منو
 صفحه های تصادفی
قانون پیشرفت بشر
صنایع فضایی
دیادلف
هنری نوریس راسل
تعاریف روان‏شناختى دین
آیین فراگیر مارکس
ابوثمامه صائدی و شهادت در کربلا
خشوع قبل از نماز
پردازش حجم بزرگی از داده ها با سرعت و کارآیی بالا
پورت سریال
 کاربر Online
513 کاربر online
تاریخچه ی: شیعه

تفاوت با نگارش: 5

Lines: 1-20Lines: 1-21
-از روز اول ((ظهور اسلام ))و دعوت رسمی و لنی ((حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله|رسول خدا )) (ی ل لی و له و سلم) به ((وید وک|وی )) مله ((ت ))نیز م بود و همیشه ر عالم اسلام ذر از ا هاد را لازم ا: د ا ا ا ا و هد ان مما رسول اله و من و ست مله اسمار حرکت رسول خدا و جنینی وی مطر بود
رسول اکر د اوی له سمی یره ود ان بزرگان نی ام رمد: ر کسی امرو به ن یم ود و ا یاری دهد پس جانی ا .
نای ک در ما ل ((حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام|عی «لیه ام» ))ایما خود را اهر م، س گرامی اام وی ا و گرفت اترا کد و بعنوان جانشین پس ا و مرفی فر ک مر تمخر اا را گفت.
+{picture=ali.jpg height=333 width=300 align=left}
از روز اول ((ظهور اسلام )) و دعوت رسمی و شکار ((حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله)) به ((توحید ))، موضوع استمرار هدایت مردم پس از رسول خدا و اشینی وی مرح بد.
رسو
ل اکر ر اولی لسه دعوت رسمی خاندان خود، به ران و ران بی هشم فرمود:«هر کس او به من ایمن ورد و م یاری دهد از جانشین من وه بود. »
و هنگامی که ((حضرت ایراممنین ی علیه السلام|علی علیه السلام )) ر همان مل، ایان د ا اظهار کرد، رسل گرامی اسلام وی ا رفت و عوان جاشی از خد عری فرمو که مورد تمسخر حاضران قرار گرفت.
ه
ممن با رشد اسلا و گرش جعیت ملمین، موو ((ایت)) رسول خدا توسط امم لی علیه السلم ارها مطرح شد و جمعی از مسلمین درجه اول که همواره تسلیم رسول خدا بون نیز این مطلب ر پذیرفته بودد. رسول خدا آنان را «شیع علی» (دوتدار و یر لی لیه لم) نمید و رها فمود __ی و یته هم الفائزون __» (اغدیر 351/2)
بزرگانی همچون ((لمان اسی|سلمان ))، ((ابذر|ابوذر ))، ((مداد|مقداد ))، ((عار یاسر|عمار )) و ذیفه به "شیع لی" مور وند. /> از رسول خدا هم در پی ب خات، جریان سلام اصی در اب کر صحیح شیعی استار ی.
گرچ دران اقتار ظاری شیعیا در صدر اسا ق در 5 سال کومت حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام پس از ((عثمان بن عفانثان )) تحقق یفت، ولی جامعه شیعیا ر زیر چم والاترین امتیاز تکر الهی خود، یعنی استمرار هدای الهی ر ((اامت|ام ائمه هد)) ست، ب حیات رشد خود ادامه می‌دا طبیعتا مغضوب حکومت‌های ا ق می‌گرفت.
بدی
سان عتقاد ب وود "امام معصوم" به عنوان جانشین رسول خدا که ه نم «ولیت» ر فر اسام طر است، مهمرین اه اسام ا ست.
-زمان ر اسام و گرش یت مسمین داتان ((صای)) رس خدا تو آ ضرت مکررً م یشد و جی از مسلمین دره او ک هماره تسیم رسول خدا بند این مط ا نی ور ی ب میکردن که اینا و رسو خ یه عی (ی لام) امید دند. +شیعیا در ر زمانی ت تری اام معصوم ن مان به رشد ادام می‌دادند.
اممان ی و ر کنار رد یم و هنگ اسلام و نگهبانی از دستاورهای وحی احیاء کم الله و ست رسول الله، ب امانده ام یعیان که همیه موم موب دگی د جهان اسام ون و ب سخین کنجه ای سی ی حکام غاصب بتلا می‌شدد، می‌پداختند.
-و پیامبر اکرم بارها می فرمو: __عی و شیعته هم الفائزون __(الغدیر 351/2) بزرگانی همچون ((لمان فارسی|مان ))، ((ابوذر|ابوذر )) ((قداد|مقاد ))، ((عمار یاسر|عمار ))و حذیفه بنام "شیعه عی" مشهور بودند. پس ز رسول خدا هم در پی غصب خلافت ری اسام اصیل در قالب تفکر صی یعی ستمرار یات. +::__((ایر و شیعه))__:: />::__((ی و اد))__:: />::__((شیعه مسولیت))__:: />::__((ی مقتی ما))__::
-گرچه دوران اقتدار ظاهری شیعیان در صدر اسلام فقط 5 سال حکومت حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) پس از ((عثمان بن عفان|عثمان ))بود ولی جامعه شیعی در زیر لوای والاترین امتیاز تفکر الهی خود که استمرار هدایت الهی در ((امامت|امامت ائمه هدی)) (علیهم السلام) میباشد به حیات و رشد خود ادامه میدارد و بطور طبیعی مغضوب حکومتهای غاصبانه و در تعارض با آنها واقع شد.

