V{maketoc}
! مقدمه
تناسب روح آدمی برای پذیرش سخن، حسن سلوک و رفتار، همراهی نظم و نثر، شعر و ادبیات یا سایر فعالیت های اجتماعی، هنری و فرهنگی با موسیقی آنقدر موزون و هماهنگ است که گوئی اگر انسان نبود موسیقی خلق نمی شد.
موسیقی لطافت خود را وامدار ابزارالات برقی و پیشرفته نمیداند صدای موزون و هم آهنگ پرندگان و ریزش و خروش آب رودخانه ها و موج دریاها و بسیاری از عناصر طبیعی بسیاربسیار در این زمینه تاثیر گذار بوده است .
دراین رشته ذوق هنری وجوهره وجودی انسان ها می تواند حرف اول را بزند و در هنرستان در سه گرایش نوازندگی ساز ایرانی، مبانی آهنگ سازی و نوازندگی ساز جهانی می توانید به عنوان هنرجو پدیرفته شوید. هنرجویان در طی دوران تحصیل با مبانی فیزیک صوت و آزمایشگاه، مبانی نظری و ساختارموسیقی ایرانی، تاریخ و ساختارموسیقی جهانی، سازشناسی ایران و جهان، هماهنگی عمومی و تخصصی، همراهی سازبا آواز ایرانی سرایش و تربیت شنوائی، پیانو عمومی- ساز دوم، آواز گروهی گروه نوازی. ارکستر موسیقی ملی/ جهانی، سازتخصصی ایرانی/ جهانی و آشنائی با شعر آشنا می شوند.
! درسهای رشته
||__سال اول __
ردیف |نام |درس نظری| عملی
1 |آواز گروهی (1)| 1| 0
2 |ادبیات فارسی (1)| 2| 0
3 |ارکستر (1)| 0| 2
4 |ارکستر موسیقی ایرانی (1) | 2| 0
5 |اکستر موسیقی جهانی (1) | 0 |2
6 |پیانو و ساز دوم (1)| 0| 1
7 |تاریخ موسیقی جهانی (1)| 2| 0
8 |تربیت بدنی (1)| 1| 0
9 |تعیلمات دینی و قرآن (1)| 4| 0
10 |ریاضی (1)| 4| 0
11 |زبان خارجه (1)| 3| 0
12 |زبان فارسی (1)| 2| 0
13 |ساختار موسیقی ایران| 2 |0
14 |ساختار موسیقی جهانی (1)| 2| 0
15 |ساز تخصصی ایرانی (1)| 2| 0
16 |ساز تخصصی جهانی (1) | 0 |2
17 |ساز دوم (1)| 1 |0
18 |سرایش و تربیت شنوایی (1)| 1| 0
19 |عربی (1)| 2 |0
20 |فیزیک صوت و آزمایشگاه |0 |3
21 |هماهنگی تخصصی (1) | 0| 2 ||
|
|
||__سال دوم__
ردیف |نام درس |نظری |عملی
1 |آمادگی دفاعی| 2| 0
2 |آواز گروهی (2)| 2| 0
3 |ادبیات فارسی (2) |2 |0
4 |ارکستر (2)| 0| 2
5 |ارکستر موسیقی ایرانی (2)| 2| 0
6 |اکستر موسیقی جهانی (2) | 0| 2
7 |پیانو (2) | 0| 1
8 |تاریخ موسیقی جهانی (2)| 2| 0
9 |تربیت بدنی (2)| 1| 0
10 |تعیلمات دینی و قرآن (2)| 3| 0
11 |زبان خارجه (2)| 2| 0
12 |زبان فارسی (2) |2| 0
13 |ساختار موسیقی جهانی (2) | 2| 0
14 |ساز تخصصی ایرانی (2)| 2| 0
15 |ساز تخصصی جهانی (2)| 0| 2
16 |ساز دوم ویژه ساز ایرانی و ساز جهانی (2)| 2| 0
17 |ساز شناسی جهانی (1)| 2| 0
18 |سرایش و تربیت شنوایی (2)| 1| 0
19 |عربی (1/2)| 1 |0
20 |هماهنگی تخصصی (2) | 0 |2
21 |هماهنگی عملی (1)| 0 |2
22 |هماهنگی عمومی (1)| 0| 2
23 |همراهی ساز با آواز ایرانی (1)| 1| 0
24 |همنوازی با پیانو (1)| 0 |1 ||
|
|
||__سال سوم__
ردیف |نام درس |نظری |عملی
1 |آشنایی با شعر |2|0
2 |آواز گروهی (3) |2 |0
3 |ارکستر (3) |0|2
4 |ارکستر موسیقی ایرانی (3) |2|0
5 |اکستر موسیقی جهانی (3)| 0 |2
6 |پیانو (3) |0|1
7 |تاریخ معاصر ایران|2|0
8 |تاریخ موسیقی ایرانی (1)|2 |0
9 |تعیلمات دینی و قرآن (3)| 3| 0
10 |جغرافیای عمومی و استان |3 |0
11 |ساز تخصصی ایرانی (3)| 2| 0
12 |ساز تخصصی جهانی (3)| 0| 2
13 |ساز دوم ویژه ساز ایرانی و ساز جهانی (3) | 2| 0
14 |ساز شناسی ایرانی| 2| 0
15 |ساز شناسی جهانی (2)| 2 |0
16 |سرایش و تربیت شنوایی (3)| 1| 0
17 |عربی (2/2) |1| 0
18 |مطالعات اجتماعی| 3 0|
19 |هماهنگی تخصصی (3)| 0 |2
20 |هماهنگی عملی (2)| 0| 2
21 |هماهنگی عمومی (2) | 0| 2
22 |همراهی ساز با آواز ایرانی (2) | 1 |0
23 |همنوازی با پیانو (2)| 0| 1
|
! صنعت و بازار
زمینه های شغلی رشته مذکور عبارت است از :
مربی آموزشی ((ساز))های ایرانی و جهانی
فعالیت در کارگاه ساز سازی و ارزیاب ساز
مربی آموزشی ((پیانو))
فعالیت در استودیو های ضبط موسیقی
برنامه ریز و اجرا کننده ی موسیقی ((فیلم))
آفرینش سرود ها و آهنگ ها
آهنگ سازی
فعالیت در گروه کر به عنوان خواننده آواز گروهی
اجرای ارکستر ((موسیقی ))به عنوان نوازنده یا سرپرست گروه
برنامه ریز و اجرا کننده ی صحنه های موسیقی ( ((تئاتر ))و ((نمایش )))
و.......