تاریخچه ی:
رشته مجسمه سازی
تفاوت با نگارش: 1
| V{maketoc} | | V{maketoc} |
- | |
+ | {picture=mojassa.jpg} |
| !مقدمه | | !مقدمه |
| |
| | | |
| | | | | |
| {picture=BBBBBBBBBBBBBB.GIF} | | {picture=BBBBBBBBBBBBBB.GIF} |
| | | |
| | | |
| | | | |
|
| زمان زیادی از درگیریهای لفظی و بحثهای مفصّل در خصوص حلال یا حرام بودن مجسمه سازی میگذرد. با همه آنچه اتفاق افتاده رونق این رشته از نو پایه ریزی شده و با استفاده از(( مجسمه ))و تغییر در جهت استفاده از این هنر، در راه رشد و تعالی افکار انسان ساز آن مجسمه سازی را پس از افت شدید به صحنه آورده است. | | زمان زیادی از درگیریهای لفظی و بحثهای مفصّل در خصوص حلال یا حرام بودن مجسمه سازی میگذرد. با همه آنچه اتفاق افتاده رونق این رشته از نو پایه ریزی شده و با استفاده از(( مجسمه ))و تغییر در جهت استفاده از این هنر، در راه رشد و تعالی افکار انسان ساز آن مجسمه سازی را پس از افت شدید به صحنه آورده است. |
| مجسمهها در آئین بزرگداشت مشاهیر علوم و ادب، یادآوری خاطرات جنگ تحمیلی و بسیاری از امور علمی و فرهنگی برای خود حرف دارند. | | مجسمهها در آئین بزرگداشت مشاهیر علوم و ادب، یادآوری خاطرات جنگ تحمیلی و بسیاری از امور علمی و فرهنگی برای خود حرف دارند. |
| دانشآموزی میتواند در این راه موفق شود که علاوه بر علاقه درونی قدرت تجسّم مطلوب ، از سلامتی جسمی خوب در دستها برخوردار باشد. | | دانشآموزی میتواند در این راه موفق شود که علاوه بر علاقه درونی قدرت تجسّم مطلوب ، از سلامتی جسمی خوب در دستها برخوردار باشد. |
| درک عمومی ((هنر))ی 2 و خلاقیت تصویری و تجسمی 4 ضرایب دروس این رشته هستند. ریاضی، ترسیم فنی، خواص مواد، خلاقیت ((نمایش))ی، خلاقیت(( موسیقی ))ضریب 1 را درارست. | | درک عمومی ((هنر))ی 2 و خلاقیت تصویری و تجسمی 4 ضرایب دروس این رشته هستند. ریاضی، ترسیم فنی، خواص مواد، خلاقیت ((نمایش))ی، خلاقیت(( موسیقی ))ضریب 1 را درارست. |
| !سطوح رشته | | !سطوح رشته |
| ||ردیف| نام دانشگاه |کاردانی |کارشناسی |ارشد| دکترا | | ||ردیف| نام دانشگاه |کاردانی |کارشناسی |ارشد| دکترا |
| 1 |تهران | | * | | | | 1 |تهران | | * | | |
| 2 |فردوسی مشهد | | * | | | | 2 |فردوسی مشهد | | * | | |
| 3 |هنر کرج | | * | | || | | 3 |هنر کرج | | * | | || |
| !درسهای رشته | | !درسهای رشته |
| ||ردیف |نام درس |ردیف| نام درس | | ||ردیف |نام درس |ردیف| نام درس |
| 1 |آشنایی با طرح و ساخت سکه 1 | 2 |آشنایی با فنون قالبگیری 1 | | 1 |آشنایی با طرح و ساخت سکه 1 | 2 |آشنایی با فنون قالبگیری 1 |
| 3 |آشنایی با فنون قالبگیری 2 | 4 |آشنایی با موزه ها | | 3 |آشنایی با فنون قالبگیری 2 | 4 |آشنایی با موزه ها |
| 5 |آشنایی با هنر در تاریخ 1 | 6 |آشنایی با هنر در تاریخ 2 | | 5 |آشنایی با هنر در تاریخ 1 | 6 |آشنایی با هنر در تاریخ 2 |
| 7 |آشنایی با هنرهای سنتی 1 | 8 |آشنایی با هنرهای سنتی 2 | | 7 |آشنایی با هنرهای سنتی 1 | 8 |آشنایی با هنرهای سنتی 2 |
| 9 |آشنایی با کامپیوتر |10 |اخلاق و تربیت اسلامی 1 و 2 | | 9 |آشنایی با کامپیوتر |10 |اخلاق و تربیت اسلامی 1 و 2 |
| 11 |انقلاب اسلامی و ریشههای آن از قرن سیزدهم|12| پروژه نهایی | | 11 |انقلاب اسلامی و ریشههای آن از قرن سیزدهم|12| پروژه نهایی |
| 13| تاریخ اسلام| 14| تاریخ عمومی حجم سازی 1 | | 13| تاریخ اسلام| 14| تاریخ عمومی حجم سازی 1 |
| 15 |تاریخ عمومی حجمسازی 2 | 16| تجزیه و تحلیل و نقد آثار مجسمهسازی | | 15 |تاریخ عمومی حجمسازی 2 | 16| تجزیه و تحلیل و نقد آثار مجسمهسازی |
