تاریخچه ی:
قضاوت واقعی با دعای پیامبر
تفاوت با نگارش: 1
- | حضرت علی علیه السلام ی اید: رسول خدا ‹صلی الله علیه وآله مرا برای قضاوت به یمن فرستاد به پیامبر گفتم: ما رای قضاوت مری می دهی در الی ک ن وا و گاه به او یت |
+ | ((حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام|حضرت عی عیه سلام)) میفرمود:« ((حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله|رسول خدا صلی الله علیه وآله)) میخواست مرا برای قضاوت به ((یمن)) بفرستد. به پیامبر گفتم:« من وانم و گاه به قضاوت یتم.» یامبر خدا به سینه من د و برایم چنین دعا کرد:« __اللهم اهد قلَبه و ثبتِ لسانَه__ »؛ (بار پوردگارا، دل او را هدایت ک زبانش ا استوار ایدار بگردان.) سوگند ه خدایی ه انه را شکافت، پس از دعای پیامبر هیچگا ر داوی ین دو نفر شک و تردید کدهام.» |
- | حضرت علی علیه السلام رمود: پیامب خدا به سینه من زد و در حقم چنین دعا کرد[ اللهم اهد قلَبه و ثبتِ لسانَه ]، (بار پروردگار ل و ا هات کن و انش را استوار و پایار بگردان) سوگند بخدایی که دانه را شکافت پس از دعای یمبر هیچگاه در داوری و قضاوت میان دو نفر شک و تردید نکردم. |
+ | !ماب: />*بحارالانوار 40 177، ی 61 -------- کشف امه |
- | منابع:
بحارالانوار، ج 40، ص 177، حدیث61 -------- کشف الغمه
مراجعه شود به:
((رابطه علی علیه السلام با پیامبر))
((قضاوت درباره زن و شوهر که مادر و فرزند بودند))
((نات ان زنی از سنگسار شدن))
((ایا بر ))
((اختلاف گواهان))
((اطعی م رفت لمی))
((شرابخور نا آگاه))
(( بر نجاشی شاعر))
((ا اهدها))
((قطع دست دزد سابقه دار))
((بریدن دست دزد و شفاى او ا دعا ضرت -س ع شده ))
((اعتراف از روی ترس))
((راهنمای کرن عثمان))
((همسرا یک )) /> ((راهنمایی کردن عمر))
((مادران دختر و پسر))
((ده پس از قصاص))
(( سه طلاقه))
((قضاوت میان عمر و شتر فروش))
((ه مرتبه دزدی))
((حکم زنای غیر محصنه))
((انکار فرزند))
((رما ر ها مسر))
((عنای بنده قیمی در وصیت ی))
((معی سم در ویت موی))
((تعیین میزان وصیت متوفى ))
((ی را))
((قضاوت بین دو میزبان))
((نوزاد عجیب الخلقه))
((دو مادر و یک فرزند))
((کودک سقط شده))
(( یا و حد اهی))
((ای راوار)) |
+ | !مراجعه شود به: *((رابطه علی علیه السلام با پیامبر)) *((قضاوت امام علی علیه السلام درباره زن و شوهری که مادر و فرزند بودند)) *((قضاوت بر اساس قانون میعات)) />*((مام لی علیه السلام و نجات زنی از سنگسار)) *((قا بر ب ع جاوز از حق)) *((اختلاف گواهان)) *((اام علی لیه للم پذیر توبه مرتد)) *((امام علی علیه السلام و حکم درباره شرابخور ناآگاه)) *((مم لی یه السلام و حد بر نجاشی شاعر)) *((تیه امم لی علیه السلام به عایت تقوای الهی هنام شهادت)) *((امام علی علیه السلام و قطع دست دزد سابقه دار)) *((امام علی علیه السلام و بریدن دست دزد و شفاى او )) *((مام عی لیه لسلم کم درباره اعتراف از روی ترس)) *((امام لی علیه السلام و رهنمایی عثمان)) *((اما علی عیه للام و راهنمایی عمر)) *((مادران دختر و پسر)) *((ک امام علی علیه السلام و حکم درباره مردی که پس از قصاص زنده مانده بود)) *((ام علی علیه السلام و حکم سه طلاقه کردن زن)) *((قضاوت امام علی علیه السلام میان عمر و شتر فروش)) *((کم امام علی علیه السلام درباره قطع دست دزد)) *((امام علی علیه السلام و حکم زنای غیر محصنه)) *((امام علی علیه السلام و حکم انکار فرزند)) *((مام لی لیه اسام و رع ابهم در وصیت )) *((امام عی لیه السام و ل مکل وارثا)) *((امام علی علیه السلام و تعیین میزان وصیت متوفى )) *((کم مام علی عیه لام درباه دیه غریق)) *((قضاوت امام علی علیه السلام بین دو میزبان)) *((حکم امام علی علیه السلام درباره نوزاد عجیب الخلقه)) *((دو مادر و یک فرزند)) *((امام علی علیه السلام و حکم کودک سقط شده)) *((ام لی عیه اسام و اجرای حد شرابخار)) *((امم لی لیه للام و کم درباه و مرد فریبکار)) |