منو
 کاربر Online
726 کاربر online
Lines: 1-62Lines: 1-62
 V{maketoc} V{maketoc}
-r /> +{picture=tarbigho.jpg}
 !مقدمه !مقدمه
 ما بسیار خوشحالیم که تربیت دبیر ((قرآن)) به عنوان یک رشته ((دانشگاه))ی مورد توجه قرار گرفته و توانسته رنگ و بوی اصلی خود را که از قران گرفته در قالبی آکادمیک به علاقمندان خود عرضه نماید به هر حال آنچه برای هر معلمی واجب است عمل به دانسته های خود اوست و مهمتر از هر معلم، معلم قران است که اگر کوچکترین خطائی از او سر زند ذهن حساس دانش آموزان از قران فرار می کند. متأسفانه خطائی که عموم ما دچار آن هستیم ایجاد یک ذهنیت منفی در مورد ((تعالیم دینی)) خودمان است که اینجا جای مطرح کردن آن نیست به هر حال در دانشگاه دروسی که به نحوی به قران مربوط می شود از قبیل اختلاف قرائت- فصاحت و بلاغت، قواعد نحوی و تجویدی و مطالعات در مورد معارف قرانی از ویژگی های این رشته است. این رشته در کشور ما نوپاست و البته علاقمندان خودش را نیز دارد.  ما بسیار خوشحالیم که تربیت دبیر ((قرآن)) به عنوان یک رشته ((دانشگاه))ی مورد توجه قرار گرفته و توانسته رنگ و بوی اصلی خود را که از قران گرفته در قالبی آکادمیک به علاقمندان خود عرضه نماید به هر حال آنچه برای هر معلمی واجب است عمل به دانسته های خود اوست و مهمتر از هر معلم، معلم قران است که اگر کوچکترین خطائی از او سر زند ذهن حساس دانش آموزان از قران فرار می کند. متأسفانه خطائی که عموم ما دچار آن هستیم ایجاد یک ذهنیت منفی در مورد ((تعالیم دینی)) خودمان است که اینجا جای مطرح کردن آن نیست به هر حال در دانشگاه دروسی که به نحوی به قران مربوط می شود از قبیل اختلاف قرائت- فصاحت و بلاغت، قواعد نحوی و تجویدی و مطالعات در مورد معارف قرانی از ویژگی های این رشته است. این رشته در کشور ما نوپاست و البته علاقمندان خودش را نیز دارد.
 !سطوح رشته !سطوح رشته
 ||ردیف| نام دانشگاه |کاردانی| کارشناسی| ارشد |دکترا  ||ردیف| نام دانشگاه |کاردانی| کارشناسی| ارشد |دکترا
 1| آزاد- آباده | | * | |  1| آزاد- آباده | | * | |
 2| آزاد- بم| * | |‌ |  2| آزاد- بم| * | |‌ |
 3| آزاد- رامهرمز| * | | |  3| آزاد- رامهرمز| * | | |
 4| آزاد- رودهن | * | * | |  4| آزاد- رودهن | * | * | |
 5| آزاد- ساری | | * | |  5| آزاد- ساری | | * | |
 6| آزاد- شوشتر| * | | |  6| آزاد- شوشتر| * | | |
 7| آزاد- نی ریز| * | | |  7| آزاد- نی ریز| * | | |
 8| تبریز|‌ | * | | 8| تبریز|‌ | * | |
  9| تربیت معلم تبریز | | * | | ||   9| تربیت معلم تبریز | | * | | ||
 !درسهای رشته  !درسهای رشته
-||ردیف| نام درس| +||ردیف| نام درس|ردیف|نام درس
 1| آشنایی با ادیان الهی | 2| آشنایی با کلیات علوم اسلامی (فلسفه و عرفان)  1| آشنایی با ادیان الهی | 2| آشنایی با کلیات علوم اسلامی (فلسفه و عرفان)
 3| آموزش با متون کلاسیک 1 |4| آموزش با متون کلاسیک 2  3| آموزش با متون کلاسیک 1 |4| آموزش با متون کلاسیک 2
 5| آموزش با متون کلاسیک 3 |6| آموزش زبان عربی 1  5| آموزش با متون کلاسیک 3 |6| آموزش زبان عربی 1
 7| آموزش زبان عربی 2 |8| آیات الاحکام  7| آموزش زبان عربی 2 |8| آیات الاحکام
