| __مقبولات__ یکی از اقسام ((مواد قیاس)) می باشد. | | __مقبولات__ یکی از اقسام ((مواد قیاس)) می باشد. |
| بنابراین منشا این اطمینان یا یک امر آسمانی است، مانند شرایع و سنن پیامبر و امام؛ یا برتری عقل و تخصص شخص است؛ همچون احکامی که حکما و ((دانشمندان)) متخصص در زمینه های مختلف ((علوم)) صادر کرده اند. | | بنابراین منشا این اطمینان یا یک امر آسمانی است، مانند شرایع و سنن پیامبر و امام؛ یا برتری عقل و تخصص شخص است؛ همچون احکامی که حکما و ((دانشمندان)) متخصص در زمینه های مختلف ((علوم)) صادر کرده اند. |
| به طور کلی منشا قضایای مقبول، تقلید و پیروی از کسی است که گفته هایش مورد اطمینان است و همین ویژگی، مقبولات را از ((یقینات)) و ((مظنونات)) متمایز می گرداند. | | به طور کلی منشا قضایای مقبول، تقلید و پیروی از کسی است که گفته هایش مورد اطمینان است و همین ویژگی، مقبولات را از ((یقینات)) و ((مظنونات)) متمایز می گرداند. |
| *منطق مظفر، جلد 2، صفحه 153و 154 | | *منطق مظفر، جلد 2، صفحه 153و 154 |
| *کلیات منطق صوری، صفحه 369 | | *کلیات منطق صوری، صفحه 369 |