را به چم یده و ود یز ر ن ماجراا سی پ ور و اده داشه ست. شعر امید بیشتر وقات مشتمل بر اندیشه های اجتمعی ست، ار ه ممکن ت همه داویهیش مود اتا اقع بینان ناشد ولی ین نکه ا ه یقین می تون از شعرش دریافت ک شاعر در برابر حاث و جریاات سیاسی کشر بی تفاو نیست، بلکه حساسیت خاصی ر پاره ای موارد دارد که ر حد خود مغتنم است. +وا در 29 یر ماه 1369 به ایان ازگشت اما لااه در بر بیاری تاد و ر یاستان مهر بری د رنجا س 10:30 یکشنه 4 شهریور ال 1369 شمی در ت. جسد او ه و انتا یدا کد و اغ هر تو در کار مقبره حکی اواقاسم ((روی)) به خاک پرده د.
-امید علاوه بر چهار مجموعه شعرش که در بالا یاد کردیم، بطور کلی در شعر فارسی صاحبنظر است. مقالات مختلف تحقیقی و عمیق او در معرفی جنبه های تازه ای از شعر قدیم عموماً و شناسایی رسالت و هنر «نیما» خصوصاً دارای ارزش فوق العاده و منحصر به خود اوست. در زمینه شناخت و شناسایی هنر «نیما» و شعر امروز کتاب منتشر نشده امید به نام «بدعتها و بدایع نیما یوشیج» در درجه اول اهمیت است. چند فصل از این کتاب به تدریج در مجلات ادبی کشور منتشر شده است. علاوه بر این فصول، مقالاتی در تحقیق و نقد شعر دارد که هر یک در حد خود بسیار آموزنده و ابتکار آمیز است.  
-موفقیت امید در بیان دقیقترین احساسهای درونی و آرمانهای اجتماعی که از روح آزادمنش وی مایه می گیرد و آوردن استعارت و تمثیلات ومیتولوژی اصیل ایرانی در شعر، به بهترین صورت و استوارترین لفظ، موجب شده است که در ردیف بهترین شعرای معاصر و از پیروان شعر زمان خویش نامبردار و شناخته شود.  
-__هدیه__ +!ویژگی سخن
اخوان بعد از ((نیما)) ک
ه در حقیقت رسالت نهضت شعر فارسی معاصر را در نو سرائی بر عهده داشت از جمله شاعرانیست که توانست هنر «نیما» را بی واسطه عمیقاً درک کند و در عین حال اصالت و ابتکار خود را حفظ نماید.
-~~green:مریز باد عشقم ه خاک ره نچشیده ----- بنوش از آنکه مرا دست آب نا طلبیده />بابر تو چه حاجت مرا به ذکر محبت ----- که اشک گوید و رخسار رد و رنگ پریده />ری عشم وگید زبانم، ای شکرین لب ----- ببخش اگر سن ر کنم برده یده
پسند خ
اطر از آ دی که ر همه عام ----- بخبی ت کسی را ندیده ام، نه شنیده
اگر چه ترکی و
بیگانه با محبت و الفت ----- «چه آشنا نگهی داری ای زال رمده»
مباد آنکه شود پ
ای ی عم آهم----- که در فراق تو پیچم به ود چومار گزیه
بیا ک
گر کدورت زچهره تو بشویم ----- به روشنائی اشکی چنین به چهره دویده
بی
ا که هیه وبی کم نثار دومت ----- دلی شکسته و عمری به خاطر تو تپیه
بیا جوانی خود
را به کم دل ذرایم ----- که مر چون سپری د، پرنده ایست پریده
امید، بنده ت
رکی لسرت که گوید: ----- «نوتم این غزل نغز با سواد دویده» ~~
+زبا شر امید بیار نی بی موراس، اط ی ا ب یرا ادب فاری، این م را بای رهم کرده ا ک ادیشه های را ه چه یاتردر ر گناند.
-وان همچنین علق و اا زیادی وسیی دشت و در اق ندگی هری و عر و میی ا ه پیوندی ناگسستنی ارن؛ ه طوری ک شعرهایش چنا با عروض ر ارسی میته و موسیقی کلم نچنان اثیرگذار است که نمی ون آها ا از شعرش ا کر و ین نا ی د ک اخوان با مویی نی نایی بسیار اد. + زبان شعر امید، زبان شع قدی خراان، مخصوصا زبان استاد س ردوسی تجی می کند و در کا کلم نگین و گاه هجور گذشته، ترکیبات و عبیرات کام ازه ک خاص خود اوست زبان شعرش را برای یان هر نو ندیشه هموار می کد. در شعرهای نلی و قیه ایش ه منسبت و در موقع لوم ز زبان ماوره استفاده می کن و د مه ال زبان شعرش یار میمی و ر عین ا سخت اخر و ند است. زبا شعر اخوان «سمبلیک» است، اما روی نیشه و ق در انتخاب «سمبل ها» شعرش ا وضیح می دهد!