بدینسان اعتقاد به وجود "امام معصوم" به عنوان جانشین رسول خدا که بنام ولایت در فرهنگ اسلام مطرح است، مهمترین شاخصه اسلام ناب که همان تشیع است میباشد.

شیعیان در هر عصری تحت تربیت امام معصوم (علیه السلام) به مسیر رشد خود ادامه میدادند و امامان نیز همواره در کنار رشد تعالیم و فرهنگ اسلام و صیانت از دستاوردهای وحی و احیاء کلمه الله و سنت رسول الله در حفظ و حراست و سامان دهی امور شیعیان که همیشه محروم از مواهب زندگی جهان اسلام بودند و در سخت ترین شکنجه های جسمی و روحی حکام غاصب قرار داشتند، توسط نمایندگان مخفی و علنی خود به رفع مشکلات تربیتی معیشتی آنان میپرداختند.

این حرکت الهی در زندگی 35 ساله امامت موسی بن جعفر (علیه السلام) در تجلیّات گوناگون قابل مشاهده است که بخشی از آن را در بیان معارف و احکام، تربیت یاران، ساخت یاران نفوذی، رفع گرفتاریها و حل مشکلات و. . . . دیدیم.

::__((ایران و شیعه))__::
::__شیعه و شهادت__::
منابع:
الغدیر
+منابع:
الغدیر

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 چهارشنبه 08 شهریور 1385 [14:03 ]   15   محمد ورهرام      جاری 
 چهارشنبه 08 شهریور 1385 [14:03 ]   14   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 چهارشنبه 08 شهریور 1385 [14:02 ]   13   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 چهارشنبه 08 شهریور 1385 [14:01 ]   12   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 پنج شنبه 29 تیر 1385 [03:35 ]   11   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 پنج شنبه 29 تیر 1385 [03:35 ]   10   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 پنج شنبه 13 مرداد 1384 [14:50 ]   9   امیرمهدی حقیقت      v  c  d  s 
 دوشنبه 09 خرداد 1384 [19:29 ]   8   یاسر ناظم نیا      v  c  d  s 
 دوشنبه 09 خرداد 1384 [19:17 ]   7   یاسر ناظم نیا      v  c  d  s 
 پنج شنبه 13 اسفند 1383 [15:52 ]   6   یاسر ناظم نیا      v  c  d  s 
 پنج شنبه 13 اسفند 1383 [15:51 ]   5   یاسر ناظم نیا      v  c  d  s 
 جمعه 16 بهمن 1383 [20:14 ]   4   رضا معرب      v  c  d  s 
 یکشنبه 13 دی 1383 [12:07 ]   3   شکوفه رنجبری      v  c  d  s 
 یکشنبه 13 دی 1383 [12:06 ]   2   شکوفه رنجبری      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..