تاریخچه ی:
انگشتر در دست کردن
تفاوت با نگارش: 1
- |
انگشتر ر دست راست کردن: ز پوشدن انگشتر در روایات اسلامی به عنوان« تختم» یاد شده است. تختم یکی از سنتهایی است که اسلام بر آن تاکید فراوان نمود و در تشویق آن تا حدّی پیش رفته که ختم و انگشتر در دست راست کردن را یکی از عاتهای ایمان ص شمرده است؛ و برای آن فضیلت و ثواب فراوانی تعیین کرده است ی روایت ده که پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم و امیر الممنین علیه السلام انگشتر را در دست راست خود قرار می ادند. |
+ | انگشتر ه دست راست کردن، یکی از سنتهایی است که اسلام بر آن تاکید فراوان نموده و در تشویق آن تا حدّی پیش رفته که ن را یکی از شاههای ایمان شمرده و برای آن فضیلت و ثواب فراوانی تعیین کرده است. با روایت متلف، ((حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله|پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم)) و ((حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام|ایرالمؤمنین علیه السلام)) انگشتر را در دست راست خود میکدند. |
- | ر ایی ا امام کاظم علیه السلام مده که انگشتر در دست راست کردن از نشانه های شیعه است و چون امیر المومنین (ع )، امام ((اصحاب الیمین|اصحاب یمین ))بود. انگشتر ر دست راست می نمود. و نیز نقل است که اولین کسی که انگشتر در دست چپ کرد« معاویه» و. ر منابع حدیث شعه روایات درباره انشتر و نس آن و محل قرار رفتن و خصوصیات نگین آن آمده است. |
+ | ((ضرت ام موسی کظم علیه اللام|امام کاظم علیه السلام)) فموده است:«انگشتر در دست راست کردن از نشانه های ((شیعه)) است و چون امیرالمؤمنین، امام ((اصحاب الیمین|اصحاب یمین)) بود، انگشتر را در دست را میرد.» |
- | اسلام پوشیدن اگشتر طلا را بر مردان مسلمان ممنوع و حرام نموده است، و بهترین نوع انشتر را ((استحباب انگشتر عقیق|عقیق ))و ((فیروزه ))دانسته و وشیدن انشتر مسی و آهنی را مکروه دانسته است. نیز درباره استجابت پوشیدن انگشتر ((نقه ای ))با نین ((زمرد ))و ((زبرجد ))، روایات فراوانی رسیده است. در روایات اسلامی به ش انشتر مامان معوم علیه السلام و نیز به پیشینه پوشیدن انگشتر در اسلام سخن گفته شده است. |
+ | نل است ه اوین سی که انگشتر در دست ر ((معویه)) بود. |
- | مد یر ی ((حر عای ))احادی فراوانی درباره استابت انگشتر در د رات کرن بر مرده است. <BR> منابع : > >وسائل الشیعه ،ج 3 ، ص 396 به بعد |
+ | در اسلام نتر ا برای مردان ملمن حرا است. بتری نگین انگشتر، ((استحبا انشتر عقیق|قیق)) و ((فیروزه)) است و انگشترهای مسی و آهنی مکروه شمرده میشود. نیز درباره استباب انگشتر ((نقه ای)) با نین ((زمرد)) و ((رجد))، روایت فروانی ریده است. <br />منابع: وسائل الشیعه، ج 3، ص 396 به بعد |