-ز وره کدکی به موسیقی چنان اه ارد که میل آموتن این هنر یک دم رهایش نمی کن تا اینکه ق واخت تا را می مو این نیا تا پایان رش با اوست. رچه در ابتدا پدرش که مدی مهبی ا و با نوختن ر ا خاف است اما سر در تق می کند که موسیقی هنر است و در رضای داده؛ حتی برای او مم مویقی ی گید. گر ه در ابتا برای احترام در، مدت کوتاهی از موسیی دوری کرد رانم خواه رونیش ا او وادار کرد که دوباره به این هنری ری د. +فم عر اید همان زا روی «نیمایی» ست که گ عقو و لام کاسیک ات. با این اوت ه امید پیشنهد «نیم» را باره ون ر، کاا تکام ق یده است و واد و یق نی را تنیم تکمی کرده و ر اا ن اول و قواعد را بکار ی د.
-خا از مان دوره ابتایی و دبیرتان سبت ه نر و ادات آنچنان علاقه مند و ک همیه عمق مطالب را جستجو می ک و سعی می کرد تا هنر و ادب این رز و بوم را به طور عمیق شناسد. اشعار شاعران را می وان درباره رخی ز آنها سوالات بسیاری برایش ی می آد و ین به خاطر ذوق شعری ای بد ک وودش له می افروخت گاه مانع از ای می د که او ری را به طور تمم و کمال پذیرد و این باعث می شد که ساعتها مشغول بررسی یک یا چد بیت از آن شعر باشد و این ب ین خاطر د که وضع زندگی در وزار ا با روزگار آن شاعر بسیار تفاوت داشت. + ر خا «یما» که اهی در ون کتهی یکند، امید سه مقالاتی ت عنوان «وعی ون در شعر مار اری» ه تی و شریح ای یار هم داه و مکل ناسایی زن شعر ن ا کرد است.
-اما شعرهای ک اث گی و نا آوی اخان بی شک قصاید و زلی زان وانی نبود بلکه س ا آشنا ن با نیما یویج و ناتن نه او میر شاعری او وض شد و به نوسرایی روی ود و ر این ز ید د که توانست شعر نیایی را به و ی ه کار برد ک خود کی ازه و مسل شو. او ا هه یری ا شاعرا کهن، اشار و ب زبانی اده در الب و یت مضعات اای و جهانی را در نها یان کرد.
بد از سا 1357 کتابهای درخت ی و نگل وره ا که فردوی، با و ای ((نیما یوی))، و ا سد، ر حی کوچک پاییز در ز، ندگی می گوید ام بازدید یست و تر کهن مر و وم دت دارم، انشار یافتند.
+محتوای شعر امید صر نر ا ملت گا و یگا شقانه و نوی ان، یر دباره سال امای وندگی ات. ات یگر شعر وی وایت رویدها و ردا د هائی است که شاعر آنا را به چش یه خود نی ن ماها سی ر شو و زاه داته . شعر ا شر وقت ممل ب اندیه ای عی ست، اگر چ مک است مه اریهایش مورد ایید یگران نبشد ولی ای نکته را به یقین ی ون ز عر دریا که شاعر د بر حادث و ینات ی کو ی تاوت نیس، لکه حساسی اصی در ی مواد در که در ح ود تنم ات.
- ا 1358 هم می در ان انشارات و آمزش انقلا لامی (فکی ابق) کر مل ، ما این کار م مت یای ول نکی. ا این کار تقریبا انه نشین بود زنگی به سخی ی گشت. در ین ن اخون یشتر در انزا زگی می کرد و تی کاهای نی نیز کم شده تا ایی که ی ع فوق لعاده ای م ود. نها در سال پایانی ش از ر انه فهنگ مر لمان ه این کشور دعت شد. او ر این سف ب رانسه، اگی، آلمان، دنمرک، سئد و نرژ رفت و در همه وط یرانین میم ین کورها مورد اتقبال ی نی قا گت. در ین ر مر فاا و نیز دکتر شیعی ((کدکنی)) و گرهی یر از وانش با او بدند. ا همچنین ر ای ر با دوستا قیم یعی اهی گلان ر مربا، سی ویی و یگ وتن دا کرد وزه اعهای وی را ن گرد. +وان لاه بر چهار مجموه عر، بطور کلی در ارسی صاحبنر است. مالا ملف یی میق ر می نه ه ازه ای از شعر دیم عمومً و ناایی سالت و هن «نیم» واً داای ارزش فوق ااده و ن به خو ات. در مین ناخت و نسایی هنر «نیا» عر امرو کتا ن نشده او ه نام «دعها و دایع یما یی» د درجه اول اهمیت است. چن ل از ی کاب ه ریج ر ملا ادبی کشور نتشر شده است. علاوه ر این ف، لا د ق و ند شعر دارد که هر یک د خو سیا آمنه و اتکار میز ت.
