منو
 کاربر Online
1834 کاربر online

مدیر تور

تازه کردن چاپ
دانشنامه > متفرقه
(cached)



معرفی

مدیر تور کسی است که علاوه بر دارا بودن مهارت راهنمای تور داخلی و راهنمای تور حارجی از عهده انجام برنامه ریزی تور داخلی و تعلیمات سرپرستی برآید.



نمونه وظایف

1. آشنایی با کشف علل وجود روحیه ناهنجار، عوامل عدم همکاری و راههای ایجاد روحیه هنجار و طرز برخورد صحیح در کارکنان
2. آشنایی با نحوه حل مشکلات و مسائل سرپرستان در واحدها
3. شناسایی اصول ایجاد روابط کار
4. آشنایی با عوامل انگیزشی در محیط کار
5. أشنایی با دستورالعمل کار سازمان بهداشت روانی محیط کار و رضایت مندی
6. شناسایی اصول تنظیم برنامه دیدارهای داخلی و خارجی با زمان تور و اماکن مورد بازدید
7. آشنایی با کتب G.L , O.A.G , T.I.Mو راهنمای هتل و خدمات جهانگردی
8. آشنایی با سایت های اینترنتی و نرم افزارهای رایانه ای جهانگردی
9. آشنایی با آمار و ارقام برنامه ریزی
10. آشنایی با بازارهای جهانگردی
11. توانایی ایجاد روابط سازمانی
12. آشنایی با رهبری، عوامل موثر در رهبری و مسئولیتهای سرپرست
13. آشنایی با توقعات افراد عوامل بوجود آورنده و تغییر دهنده توقعات در کارکنان تحت سرپرستی
14. آشنایی با خصوصیات روحی و روانی و جسمی افراد
15. آشنایی با پایه های اساسی ایجاد روابط خوب و روش کاربرد آن در جوابگویی به توقعات افراد
16. توانایی برنامه ریزی تور داخلی و خارجی
17. آشنایی با سیستم های حمل و نقل زمینی، دریایی، هوایی
18. شناسایی کاربرد اصول حمل و نقل زمینی، دریایی، هوایی و مقررات مربوطه و تعرفه های مسافرت های گروهی
19. آشنایی با اماکن اقامتی و پذیرایی در داخل و خارج از کشور
20. شناسایی کاربرد تعرفه های مربوط به مسافرت های گروهی در اماکن اقامتی پذیرایی
21. شناسایی اصول ارتباط با راهنماهای تورهای داخل و خارجی و بومی
22. شناسایی اصول مقررات اخذ ویزا برای تورهای خارجی
23. شناسایی اصول ایجاد امکانات برای دیدار از اماکن و جاذبه های جهانگردی داخل و خارج از کشور
24. توانایی ایجاد روابط کار
25. توانایی ایجاد روابط انسانی ارتباطات و انگیزش
26. توانایی سازماندهی و مدیریت منابع انسانی
27. توانایی تعلیم کار
28. توانایی حفاظت کار



ابزار و وسایل

1. اورهد پروژکتور
2. ویدئو
3. تلویزیون
4. تابلوهای آموزشی
5. استاندارد
6. کتب آموزشی اسلاید
7. کتب A.B.C
8. کتب A.P.T
9. دیسک رایانه ای A.B.C و A.P.T
10. لوازم التحریر
11. کتاب مقررات یاتا
12. کتب مربوط به مسافرتهای هوایی و زمینی و دریایی
13. کتبT.I.M
14. کتب راهنمای هتل و خدمات جهانگردی



شرایط ارتقاء شغل

مدیر تور برای ارتقاء شغلی خود باید در اثر گذشت زمان و ایجاد رضایت مندی در مشتریان تجربه لازم را کسب کند و نسبت به رفاه مسافرین تمام سعی خود را بنماید. دستمزدی که از این راه نصیب خود می کند با افزایش مشتری نسبت مستقیم دارد.



ویژگیهای شخصیتی

تور یا همان سفرهای سیاحتی دسته جمعی مسائل متعدد و متنوعی پیدا کرده است وقتی که یک مجموعه در صدد بر می آید تا یک سفر جذاب، بیاد ماندنی و شایسته را برای مسافرین خود انجام دهد باید تمامی ابعاد سفر را اعم از رفت و آمد، سکونت و بازدید و در نهایت خرید را به صورتی برنامه ریزی کنند که در زمان معینی که سفر انجام می گیرد تمامی کارها و برنامه های معین و مشخص شده به نحو شایسته ای انجام گیرد. در رأس مجموعه توریستی مدیر تور است و ویژگی مهمی که باید در وجودش باشد شناخت بخش های مورد نیاز برای انجام یک تور و فداکاری و مدیریت عملیاتی برای برپایی یک سفر مناسب است مدیر تور باید روابط عمومی و قابلیت های اجرایی خوبی داشته باشد.

تعداد بازدید ها: 15314


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..