|
نام کتاب | نویسنده مترجم | چکیده کتاب | ناشر
|
روانشناسی پرورشی | نویسنده: مهدی جلالی | مولف این کتاب دلیل نگارش آن را اینگونه بیان میکند: هدف پرورش کمال قوای جسمانی و نفسانی فرد به نحو مکوزون و متناسب است به نحوی که در آینده برای خود و دیگران مفید باشد و تحقق این ایدهآل جز با استعانت از روانشناسی میسر نیست و کتاب حاضر به همین منظور به رشته تحریر درآمده است، تا طالبان این علم تا اندازهای با اصول و مبادی آن آشنا شوند. این کتاب موضوعات مختلفی را بررسی میکند، از جمله: توارث ، ساختمان جسمانی ، رشد ، انعکاسات غرایز و عواطف ، انواع یادگیری ، تداعی و تفکر ، هوش ، شخصیت و منش و امراض و نقایص شخصیت | ناشر : شرکت سهامی چهر تاریخ نشر: 1373
|
روانشناسی تربیتی | مولف: لی ، جی ، کرانباخ مترجم: مسعود رضوی | این کتاب برای معرفی اصول روانشناسی تربیتی به معلمان و نیز دانشجویانی که معلمی پیشه خواهند کرد، نوشته شده. در این کتاب به تکلیف اساسی روانشناسی تربیتی که تفهیم طرز یادگیری دانش آموز ، به معلم است، پرداخته شده است. سرفصلهای مهم این کتاب عبارتند از: روانشناسی و مشکلات مدرسه ، آمادگی و تکامل آن ، اکتساب مهارتها ، اندیشهها و رویهها ، تکامل عقلی به عنوان انتقال یادگیری ، طرح نقشه ، انگیزش و ارزشیابی. | ناشران: موسسه تحقیقات تربیتی – دهخدا تاریخ نشر اول 1346 – دوم 1364
|
رابطه بین روانشناسی و آموزش و پرورش | مولفان: هانت ، ادماند سالیوان مترجم: اکبر میز حسینی | این کتاب یک روش جدید تفکر یا یک سیستم منظم برای ارائه نظریات به کار برده ، تا روانشناسان و معلمان بتوانند مطالب را بهتر توضیح دهند. این کتاب مانند دیگر کتابها ، شامل مطالب روانشناسی تربیتی سنتی نیست، بلکه راههایی را نشان میدهد که مفاهیم روانشناسی با معنیتر و عملیتر گردد. این کتاب نیازهای کودک را در ارتباط با محیط به طور جدی بررسی مینماید و هدف هماهنگ کردن خصوصیات محصل با روشهای آموزش و پرورش میباشد. عناوین مهم این کتاب عبارتند از: هماهنگ کردن روانشناسی و آموزش و پرورش ، نظریههای مربوط سیکنر ، آزوبل یا الگوی انطباقی سطوح فکری و روشهای انسان گرایانه راجرز و مولر | ناشر: بامداد تاریخ نشر 1367
|
روانشناسی تربیتی | نویسنده: فردیک جی . مک دونالد مترجم: زهره سرمد | این کتاب برای دو گروه خواننده بسیار قابل استفاده است. درجه اول برای افرادی که با امر تدریس سروکار دارند و درجه دوم افرادی که به طور غیررسمی با امر تعلیم و تربیت سر و کار دارند و میتوانند با شناخت عوامل موثر در یادگیریهای مختلف در کوششهای تربیتی خود مفیدتر واقع شوند و با آگاهی بیشتر گام بردارند. این کتاب به یادگیری و جریانهای شناختی ، یادگیری طرز فکرها، شخصیت و مفهوم خود در تعامل شاگرد و معلم و مدرسه به عنوان یک نظام اجتماعی میپردازد. | ناشر: دانشگاه تهران تاریخ نشر 1355
|
مبانی روانشناختی تربیت | نویسنده: علی اکبر شعاری نژاد | این کتاب از آغاز تا انجامش به مطالعه رفتار فرد در ارتباط با محیط و چگونگی تعامل (تاثیر متقابل) آن دو از فرایند "تربیت" میپردازد. این کتاب آشکار میسازد که ارتباط بین رواشناسی و آموزش و پرورش یک ارتباط عمیق درونی و کاری است. زیرا هر دو تقریبا زبان مشترکی دارند، هدف مشترکی را دنبال میکنند و مربی و دانشآموز هر دو موضوع مطالعه روانشناسی هستند. این کتاب در فصلهای مختلف به این مطالب میپردازد: روانشناسی معلم ، روانشناسی ، روانشناسی محصل ، روانشناسی یادگیری ، وسایل آموزشی ، تکنولوژی تدریس ، مدرسه و تربیت معلم | انتشارات: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تاریخ نشر:1375 |