منو
 صفحه های تصادفی
بلژیک
تحلیل نهادی
مغرور نشدن در ذن
بازگشت از نبرد طائف و تقسیم غنائم جنگ حنین در جعرانه
آزادی علما از دست عین الدوله
نونترونیت
تشکر یزید از ابن زیاد برای قتل امام حسین علیه السلام
دیوان وکالت
احادیث امام حسن علیه السلام
سنجاقک
 کاربر Online
499 کاربر online
Lines: 1-19Lines: 1-23
-


((اسحاق کندی ))که فیلسوف ((عراق|عراق ))بود خود را مشغول به نوشتن کتابی به نام« تناقض قرآن» کرد تا ایی که از ردم ناره گیری کرده بود و پیوسته به نهایی د منزلش به اینکا اهتام داشت تا این که یکی از شاگردان و دمت امام حسن عسگری علیه السلام رسید.
+((اسحاق کندی)) که فیلسوف ((عراق|عراق)) بود، خود را مشغول به نوشتن کتابی به نام« تناقض قرآن» کرده بود.
روزی یکی از شاگردانش نزد ((حضر
ت امام سن عسگری علیه السلام|امام حسن عسگری علیه السلام)) رسید. امام به او فرمود:« آیا در میان شما مرد رشیدی نیست که استادتان را از ای کار باز بدارد؟»
شاگرد کندی گفت:«
ما شاردان او هستیم و اعتراض به او برای ما شایسته نیست.»
امام فرمود:« ا
گر من چزی به تو بگویم، به او میرسانی؟»
گفت:« آری.»
فرمود:« نزد استادت برو و با او مهربان
ی کن و هنگامی که میان شما انس برقرار شد به او بگو مسئله‌ای برایم مطرح شده که می‌خواهم از شما بپرسم. اگر کسی که به زبان قرآن سخن می‌گوید بیاید و بگوید آیا ممکن است خداوند از معانی قرآن، چیزی غیر از آنچه شما برداشت کرده‌اید، راد کرده باشد. شما ه جواب می‌دهید؟ کندی پسخ می‌دهد بله، ممکن است؛ زیرا متکلم به قرآن کسی است که آن چرا شنیده می‌فهمد. بعد به کندی بگو شما چه می‌دانید؛ شاید خداوند در قرآن غیر از آن معانی که شما می‌فهمی، اراده کرده باشد.»
شاگرد رف
ت سوالش را مطرح کرد. کندی به شاگردش گفت سئوالت را تکرار کن!»
بعد کندی فکری کرد و دید
این احتمال که خداوند از معانی قرآن غیر از آنچه او می‌فهمد، اراده کرده باشد، عقلاً ممکن است. به شاگردش گفت:« تو را سوگند می‌دهم به من بگویی این مطلب را از کجا به دست آورده‌ای؟»
شاگردش گفت:« این ملب به ذهنم رسید.»
کندی گفت:« ت
و هگز در چنین موقعیتی نیستی که عقلت به چنین مطلبی برسد. به منابع: من بگو این را از کجا نقل می‌کنی؟»
شاگرد کندی به او گفت:« از ابو محمد (
امام حسن عسگری).»
کندی گفت:« الان حقیقت را گفتی. این مطالب جز از این خانه ( خانه اهل بیت
علیهم السلام) بیرون نمی‌آید.»
آن گاه د
ستور داد آتش آوردند و آن چه درباره‌ی تناقضات قرآن نوشته و جمع آوری کرده بودند سوزاند.
-حضرت به او فرمود: آیا در میان شما یک مرد رشیدی نیست که استاد شما را از این کاری که شروع کرده باز بدارد؟ شاگرد کندی گفت: ما از شاگردان او هستیم و برای ما شایسته نیست اعتراض به او، حضرت فرمود : اگر من چیزی به تو القا کنم به و م رسانی؟ او گفت: آری حضرت فرمود نزد استادت برو و با او ملاطفت کن و هنگامی که انس میان شما برقرار شد به او بگو مسئله ای برایم مطرح شده که می خواهم از تو بپرسم آن گاه به او بگو اگر نزد تو بیاید کسی که متکلم به این قرآن است و بگوید آیا جایز ست که خداوند از ان معانی قرآن غیر از آنچه تو برداشت کرده ای، اراده کرده باشد حتماً کندی پاسخ می دهد ممکن است زیرا او متکلم به قرآن کسی است که آن چرا شنیده تعقل می کند و می فهمد. پس از آن به کندی بگو تو چه می دانی شاید که خداوند در قرآن غیر از آن معانی که می فهمی اراده کرده باش. +منبع: مناقب، ج 4، 424
-پس از این راهنمایی امام حسن عسگری علیه السلام شاگرد کندی آمد و دستور حضرت را اجرا کرد، کندی به شاگردش گفت: دوباره سئوالی که مطرح کردی مطرح کن، شاگردش نیز این کار را کرد و کندی فکری کرد و دید این احتمال که خداوند از معانی قرآن غیر از آنچه کندی می فهمد اراده کرده باشد عقلاً ممکن است، بدین جهت به شاگردش گفت: تو ا سوند می دهم که به من بگوئی این مطلب را از کجا به دست آورده ای؟ شاگردش گفت: این مطلبی بود که به قلبم خطور کرد و من به تو عرضه کردم

کندی گفت: هرگز تو در چنین موقعیتی نیستی که به چنین مطلبی راه یابی، به من بگو که از کجا چنین مطلبی را نقل می کنی؟ شاگرد کندی به او گفت: از ابو محمد
(امام حسن عسگری علیه السلام) کدی گفت: لان حقیقت را گفتی این مطاب جز از ای خانه اه اهل بیت علیهم السلام بیرون نمی آید.

آ
گاه دسور داد آتشی آوردند و آن چه در زمینه اثبات تناقض در قرآن نوشته و جمع وری ره بودند آتش زد و سوزاند.

منابع:

مناقب، ج 4، ص 424

م
راجعه شود به:

((تب
یین مقام ائمه علیهم السلام)) />
((
اسخ به علت تفاوت زن و مرد در سهمیه ارث))

((مخفی بودن شرک در زندگی))

((آل محمد صلی الله علیه و آله در قرآن))
+!مراجعه شود به:
*((امام عسگری علیه السلام تیین ما اه علیهم السلام))
*((اس اما عگری علیه السلام علت تفاوت زن و مرد در سهم ارث))
*((مخفی بودن شرک در زندگی))
*((آل محمد صلی الله علیه و آله در قرآن))
*((معنای « من کنت مولاه فعلی مولاه »
))

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 یکشنبه 01 آبان 1384 [07:55 ]   5   شکوفه رنجبری      جاری 
 دوشنبه 09 آذر 1383 [12:13 ]   4   امیرمهدی حقیقت      v  c  d  s 
 دوشنبه 09 آذر 1383 [12:11 ]   3   امیرمهدی حقیقت      v  c  d  s 
 دوشنبه 18 آبان 1383 [05:30 ]   2   شکوفه رنجبری      v  c  d  s 
 شنبه 18 مهر 1383 [07:44 ]   1   شکوفه رنجبری      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..