منو
 صفحه های تصادفی
سوره بقره
خفقان درحکومت بنی امیه
امام زمان علیه السلام در قرآن - معارج، بقره
غیبت صغری و غیبت کبری
زندگی دلپذیر
صدپایان و هزار پایان
بعد اجتماعی امام سجاد علیه السلام
قطربالارو در عکاسی
راهبردهای ایجاد رابطه در مصاحبه روانی تشخیص
سخن امام حسن عسگری علیه السلام درباره رنگ پوستش
 کاربر Online
947 کاربر online
تاریخچه ی: توحید و توکل

تفاوت با نگارش: 2

Lines: 1-19Lines: 1-36
-در بیش صحیح اسلامی اساس تام فضال و کمالات به « توحید » حضرت ر می گ و در پت آان حاصل می د اگر اسا واند دا رست خدا باور با این تون را پیدا خود کرد ک در همه ابعاد وجودی به کمال برس، یر خدا را ببین به یگران تکیه نداشته بش از یگی چیی نوه ر مصاب و ناملایمات صبر پیشه کند، به مطاع دنی د نبندد و. . . . +V{maketoc} />م امال ((حضرت م د ی الام|اا اد لیه اسام)) بر ا توید و ک بوده اس. ر این به قیه‌ای که تبلو ناه ویی و ااره مد:
-رت علی بن الحسین علیه اسلام که مه « وحید » بودن، این ا الا ا در عملکر جتماعی و ب نه هو رایده و امه اای را از طر ا ازای آن مر اخ ود. +ه ((هری)) گفته شد:« زاهد ترین مردم در دنیا کیست؟»
گفت:«
علی بن الحسین علیه السلام. چرا که در زمنی که ین و و ((محمد بن حنفیه)) در مورد صدقات ((حضرت امیرالمؤمنین لی له السلام|حضرت علی بن ابیطاب علیه السم)) مناع ی بود، به او گفند ار نزد ((ولید بن عبدالملک)) بروی تماً و ا از شرّ زبا ا نات خواهد اد. و ین در ای بود که ولید شمن امم و دوست ((محمد بن حنفیه)) بود.»
ام فرمود:« وای بر ت! آیا در حرم خدا (مکه) از یر دا یزی بخوام؟! من از اینکه دنیا را از خداوند، خالق آن، بخواهم با دارم؛ ال چگونه آن را از مخلوقی م ود لب کنم؟»
-گچه هم امال وسته ز « توی » ن امام ی بود است ولی در اینا ه یک قیه ک تبلور تحید ایشان می باشد اشاره می کنی که ر خلا آ ره ای تحید و بدنبالش « ک » نیز از ردیده است.
به «((هی)) » فه شد: زاه ترین ردم ر دی کیت ؟
+هری می‌گید:« لارم ون زّول هی امام ر د ولید انا وید به ن ا ی حمّد بن یه رد.»
! د شنای ی
- : علی ن السین یه اسام چر ک در مایک ین شا و ممد حنیه در مود ات ((رت ایامؤمنی ی عی اسلام|ضرت ی ابی علیه ام)) منازعه ای و به حضر گه شد ر ب زد وید المک بروی ما تو را رّ زبان ا نجات ود ا ین د الی ک میل « وید » بر ی حر و وی « ((مم ب فی)) » ود چرا ه ین او م رفاقت تی و ای ا به در مای اراه که رت ید ه و د مکه دند. /> />ت مد: وای ب تو ا در ر ا ا یر ا چی خواهم! من ا اینکه ی از خداوند خالق ن بخواهم ب ا ال چون ن ا ا مخاوقی م ل کنم
هری می گوید: لام خداوند عوج هیبت رت را ر ل وی اندات و به ن او ر یه محد ن حنی حکم ک.
ضیه ای دیگ وا ((لیم در اب تدیر هی|وحید عیی ر ا یه السلا و یم و در مال تدیر الی)) در د فردی حر یان گیده ات.

