منو
 کاربر Online
758 کاربر online
تاریخچه ی: سینما

تفاوت با نگارش: 10

Lines: 1-46Lines: 1-9
- __یم و سینما__ /> />((تاری سینما))
((سینماران رگ)) ( شی هی برگ سینمایی ) />(( وید و ش فیلم)) />((ااحات سینمایی)) />(( ماه های آاد فیم وینم)) /> />__تاری ینا __ /> />((سینما ، رند علم)) /> />__سینما در کور های مختلف :__ />(( سینمای اسانیا)) />((ینمای استرایا)) />((سینمای آری)) />((سینمای آلمان)) />
((مکاتب و جب های سینمایی)) />((ژانرهای سینمایی)) />((ستیوال های مهم سینمایی)) />((یلم های مهم)) /> />__سینماران بر__ /> />((فیم نامه)) />((کارردانی)) />((فی بداری)) />((تدوین یلم)) />((موسیی فیلم)) />((ازیگری)) />
/
> /
>__تولید و پخش فیلم__<br /> />((پی ی یم))<br />((تی فیلم)) />((خ یم)) />((وا و نراان سینما)) /><br />__مقاله های آزاد یم__ /> />((مباح ری سینما تیون)) />((ما نی سینما و ویو))

+{FANCYTABLE(border=0)}
~|~ ~w:5% {picture=cinema.gif width=50 } ~rs:5 ~|~
~h:5 ~cbgc:#cc0000 ~|~ ~cbgc:#cc0000
~W:88% ::((خا
ه سیما))   ((تاریخ سینما))   ((تلویزیون| تلویزیون))   ((گونه های سینمایی| گونه‌ها(ژانرها) ))   ((متحرک‌سازی))   ((فیلم‌سازی ساده))   ((معرفی کاب‌های سینمایی |معرفی کتاب)) :: ~|~ ~w:7%
~h:5 ~cbgc:#cc0000 ~|~ ~cbgc:#cc0000

~|~
~W:85% ~cs:3 {picture=maincinema.jpg width=250 height=340 align=right width=50 }
__
سینما__ ، ر میان کل هی هنری صنعتی شه ی که ندگی هنی قرن بیتم را تسخیر ره اند ، نخستین و به نحوی قابل بحث همچنان مهم ترین آن هاست. شکلی که از ورا شروع محقرانه اش در محوطه ی شهر بازی اوج گرفته تا تبدیل به صنعتی میلیارد دلاری ، دیدنی ترین و اصیل ترین ((هنر)) معاصر شود.

سینما وعی انفجار آغاز نشد. هیچ حادثۀ مشخصی را نمی توانیم نام ببریم که قاطعانه میان عصر سینما و عصر پیش از آن تمایز به وجود آورد. پیدایش سینما جریای پیوسته بوده است ک با آزمایش ها و ابزار اولیه ای آاز شد که هدفشان نمایش تصایر به صورت متوالی بو. این تمهی بصری که در ابتدا یک اسباب بازی تلقی می شد به تدری ه ماشین یچیده ای بدل گشت که به شکلی قانع کننده واقعیت عینی را در حال حرکت عرضه می کرد.>
ظهور سینما نیزمند مقدمات بد که گرهان تنها به دست مخترعان باز میشد. پس از آن که مقدمات لازم برای ظهور سینما فراهم شد ، این انتظار مت درازی به طول نینجامید و در سال __1895__ تقریبا به طور هم زمان در __آمریکا__ ، __انگلستان__ ، __فرانسه__ و __آلمان__ انواع مختلف دوربین های فیلم برداری پیدا شدند. این دستگاه ها اسم های عجیبی داشتند از قبیل __کینه توسکوپ__ __( Kinetoscope )__ ، __بیوسکوپ__ __( Bioscope )__ ، __ویتاسکوپ__ __ ( Vitascope )__ ، __سینماتوگراف__ __( Cinematograph )__ و ... . همۀ این دستگاه ها کاری شگفت می کردند. یعنی تصویر سیا و سفید اشخاص زنده ای را در دنیای آشنا و واقعی نشان می دادند.

لاش دانشمندان و مخترعان برای یافتن این دستگاه ها ما را بر آ می دارد تا پیش از هر چیز سینما را فرزند ((علم)) بدانیم ، اما تا آ جا که به مخترعی مبوط می شد ، عکس های متحرک ممکن بود در همان مرحلۀ مناظر یک دقیقه ای بماند. زیرا برای آن ها تنها جنبۀ علمی سینما مهم بود و به هنر ، خلاقیت و قدرتی که پشت این دستگاه ها نهفته بود توجهی نداشتند.


~W:60% ~cs:2 فیلم های اولیه هم از نظر محتوا و هم از نظر شکل بسیار ابتدایی بودند و چیزی جز یلم بداری از زندگی روزمره نبودند. تماشاگران نخستین سینما می نشستند و مناظری عادی مانند هجوم امواج به ساحل ، حرکت سریع اتومبیل ها در خیابان ، ورود قطار به ایستگاه یا حتی مردمی را که در آفتاب قدم می زدند با چشمان بهت زده تماشا می کردند ، اما به واسطه همین تصایر ابتدایی ولی جادویی بود که ، طی بیست سال سینما در سراسر جهان گسترش یافت ، تکنولوژی پیچیده ای را به تکامل رساند و به راهش ادامه داد تا تبدیل به صنعتی مهم شود. صنعتی که علاوه بر سرگرمی می شود از آن برای مقاصد آموزشی ، تبلیغی تحقیق علمی نیز استفاده کرد . با این ویژگی ها، دور از ذهن نبود که کم کم توجه بازرگانان ، هنرمندان ، دانشمندان و سیاست مداران نیز به آن جلب شود.>
به این ترتیب با گسترش سینما ر جهان و محبویت عام آن مخترعین ماکان به اختراعات و پیشرفت های نی در زمینۀ سینما ادامه دادند. این کشفیات توسط تجار سینمایی ه بیشتر در فکر ثبات مالی بودند در اختیار هنرمندان قرار گرفت و آن ها نیز ای دیده را که یک وسیلۀ بین تازه بود از یک تفریح ساده به حد یک هنر (هنر هفتم) ارتقاء دادند و در نتیجه توانستند سیما را به محملی برای تلاقی علایق ، تمایلات مختلف مالی و ایدئولوژیک تبدیل کنند.

