منو
 صفحه های تصادفی
نظریه روانکاوی شخصیت
کالکوزین
هافبک میانی
پلاریمتری
صحنه ای از مقام والای امام حسن و امام حسین علیهماالسلام
گوزن یالدار آبی
سهم بی نام
bran or epidural abscess
غزوه الکدر
رشته دانشگاهی مهندسی کامپیوتر
 کاربر Online
440 کاربر online

کتابهای روانشناسی پرورشی

تازه کردن چاپ
جامعه و علوم اجتماعی > روان شناسی > روان شناسی یادگیری > روان شناسی تربیتی
(cached)



نام کتاب
نویسنده
مترجم
چکیده کتاب
ناشر
روان‌شناسی پرورشینویسنده: مهدی جلالیمولف این کتاب دلیل نگارش آن را اینگونه بیان می‌کند: هدف پرورش کمال قوای جسمانی و نفسانی فرد به نحو مکوزون و متناسب است به نحوی که در آینده برای خود و دیگران مفید باشد و تحقق این ایده‌آل جز با استعانت از روان‌شناسی میسر نیست و کتاب حاضر به همین منظور به رشته تحریر درآمده است، تا طالبان این علم تا اندازه‌ای با اصول و مبادی آن آشنا شوند. این کتاب موضوعات مختلفی را بررسی می‌کند، از جمله: توارث ، ساختمان جسمانی ، رشد ، انعکاسات غرایز و عواطف ، انواع یادگیری ، تداعی و تفکر ، هوش ، شخصیت و منش و امراض و نقایص شخصیت ناشر : شرکت سهامی چهر
تاریخ نشر: 1373
روانشناسی تربیتی مولف: لی ، جی ، کرانباخ
مترجم: مسعود رضوی
این کتاب برای معرفی اصول روانشناسی تربیتی به معلمان و نیز دانشجویانی که معلمی پیشه خواهند کرد، نوشته شده. در این کتاب به تکلیف اساسی روانشناسی تربیتی که تفهیم طرز یادگیری دانش آموز ، به معلم است، پرداخته شده است. سرفصل‌های مهم این کتاب عبارتند از: روانشناسی و مشکلات مدرسه ، آمادگی و تکامل آن ، اکتساب مهارت‌ها ، اندیشه‌ها و رویه‌ها ، تکامل عقلی به عنوان انتقال یادگیری ، طرح نقشه ، انگیزش و ارزشیابی.ناشران: موسسه تحقیقات تربیتی – دهخدا
تاریخ نشر اول 1346 – دوم 1364
رابطه بین روانشناسی و آموزش و پرورش مولفان: هانت ، ادماند سالیوان
مترجم: اکبر میز حسینی
این کتاب یک روش جدید تفکر یا یک سیستم منظم برای ارائه نظریات به کار برده ، تا روانشناسان و معلمان بتوانند مطالب را بهتر توضیح دهند. این کتاب مانند دیگر کتابها ، شامل مطالب روانشناسی تربیتی سنتی نیست، بلکه راه‌هایی را نشان می‌دهد که مفاهیم روانشناسی با معنی‌تر و عملی‌تر گردد. این کتاب نیازهای کودک را در ارتباط با محیط به طور جدی بررسی می‌نماید و هدف هماهنگ کردن خصوصیات محصل با روش‌های آموزش و پرورش می‌باشد. عناوین مهم این کتاب عبارتند از: هماهنگ کردن روانشناسی و آموزش و پرورش ، نظریه‌های مربوط سیکنر ، آزوبل یا الگوی انطباقی سطوح فکری و روش‌های انسان گرایانه راجرز و مولر ناشر: بامداد
تاریخ نشر 1367
روانشناسی تربیتینویسنده: فردیک جی . مک دونالد
مترجم: زهره سرمد
این کتاب برای دو گروه خواننده بسیار قابل استفاده است. درجه اول برای افرادی که با امر تدریس سروکار دارند و درجه دوم افرادی که به طور غیررسمی با امر تعلیم و تربیت سر و کار دارند و می‌توانند با شناخت عوامل موثر در یادگیری‌های مختلف در کوشش‌های تربیتی خود مفیدتر واقع شوند و با آگاهی بیشتر گام بردارند. این کتاب به یادگیری و جریان‌های شناختی ، یادگیری طرز فکرها، شخصیت و مفهوم خود در تعامل شاگرد و معلم و مدرسه به عنوان یک نظام اجتماعی می‌پردازد.ناشر: دانشگاه تهران
تاریخ نشر 1355
مبانی روانشناختی تربیتنویسنده: علی اکبر شعاری نژاد این کتاب از آغاز تا انجامش به مطالعه رفتار فرد در ارتباط با محیط و چگونگی تعامل (تاثیر متقابل) آن دو از فرایند "تربیت" می‌پردازد. این کتاب آشکار می‌سازد که ارتباط بین رواشناسی و آموزش و پرورش یک ارتباط عمیق درونی و کاری است. زیرا هر دو تقریبا زبان مشترکی دارند، هدف مشترکی را دنبال می‌کنند و مربی و دانش‌آموز هر دو موضوع مطالعه روان‌شناسی هستند. این کتاب در فصل‌های مختلف به این مطالب می‌پردازد: روانشناسی معلم ، روانشناسی ، روانشناسی محصل ، روانشناسی یادگیری ، وسایل آموزشی ، تکنولوژی تدریس ، مدرسه و تربیت معلم انتشارات: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
تاریخ نشر:1375


تعداد بازدید ها: 35129


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..