| 17| تجزیه و تحلیل و نقد آثار هنری |18 |تربیت بدنی 2 | | 17| تجزیه و تحلیل و نقد آثار هنری |18 |تربیت بدنی 2 |
| 19| رابطه مجسمهسازی با محیط 1 | 20| رابطه مجسمهسازی با محیط 2 | | 19| رابطه مجسمهسازی با محیط 1 | 20| رابطه مجسمهسازی با محیط 2 |
| 21| زبان خارجی 1 (نظری و عملی) | 22| زبان خارجی 2 (نظری و عملی) | | 21| زبان خارجی 1 (نظری و عملی) | 22| زبان خارجی 2 (نظری و عملی) |
| 23 |زیستشناسی |24 |طراحی پایه 1 | | 23 |زیستشناسی |24 |طراحی پایه 1 |
| 25 |طراحی پایه 2 |26 |طرح جامع مجسمهسازی 1 | | 25 |طراحی پایه 2 |26 |طرح جامع مجسمهسازی 1 |
| 27 |طرح جامع مجسمهسازی 2 | 28 |((عکاسی)) 1 | | 27 |طرح جامع مجسمهسازی 2 | 28 |((عکاسی)) 1 |
| 29 |عکاسی 2 |30| فارسی 1 | | 29 |عکاسی 2 |30| فارسی 1 |
| 31| فارسی 2 |32 |فرم و فضا 1 | | 31| فارسی 2 |32 |فرم و فضا 1 |
| 33 |فرم و ((فضا)) 2 | 34 |مبانی هنرهای تجسمی 1 | | 33 |فرم و ((فضا)) 2 | 34 |مبانی هنرهای تجسمی 1 |
| 35| مبانی هنرهای تجسمی 2 | 36| متون اسلامی (آیات و احادیث) | | 35| مبانی هنرهای تجسمی 2 | 36| متون اسلامی (آیات و احادیث) |
| 37 |معارف اسلامی 2 | 38 |نقش برجسته 1 | | 37 |معارف اسلامی 2 | 38 |نقش برجسته 1 |
| 39 |نقش برجسته 2 | 40 |نقش برجسته 3 | | 39 |نقش برجسته 2 | 40 |نقش برجسته 3 |
| 41 |نقش برجسته 4 |42 |هندسه 1 | | 41 |نقش برجسته 4 |42 |هندسه 1 |
| 43| هندسه 2 | 44 |هنر و تمدن اسلامی 1 | | 43| هندسه 2 | 44 |هنر و تمدن اسلامی 1 |
| 45 |هنر و تمدن اسلامی 2 | 46 |کارگاه ارتباط تصویری | | 45 |هنر و تمدن اسلامی 2 | 46 |کارگاه ارتباط تصویری |
| 47 |کارگاه برنزریزی 1 | 48 |کارگاه برنزریزی 2 | | 47 |کارگاه برنزریزی 1 | 48 |کارگاه برنزریزی 2 |
| 49 |کارگاه چاپهای دستی | 50 |کارگاه حجم تخصصی 1 | | 49 |کارگاه چاپهای دستی | 50 |کارگاه حجم تخصصی 1 |
| 51 |کارگاه سرامیک 1 | 52 |کارگاه سرامیک 2 | | 51 |کارگاه سرامیک 1 | 52 |کارگاه سرامیک 2 |
| 53 |کارگاه طراحی تخصصی 1 |54 |کارگاه طراحی تخصصی 2 | | 53 |کارگاه طراحی تخصصی 1 |54 |کارگاه طراحی تخصصی 2 |
| 55 |کارگاه طراحی تخصصی 3 |56 |کارگاه مجسمهسازی تخصصی 2 | | 55 |کارگاه طراحی تخصصی 3 |56 |کارگاه مجسمهسازی تخصصی 2 |
| 57| کارگاه مجسمهسازی تخصصی 3 | 58| کارگاه مجسمهسازی عمومی 1 | | 57| کارگاه مجسمهسازی تخصصی 3 | 58| کارگاه مجسمهسازی عمومی 1 |
| 59 |کارگاه مجسمهسازی عمومی 2 | 60 |کارگاه مواد و روشهای ساخت | | 59 |کارگاه مجسمهسازی عمومی 2 | 60 |کارگاه مواد و روشهای ساخت |
| 61 |کارگاه نقاشی عمومی 1 |62| کارگاه نقاشی عمومی 2 || | | 61 |کارگاه نقاشی عمومی 1 |62| کارگاه نقاشی عمومی 2 || |
| !صنعت و بازارکار | | !صنعت و بازارکار |
| از خدمات فارغ التحصیلان دوره کارشناسی رشته مجسمه سازی می توان در روابط عمومی موسسات، شهرداری ها، هنرستاهای هنری و امور تربیتی آموزش و پرورش و همکاری با ارشاد اسلامی، استفاده نمود تا با بینش جدید نسلی هنردوست و هنرپرور پرورش داد. | | از خدمات فارغ التحصیلان دوره کارشناسی رشته مجسمه سازی می توان در روابط عمومی موسسات، شهرداری ها، هنرستاهای هنری و امور تربیتی آموزش و پرورش و همکاری با ارشاد اسلامی، استفاده نمود تا با بینش جدید نسلی هنردوست و هنرپرور پرورش داد. |
| همکاری با مهندسی ریختگری دقیق (موم تبخیر شده)، طراحی نشانه ها و ضرب سکه ها کمترین کارهای مجسمه سازان می باشد. | | همکاری با مهندسی ریختگری دقیق (موم تبخیر شده)، طراحی نشانه ها و ضرب سکه ها کمترین کارهای مجسمه سازان می باشد. |