تاریخچه ی:
بحث کاربر:رحمت الله محرابی
تفاوت با نگارش: 1
- | V{maketoc} | |
| __لطفا نظر خود را در این صفحه مرقوم بفرمایید.__ | | __لطفا نظر خود را در این صفحه مرقوم بفرمایید.__ |
| :((کاربر:رحمت الله محرابی|رحمت الله محرابی)) | | :((کاربر:رحمت الله محرابی|رحمت الله محرابی)) |
| ! نحوه گسترش و مشارکت جامعه دانش آموزی در این دانشنامه | | ! نحوه گسترش و مشارکت جامعه دانش آموزی در این دانشنامه |
| لطفا در رابطه با سوالات ذیل توضیح دهید : | | لطفا در رابطه با سوالات ذیل توضیح دهید : |
- | # نحوه مشارکت دانش آموزان در دانشنامه چگونه است؟
# گسترش مطالب درچه زمینه هایی خواهد بود؟
# باید در چه سطح علمی باشم تا بتوانم در این دانشنامه مشارکت کنم؟ |
+ | #نحوه مشارکت دانش آموزان در دانشنامه چگونه است؟ #گسترش مطالب درچه زمینه هایی خواهد بود؟ #باید در چه سطح علمی باشم تا بتوانم در این دانشنامه مشارکت کنم؟ |
| --------------------------------------------------------- | | --------------------------------------------------------- |
| __مشارکت دانش آموزان__ | | __مشارکت دانش آموزان__ |
| * دانش آموزان می توانند از دانشنامه به عنوان یک مرجع علمی برای تحقیق استفاده کنند . | | * دانش آموزان می توانند از دانشنامه به عنوان یک مرجع علمی برای تحقیق استفاده کنند . |
| *دانش آموزان می توانند در بحث های مربوط به هر صفحه شرکت کنند. | | *دانش آموزان می توانند در بحث های مربوط به هر صفحه شرکت کنند. |
| *دانش آموزان می توانند با تولید کنندگان محتوا و افراد متخصص مستقیما ارتباط برقرار کنند. ( از طریق صفحه ی خانگی افراد) | | *دانش آموزان می توانند با تولید کنندگان محتوا و افراد متخصص مستقیما ارتباط برقرار کنند. ( از طریق صفحه ی خانگی افراد) |
| *دانش آموزان می توانند نیازهای خود را که در دانشنامه وجود ندارد اعلام کنند تا به آن اضافه شود.( از طریق صفحات با بیشترین درخواست) | | *دانش آموزان می توانند نیازهای خود را که در دانشنامه وجود ندارد اعلام کنند تا به آن اضافه شود.( از طریق صفحات با بیشترین درخواست) |
- | *دانش آموزان می توانند با مراجع معتبر و به روز جهان از طریق بخش "همچنین ببینید " آشنا شوند. |
+ | *دانش آموزان می توانند با مراجع معتبر و به روز جهان از طریق بخش "همچنین ببینید " آشنا شوند. |
| *دانش آموزان می توانند روند به روز شدن و گسترش مباحث را در تاریخچه ی هر صفحه ببیند. | | *دانش آموزان می توانند روند به روز شدن و گسترش مباحث را در تاریخچه ی هر صفحه ببیند. |
| __گسترش مطالب درچه زمینه هایی خواهد بود؟__ | | __گسترش مطالب درچه زمینه هایی خواهد بود؟__ |
| *مطالب دانشنامه با رویکرد گسترش اطلاعات تهیه شده است و هدف صرفا آموزشی را دنبال نمی کند. | | *مطالب دانشنامه با رویکرد گسترش اطلاعات تهیه شده است و هدف صرفا آموزشی را دنبال نمی کند. |
| *هر آنچه می تواند در یک دانشنامه یا دایره المعارف جا گیرد در دانشنامه مطرح می شود. | | *هر آنچه می تواند در یک دانشنامه یا دایره المعارف جا گیرد در دانشنامه مطرح می شود. |
| * محدودیتی از لحاظ رشته و مباحث مطرح شده نیست.( دانشنامه باید به جایی برسد که نتیجه ی هیچ جستجویی منفی نباشد) | | * محدودیتی از لحاظ رشته و مباحث مطرح شده نیست.( دانشنامه باید به جایی برسد که نتیجه ی هیچ جستجویی منفی نباشد) |
| *به روز بودن محتوای دانشنامه ضروری است ( این موضوع توسط گروههای تولید محتوا پیگیری می شود) | | *به روز بودن محتوای دانشنامه ضروری است ( این موضوع توسط گروههای تولید محتوا پیگیری می شود) |
| *مطالب جانبی و مباحثی که صحت و سقم علمی آنها ثابت نشده است در صفحات بحث یا انجمن ها مطرح می شود. | | *مطالب جانبی و مباحثی که صحت و سقم علمی آنها ثابت نشده است در صفحات بحث یا انجمن ها مطرح می شود. |
| __ باید در چه سطح علمی باشم تا بتوانم در این دانشنامه مشارکت کنم؟ __ | | __ باید در چه سطح علمی باشم تا بتوانم در این دانشنامه مشارکت کنم؟ __ |
| * دانشنامه حاوی یکسری اطلاعات کلی در مورد موضوعات مختلف است که می تواند مورد استفاده دانش آموزان دبیرستانی و معلمین قرار گیرد. | | * دانشنامه حاوی یکسری اطلاعات کلی در مورد موضوعات مختلف است که می تواند مورد استفاده دانش آموزان دبیرستانی و معلمین قرار گیرد. |
| * چون دانشنامه جنبه دایره المعارف دارد، قرار دادن تعاریف عمومی و کلی اجتناب ناپذیر است ولی می توان از بالا بودن سطح مطالب در صفحات بحث یا انجمنها کاست. | | * چون دانشنامه جنبه دایره المعارف دارد، قرار دادن تعاریف عمومی و کلی اجتناب ناپذیر است ولی می توان از بالا بودن سطح مطالب در صفحات بحث یا انجمنها کاست. |
| * می توان موضوعات را با رویکردهای گوناگون عرضه کرد مثل تهیه نمونه ها و مثالهای کاربردی، رجوع دادن کاربر به بازیهای علمی، آزمایشگاه های تحت وب و ..... | | * می توان موضوعات را با رویکردهای گوناگون عرضه کرد مثل تهیه نمونه ها و مثالهای کاربردی، رجوع دادن کاربر به بازیهای علمی، آزمایشگاه های تحت وب و ..... |
| * از لغتنامه دهخدا به عنوان یک نمونه می توان ایده گرفت که ابتدا تعاریف کلی مطرح می شود و سپس مطلب با مثالهای گوناگون و کاربردی تشریح می شود. | | * از لغتنامه دهخدا به عنوان یک نمونه می توان ایده گرفت که ابتدا تعاریف کلی مطرح می شود و سپس مطلب با مثالهای گوناگون و کاربردی تشریح می شود. |