منو
 کاربر Online
519 کاربر online

حتمی بودن خروج سفیانی - حمران : 2

تازه کردن چاپ
فرهنگ > الهیات > دین اسلام > شیعه > شخصیتهای معاصر > دشمنان
(cached)

حمران بن اعین از امام باقر علیه السلام درباره این آیه: « فقضی اجلاً و اجلُ مسمی عنده » (انعام:2) این گونه روایت کند: « آن ها دو اجل است، اَجَل حتمی و اجل موقوف (مشروط) ».
حمران پرسید: حتمی چیست؟ امام (علیه السلام) فرمود: « چیزی که غیر از آن نیست.»
حمران گفت: موقوف (مشروط) چیست؟ امام فرمود: « آن چیزی که برای خدا در آن اراده و خواستی است.» حمران گفت: « امیدوارم که اجل سفیانی از نوع موقوف و مشروط باشد.» امام (علیه السلام) فرمود: فلا به خدا سوگند، آن حتمی است.

در حدیث دیگری فضیل از امام باقر (علیه السلام) روایت کرده که فرمود: « برخی از امور، امور موقوفه است و برخی دیگر امور حتمی است و سفیانی از حتمیاتی است که چاره ای از آن نیست. »

منابع:
بحارالانوار، 52/249 حدیث 133 و 134 ---------غیبه النعمانی

مراجعه شود به:
نشانه های ظهور امام مهدی علیه السلام - خروج سفیانی
دودمان سفیانی و شمایل او

تعداد بازدید ها: 6257


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..