منابع:
بحارالانوار، ج 46، ص 63، حدیث 20 به نقل از علل الشرایع

مراجعه شود به:
((فضائل اخلاقی و کمالات امام سجاد علیه السلام))
+!!وجو خدان قادر ومتعال
ما معتقد
یم : که ~~green:داوند ~~متعال پید آورنده ام جهان هستی است ، آثار عظمت و علم و قدر ا در بین تمای وجودات هان ، آشکار هویدا است .
::{picture=yahooma.gif height=80 width=100}::
م معتقدیم : ر که در اسرار موودات ین ان یتر ادی کنی عضت ذات اک ا و وسعت علم و قرتش گا تر مییم و با پی علم و دانش بشری هر درای تازه ای ز علم و کمت او به روی م گشه می شود .
~~green:ق
آن ریم ~~ی گید :
"
و ی آیات للممنین * و فی نفکم الا تبصرون "
و
ر زمین آیاتی برای جویندگا یقین است و ر ود ما یا می ینید ! />!!فات ل جمال خداود
یکی دیگر از مباحثی که در ~~green:دا شاسی ~~ توحی مطر می شود ات~~green: مال و جلال~~ خدامن معال می باشد .
ا متدی ذات پک خداوند از هر ونه یب و نقص پاک و من ست و آراسته ب م کمالات می باشد بلکه او کما طلق و م کمال ست و به ی یر ه کما و زیبائی در این هان ت از ذات پاک چشمه گرفت . در را کریم آمده ست و خدی است که ز ونه عیب و بدی پاک و منه ت ، ب کی ستم می کند امنیت بش است ،مراقب همه چیز است،قدرتمندی کست نا پذیر است ک اراده ناف ود هر امری را لاح میکن . و شایسته عظمت است ، و منزه ات از هر آنچه که ا ا مقایه و .او خداوندی است خالق و ی سابقه ،صورتگری بی نظیر و ........
اگر
بخواهیم فا لال خاوند طلب یان ود بسیار ات اما هان نکته بس که خداوند خالقی ~~green:بی هما ی یر ~~~~green: یک ~~است
!! ذات پا
کش نا متناهی ست
یگر مباحثی ه ر خدا شناسی و توحید بایی مطلع بود خداوند دارای ~~green:ذاتی پاک و نامتناهی ~~است .
ما م
عدیم : او وجدی است ~~green:بی نهایت هر نظر ~~: از نر لم و درت ،حیت ابدیت و الیت و به همین دیل ر زمان و مکن نمی گنجد ،چرا که ان و مکان هر چه باشد محدد است ،لی در ین حال در هر زمان کان حضور دارد چرا که فوق زمان و مکن ست .
" هو الذی فی لسماء له و فی لرض ه و هواحکیم للیم " :
او کسی است که
در مان معبو است در ین مبود و او حکیم و عیم ت.
::{picture=pray.gif height=300 width=200}::
آ
ری و ه م ا م زدیکتر است ،ا در درون مست و در هم جات ، در عین حال کانی تدارد و همین راستا خداوند میفرمائد :
" ~~green:و ن
حن قر لیه من ل الورید : و ما به او ز رگ قلبش نزدیکتریم !؟~~
!منابع:
*بحارالانوار، ج 46، ص 63، حدیث 20 به نقل از علل الشرایع
*اعتقاد ما ،از آیته الله العظمی مکارم شیرازی
!مراجعه شود به:
*((فضائل اخلاقی و کمالات امام سجاد علیه السلام))
*((تسلیم امام سجاد علیه السلام در برابر تقدیر الهی|توحید عینی حضرت سجاد علیه السلام و تسلیم بودن در مقابل تقدیر الهی
))

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 پنج شنبه 22 تیر 1385 [09:14 ]   12   محمد ورهرام      جاری 
 پنج شنبه 22 تیر 1385 [09:13 ]   11   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 پنج شنبه 22 تیر 1385 [09:13 ]   10   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 پنج شنبه 22 تیر 1385 [09:12 ]   9   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 پنج شنبه 22 تیر 1385 [09:11 ]   8   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 پنج شنبه 22 تیر 1385 [09:07 ]   7   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 شنبه 15 مرداد 1384 [10:43 ]   6   حسین غراب      v  c  d  s 
 شنبه 15 مرداد 1384 [10:34 ]   5   حسین غراب      v  c  d  s 
 چهارشنبه 04 خرداد 1384 [09:46 ]   4   شکوفه رنجبری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 31 فروردین 1384 [11:22 ]   3   امیرمهدی حقیقت      v  c  d  s 
 سه شنبه 01 دی 1383 [11:49 ]   2   شکوفه رنجبری      v  c  d  s 
 شنبه 11 مهر 1383 [10:06 ]   1   شکوفه رنجبری      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..