در واقع
مخترع ، هنرمند و تاجر سه راس مثلث تولید یلم را تشکیل می دهند. هیچ کدام از آنها نمی توانند بدون سایرین کار کنند و در ضمن هیچ یک بدون وجود آن تودۀ عظیم مردم که در صندلی های سینما به تماشای فیلم آنها می نینند دیگر کاری از پیش نخواهند برد زیرا این __تماشاگران__ هستند که با شور و اشتیاق خود سینما را قوام و دوام می بخشند.>>>@#20:ببینید
:#@ >
((تولید و پخش فیلم))<BR> ((تاری یا ))
((ژانر ))
((شخص
ی ای طرح سینمای ایران))<BR>((شخصیت ای طرح سینمی جهان))
((
فیلم های مهم سینمای ایران)) >((یلم هی هم سیمای جهان)) > ((شنوار ا و وی مهم ینمیی))
((ف
رهن اطلاحات و واژگان سینمایی )) <BR>((مقاله های آزاد))
((خا
ه سیما )) ~|~ :: ((سینمای صامت )) ::
:: ((سینمای متحک‌سازی| حرک سازی)) ::
::
((کمدی)) ::
:: ((
سینمای ستد| تند)) ::>:: ((سینم و آوانگد| آانگارد)) ::
::((سر
یال))::
::((
سینمای کشوا| کشوا))::
~cbgc:#c0c0c0

{FANCYTABLE}

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 یکشنبه 12 شهریور 1385 [04:18 ]   47   مهناز نظری      جاری 
 یکشنبه 12 شهریور 1385 [04:13 ]   46   مهناز نظری      v  c  d  s 
 یکشنبه 12 شهریور 1385 [04:09 ]   45   مهناز نظری      v  c  d  s 
 یکشنبه 12 شهریور 1385 [03:58 ]   44   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 11 شهریور 1385 [11:49 ]   43   مهناز نظری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 28 تیر 1385 [06:37 ]   42   مهناز نظری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 28 تیر 1385 [06:37 ]   41   مهناز نظری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 28 تیر 1385 [00:40 ]   40   مهناز نظری      v  c  d  s 
 سه شنبه 27 تیر 1385 [09:02 ]   39   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 26 تیر 1385 [12:25 ]   38   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 26 تیر 1385 [12:24 ]   37   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 26 تیر 1385 [12:22 ]   36   مهناز نظری      v  c  d  s 
 جمعه 23 تیر 1385 [19:08 ]   35   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 01 خرداد 1385 [21:52 ]   34   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 01 خرداد 1385 [21:48 ]   33   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 01 خرداد 1385 [21:46 ]   32   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 01 خرداد 1385 [21:43 ]   31   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 01 خرداد 1385 [21:40 ]   30   مهناز نظری      v  c  d  s 
 سه شنبه 26 اردیبهشت 1385 [20:43 ]   29   مهناز نظری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 09 فروردین 1385 [20:01 ]   28   مهناز نظری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 09 فروردین 1385 [19:52 ]   27   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 10 بهمن 1384 [21:38 ]   26   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 10 بهمن 1384 [06:32 ]   25   محمد جواد قدوسی      v  c  d  s 
 سه شنبه 04 بهمن 1384 [13:21 ]   24   محمد جواد قدوسی      v  c  d  s 
 سه شنبه 04 بهمن 1384 [13:17 ]   23   محمد جواد قدوسی      v  c  d  s 
 یکشنبه 06 آذر 1384 [20:55 ]   22   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 05 آذر 1384 [07:20 ]   21   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 05 آذر 1384 [07:17 ]   20   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 05 آذر 1384 [07:16 ]   19   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 05 آذر 1384 [07:12 ]   18   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 05 آذر 1384 [07:01 ]   17   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 05 آذر 1384 [06:59 ]   16   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 05 آذر 1384 [06:53 ]   15   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 05 آذر 1384 [06:52 ]   14   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 05 آذر 1384 [06:42 ]   13   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 09 مهر 1384 [07:32 ]   12   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 04 مهر 1384 [07:28 ]   11   علی امامی      v  c  d  s 
 دوشنبه 04 مهر 1384 [07:27 ]   10   علی امامی      v  c  d  s 
 دوشنبه 04 مهر 1384 [07:09 ]   9   علی امامی      v  c  d  s 
 دوشنبه 04 مهر 1384 [07:07 ]   8   علی امامی      v  c  d  s 
 دوشنبه 04 مهر 1384 [07:00 ]   7   علی امامی      v  c  d  s 
 دوشنبه 04 مهر 1384 [06:50 ]   6   کیانی      v  c  d  s 
 دوشنبه 05 بهمن 1383 [14:53 ]   5   حمید حسن نیا      v  c  d  s 
 دوشنبه 19 مرداد 1383 [10:04 ]   4   محمد بیک      v  c  d  s 
 دوشنبه 19 مرداد 1383 [09:46 ]   3   محمد بیک      v  c  d  s 
 دوشنبه 19 مرداد 1383 [09:46 ]   2   محمد بیک      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..