 9| اخلاق اسلامی 1 |10| اخلاق اسلامی 2  9| اخلاق اسلامی 1 |10| اخلاق اسلامی 2
 11| اصول و فلسفه آموزش و پرورش |12| اصول و فنون مشاوره و راهنمایی  11| اصول و فلسفه آموزش و پرورش |12| اصول و فنون مشاوره و راهنمایی
 13| بررسی متون قدیمی ترجمه های قرآن |14| تاریخ اسلام 1  13| بررسی متون قدیمی ترجمه های قرآن |14| تاریخ اسلام 1
 15| تاریخ اسلام 2 |16| تاریخ حدیث  15| تاریخ اسلام 2 |16| تاریخ حدیث
 17| تاریخ قرآن |18| تاریخ اسلام 3  17| تاریخ قرآن |18| تاریخ اسلام 3
 19| تاریخ تفسیر قرآن 1 |20| تاریخ تفسیر قرآن 2  19| تاریخ تفسیر قرآن 1 |20| تاریخ تفسیر قرآن 2
 21| ترجمه از عربی به فارسی |22| تفسیر قرآن کریم 1  21| ترجمه از عربی به فارسی |22| تفسیر قرآن کریم 1
 23| تفسیر قرآن کریم 2 |24| تفسیر قرآن کریم 3  23| تفسیر قرآن کریم 2 |24| تفسیر قرآن کریم 3
 25| تمرین دبیری |26| تولید و کار برد مواد آموزشی  25| تمرین دبیری |26| تولید و کار برد مواد آموزشی
 27| روان شناسی تربیتی |28| روانشناسی کودکی و نوجوانی  27| روان شناسی تربیتی |28| روانشناسی کودکی و نوجوانی
 29| روشها و فنون تدریس (کلیات) |30| سنجش و اندازه‌گیری  29| روشها و فنون تدریس (کلیات) |30| سنجش و اندازه‌گیری
 31| صرف و نحو عملی (تجزیه و ترکیب) |32| علوم بلاغت 1  31| صرف و نحو عملی (تجزیه و ترکیب) |32| علوم بلاغت 1
 33| علوم بلاغت 2 |34| علوم قرآن 1  33| علوم بلاغت 2 |34| علوم قرآن 1
 35| علوم قرآن 2 |36| علوم قرآن 3  35| علوم قرآن 2 |36| علوم قرآن 3
 37| فقه 1 |38| فقه 2  37| فقه 1 |38| فقه 2
 39| فقه 3 |40| قرائت و تجوید 1  39| فقه 3 |40| قرائت و تجوید 1
 41| قرائت و تجوید 2 |42| قرائت و تجوید 3  41| قرائت و تجوید 2 |42| قرائت و تجوید 3
 43| مبانی برنامه‌ریزی آموزش متوسطه |44| مبانی جامعه شناسی  43| مبانی برنامه‌ریزی آموزش متوسطه |44| مبانی جامعه شناسی
 45| متن خوانی 1 |46| متن خوانی 2  45| متن خوانی 1 |46| متن خوانی 2
 47| مدیریت آموزشی |48| مروری بر نهج البلاغه 1  47| مدیریت آموزشی |48| مروری بر نهج البلاغه 1
 49| مروری بر نهج البلاغه 2 |50| منطق 1  49| مروری بر نهج البلاغه 2 |50| منطق 1
 51| منطق 2 |52| کلام 1  51| منطق 2 |52| کلام 1
 53| کلام 2 |54| کلام 3  53| کلام 2 |54| کلام 3
 55| کلام 4 |56| کلام 5 ||  55| کلام 4 |56| کلام 5 ||
 !صنعت و بازارکار !صنعت و بازارکار
 بطور کلی محل کار فارغ التحصیلان این رشته تدریس در آموزش و پرورش می باشد گرچه مهدهای کودک، فرهنگسراها و خانه های(( فرهنگ ))نیز جهت این افراد درخواست می دهند.  بطور کلی محل کار فارغ التحصیلان این رشته تدریس در آموزش و پرورش می باشد گرچه مهدهای کودک، فرهنگسراها و خانه های(( فرهنگ ))نیز جهت این افراد درخواست می دهند.

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 سه شنبه 09 اسفند 1384 [06:21 ]   3   سمیرا_عقیلی      جاری 
 سه شنبه 18 بهمن 1384 [07:25 ]   2   کیانی      v  c  d  s 
 دوشنبه 17 بهمن 1384 [07:07 ]   1   کیانی      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..