موف
قی او در یان یری اساهی درنی و آرانهای جتماعی ه از و زادمنش وی ای می یرد ردن استعارت ((میا ))ی یان در ر ب ی ورت و ورتین لفظ، موجب شده ات که در ردی هری عای ماصر و ز پیروان ر مان خی مر شود.
-~~green:اخوان در 29 تیر ماه 1369 به ایران بازگشت اما بلافاصله در بستر بیماری افتاد و هنوز چند روزی از مرگ دکتر پرویز ناتل خانلری نگذشته بود که او نی در بیمارستان مهر بستری شد و سرانجام ساعت 10:30 شب یکشنبه، 4 شهریور سال 1369 شمسی در گذشت. جسد حکیم توس، ابوالقاسم ((فردوسی)) به خاک سپرده شد.~~ +!نمونه ار
 +" زمستان "
 +~~purple:سلامت را نمی خواهند پاسخ گفت
 +سرها در گریبان است
 +کسی سر بر نیارد کرد پاسخ گفتن و دیدار یاران را
 +نگه جز پیش پا را دید ، نتواند
 +که ره تاریک و لغزان است
 +وگر دست محبت سوی کسی یازی
 + به کراه آورد دست از بغل بیرون
 + که سرما سخت سوزان است
 +نفس ، کز گرمگاه سینه می اید برون ، ابری شود تاریک
 + چو دیدار ایستد در پیش چشمانت
 +نفس کاین است ، پس دیگر چه داری چشم
 +ز چشم دوستان دور یا نزدیک ؟
 + مسیحای جوانمرد من ! ای ترسای پیر پیرهن چرکین
 +هوا بس ناجوانمردانه سرد است ... ای
 +دمت گرم و سرت خوش باد
 +سلامم را تو پاسخ گوی ، در بگشای
 +منم من ، میهمان هر شبت ، لولی وش مغموم
 +منم من ، سنگ تیپاخورده ی رنجور
 + منم ، دشنام پس آفرینش ، نغمه ی ناجور
 +نه از رومم ، نه از زنگم ، همان بیرنگ بیرنگم
 +بیا بگشای در ، بگشای ، دلتنگم
 +حریفا ! میزبانا ! میهمان سال و ماهت پشت در چون موج می لرزد
 + تگرگی نیست ، مرگی نیست
 +صدایی گر شنیدی ، صحبت سرما و دندان است
 +من امشب آمدستم وام بگزارم
 + حسابت را کنار جام بگذارم
 +چه می گویی که بیگه شد ، سحر شد ، بامداد آمد ؟
 +فریبت می دهد ، بر آسمان این سرخی بعد از سحرگه نیست
 +حریفا ! گوش سرما برده است این ، یادگار سیلی سرد زمستان است
 +و قندیل سپهر تنگ میدان ، مرده یا زنده
 +به تابوت ستبر ظلمت نه توی مرگ اندود ، پنهان است
 +حریفا ! رو چراغ باده را بفروز ، شب با روز یکسان است
 +سلامت را نمی خواهند پاسخ گفت
 +هوا دلگیر ، درها بسته ، سرها در گریبان ، دستها پنهان
 +نفسها ابر ، دلها خسته و غمگین
 +درختان اسکلتهای بلور آجین
 +زمین دلمرده ، سقف آسمان کوتاه
 +غبار آلوده مهر و ماه
 +زمستان است
 + ~~

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 دوشنبه 29 آبان 1385 [03:59 ]   12   لیلا مهرمحمدی      جاری 
 دوشنبه 29 آبان 1385 [03:58 ]   11   لیلا مهرمحمدی      v  c  d  s 
 دوشنبه 29 آبان 1385 [03:41 ]   10   لیلا مهرمحمدی      v  c  d  s 
 دوشنبه 29 آبان 1385 [03:37 ]   9   لیلا مهرمحمدی      v  c  d  s 
 دوشنبه 30 مرداد 1385 [11:54 ]   8   لیلا مهرمحمدی      v  c  d  s 
 دوشنبه 30 مرداد 1385 [11:51 ]   7   لیلا مهرمحمدی      v  c  d  s 
 چهارشنبه 25 مرداد 1385 [14:45 ]   6   لیلا مهرمحمدی      v  c  d  s 
 چهارشنبه 25 مرداد 1385 [14:44 ]   5   لیلا مهرمحمدی      v  c  d  s 
 چهارشنبه 25 مرداد 1385 [14:42 ]   4   لیلا مهرمحمدی      v  c  d  s 
 چهارشنبه 25 مرداد 1385 [14:40 ]   3   لیلا مهرمحمدی      v  c  d  s 
 سه شنبه 03 مرداد 1385 [11:20 ]   2   لیلا مهرمحمدی      v  c  d  s 
 یکشنبه 01 مرداد 1385 [14:04 ]   1   لیلا مهرمحمدی      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..