منو
 کاربر Online
384 کاربر online

شانه ها را در تنیس بر مبنی مکانیزم آن حرکت دهید

تازه کردن چاپ
فرهنگ > ورزش > علم ورزش
(cached)

شانه ها را بر مبنای مکانیزم آن حرکت دهید

اطلاعات قدرت است . بهترین ورزشکار ‍؛ ورزشکاری مطلع است که تمریناتش را نیز بخوبی انجام داده باشد . هدف این مقاله ارایه اطلاعات پایه ایست .
آیا می دانستید که مچ یکی از مفصل هایی است که کمترین انعطاف را در بدن دارد ؟
آیا می دانستید که افزایش زیاد حجم ماهیچه ها تاثیر منفی بر دامنه حرکات شما دارد ؟
آیا می دانستید که دو دقیقه تمرین کششی در هفته برای انعطاف کافی نیست ؟
اطلاعات شما چقدر است ؟
ساختار یک مفصل دامنه حرکت آنرا تعین می کند. دلیل اینکه مفصل مچ یکی از کم انعطاف پذیرترین مفصل های بدن است، بخاطر مفصل بیضی شکل آن است یعنی شکل سر این اتصال بیضی است. ولی مفاصل شانه و کمر که بیشترین انعطاف را دارند کره ای شکل هستند. اما این اطلاعات چه کمک به شما می کند ؟
در انجام حرکات ورزشی بالا سری - مانند ضربه ای که در تنیس لازم است ، مفاصل شانه در حرکات تکراری بکار گرفته می شود . بدلیل همین تکرار حرکت ؛ بافتهای نرم اطراف مفصل تحت فشار قابل توجه ای قرار می گیرند . این بافت ها در بخش جلویی مفصل می توانند نرم شوند در حالیکه بافت های نرم در قسمت عقبی شل شده و انعطاف آنها کاهش می یابد . آیا این امر برای شما مشکل آشنایی است ؟
معمولا بازیکن های تنیس چرخش مفصل شانه شان در بخش بیرونی بیشتر و در بخش داخلی شان کمتر است. این عدم تعادل ممکن است در ضربات بالا سری ( اسمش ) ، باعث حرکت باز و به بیرون بدن شود . و احتمال دارد به آسیب و درد شانه منجر شود که خود باعث کاهش دامنه ی حرکات گردد. احتمالا شما خواهان پیدا کردن بهترین راه حل پیشگیری و حفظ انعطاف در بافت نرم مفصل شانه تان هستید . راه حل شما در حرکات کششی صحیح است . (حرکات کششی قبل از مسابقه و تمرین).
قدم اول آمادگی اینست که راه چرایی ماجرا را بدانید. چرا شانه تان درد می کند. چند جمله قبل ما یک آسیب معمول را که به راحتی قابل پیشگیری است توضیح داد. به جزئیات بیو مکانیکی حرکات شانه توجه کنید و طبق آن برنامه ریزی کنید .
برنامه ریزی قدم دوم است . چرا ؟
چنانچه برنامه ریزی نکنید یعنی برای شکست برنامه ریزی کرده اید. حرکات کششی برای گرم شدن باید مختص فعالیت و ورزش خاص شما باشند. مثلا می دانیم که در تنیس درد شانه ناشی از سفت شدن بخش عقبی شانه ، شایع است . بنابر این حرکات کششی که روی این بخش شانه تمرکز کند مورد توجه خواهد بود تا نسبت به سایر نقاط بدن. اما گام آخر از همه مشکل تر است :
تمرین کنید: شما مشکل را می دانید و می دانید چرا دچارش می شوید . شما یک برنامه با جزئیات برای مقابله با مشکل دارید . با این حال تا وقتی تمرین ها را انجام نداده اید این عملیات مفت نمی ارزد .
بخاطر بسپارید . همیشه راست قامت بایستید و به جلو ؛ عقب یا پهلو ها کج نشوید . با حرکات کششی بچرخید ، و کشش را 10 تا 12 ثا نیه نگهدارید . همیشه قبل از حرکات کششی خود را گرم کنید و همواره از روش و تکنیک صحیح استفاده کنید . کشش را تا حدی به جلو ببرید که حس درد نداشته باشید . چنانچه احساس درد کردید فورا حرکات کششی را قطع کنید . همواره قبل و بعد از ورزش حرکات کششی انجام دهید .


منبع:

تصویر


تعداد بازدید ها: 9652


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..