منو
 کاربر Online
1353 کاربر online

cms

تازه کردن چاپ
مهندسی و فن‌آوری > مهندسی
دانشنامه > دانشنامه
جامعه و علوم اجتماعی > علوم اجتماعی > ارتباطات
فرهنگ > سرگرمی > اینترنت
علوم ریاضی > علو م رایانه > سیستم های داده و اطلاعات
(cached)




مدل مدیریت تولید محتوا(Content Management System

تعریف مدل

تعریف این مدل به شما این امکان را می دهد تا از الگو و ساختارهای مشابه که قبلا ساخته شده اند، برای:
  • درک بهتر از شناخت نیاز
  • درک بهتر از راهبردها
  • درک بهتر از چگونگی !رفع نیازها
استفاده نمود. توجه با مدلهای مشابه دارای مزیتهای ذیل خواهد بود:
  • استفاده از تجارب دیگران
  • عدم برخورد با مشکلات پیش بینی نشده
  • حفظ سرمایه و زمان
  • جلوگیری از سعی و خطاهای کورکورانه
  • یافتن ایده های جدیدی که در بوته آزمایش موفق بوده اند
  • و هزاران مزیت دیگر

بحث فرهنگی

باید توجه داشت که شناخت صحیح از یک نیاز و طراحی دقیق سیستم مناسب برای رفع آن نیاز، مستلزم فعالیت مستقیم مدیران در تمامی قسمتهای مختلف آن سیستم است.
درصورت عدم فعالیت مدیران و طراحان، حتی در یک بخش کوچک، باعث عدم شناخت از آن بخش شده و مانند یک سوراخ بسیار کوچک در یک سد بزرگ، در دراز مدت منجر به فروپاشی آن خواهد گردید.
):
یک CMS عموما شامل موارد زیر است:
  • پردازش ها و جریان های کاری که متضمن موارد ذیل هستند:
    • سازماندهی
    • دسته بندی
    • ساختاردهی به منابع اطلاعاتی، به نحوی که بتوان آن ها را(برای همه اطلاعات به طرق مختلف):
      • جمع آوری
      • ذخیره
      • مرتب
      • کد بندی
      • مونتاژ
      • به روز رسانی
      • و محافظت کرد.
  • از سیستم یا نرم افزار مدیریت محتوا در موارد زیر استفاده می شود:
    • جمع آوری
    • مدیریت
    • نشر محتوا
    • ذخیره محتوا به صورت جزئی یا کلی با حفظ ارتباطات بین اجزاء
    • کمک به کنترل بازبینی محتوا

CMS چیست؟


  • که برای این موارد استفاده می شود:
    • ذخیره و بازیابی
    • مقادیر عظیم اطلاعات زنده

CMS فقط این نیست که

  • سیستم های پایگاه داده ای از این نظر که بتوانند داده های از انواع مختلف:
  • و کاربران بتوانند اطلاعات مرتبط CMS موجود در پایگاه داده را با استفاده از این موارد برای:
    • کلمات کلیدی
    • نویسندگان
    • تاریخ ایجاد و ... جستجو کنند


  • مدیرت محتوا در کل زمان حیات CMS کاربرد اصلی آن یعنی از ایجاد تا نشر است.
سیستم مدیریت محتوای مبتنی بر وب شما را قادر می سازد که:
    • یک شمای واحد و یکنواخت در کل شبکه ایجاد کنید
    • امکان نشر و به روزرسانی محتوا را با استفاده از ابزار ساده و در عین حال قدرتمند مبتنی بر مرورگر به تولید کنندگان محتوا می دهد
    • در کنار سایر برنامه های کاربردی امکان ارائه اطلاعات از طریق وب را می دهد

  • در سیستم مدیریت محتوا سه دسته کاربر وجود دارند:
  1. نویسندگان (ایجاد محتوا روی وب)
  2. مدیران محتوا (چه محتوایی و کجا منتشر شود)
  3. منتشران محتوا (نظر محتوا روی وب)

  • CMS به شما امکان می دهد که:
    • نویسندگان غیر فنی و ویرایشگران بتوانند به راحتی و در اسرع وقت محتوای خود را منتشر کنند. این کار بدون استفاده از CMS می بایست توسط متخصصین انجام بگیرد

  • یک CMS موارد زیر را برقرار می سازد:
    • تعریف روند نشر
    • امتیازات ویژه نشر به افراد مختلف
    • کاهش زمان نشر

  • این موارد را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:
    • صفحات ساده برای ارائه معمولی
    • صفحات پیچیده با طرح های ویژه
    • اطلاعات پویای موجود در پایگاه داده به صورت مرتب تغییر می کنند
    • آموزش
    • راهنمای Online
    • مدارک عمومی
    • هزاران صفحه در زمینه های مختلف برای کاربران متفاوت
    • انبوهی از ارتباطات بین صفحات

اجزای اصلی یک CMS عبارتند از

  • مدیریت تولید محتوا
  • مدیریت کاربران
  • مدیریت سرویس ها
  • مدیریت سطوح کاربری
  • مدیریت زیبایی و کارایی محتوا

CMS عملی؟

نیاز کامپیوترینیاز محتوا
نرم افزارسخت افزاررشد
شکل 1شکل 2شکل 3

خصوصیات بارز مدل حاضر:

این مدل یکی از مدلهای رایج با مدولهای آزاد(Open Source) برای مدیریت تولید محتوا بوده که اصلاح و مطابق نیازهای شبکه رشد بومی سازی شده است. و شامل سرویسهای ذیل می باشد:
ادامه دارد ...


تعداد بازدید ها: 36474


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..