منو
 صفحه های تصادفی
مدیریت بحران
زبان پارسی باستان
سنگ کانی آهن
معیارها و شاخص هی ارزیابی بازیکنان تنیس
روز عید و لباسهای آسمانی
تولی و تبری
آزمایشگاه فیزیک و شیمی و میکانیک خاک
فرمانروایی شاه عباس کبیر، اوج عظمت دولت صفوی
دانشکده معماری و شهرسازی شهید بهشتی
مطلب
 کاربر Online
696 کاربر online

تغییر نما حرکت بازیگر

تازه کردن چاپ
فرهنگ > هنر
فرهنگ
فرهنگ > هنر > سینما و تلویزیون
(cached)


img/daneshnameh_up/b/b8/cinema.gif

img/daneshnameh_up/c/c1/changshut.jpg
طراحی نماهایی که ترکیبی از مجموعه نماهای تصویربرداری شده از نقاط دید دوربینهای ساکن و ایستا هستند ،‌ بسیار آسان است . اما جالب بودن و جذابیت تصویری برنامه ،‌با تغییر نما و حرکات دوربین و بازیگران شدنی می‌شود.
حرکت بازیگران
اگر فقط از نماهای ساکن استفاده کنیم ممکن است برای بیننده بسیار خسته کننده باشد. سعی کنید در حد جزئی هم که شده ، ‌دوربین یا سوژه‌حرکت داشته باشند. حتی اگر مجری فقط اشاره‌ای به جزئیات هم بکند،‌بهتر از نمایی ساکن و بی‌تحرک است. وقتی در صحنه‌ای ،‌سر دوربین)) می‌چرخد و کسی را دنبال می‌کند ، حس انتظار وقوع حادثه‌ای به بیننده دست می‌دهد. تصویر جان می‌گیرد و ما نسبت به صحنه واکنش نشان می‌دهیم.
در نماهای باز بشدت تحت تاثیر محیط قرار می‌گیریم و در نماهای بسته‌تر ،‌ بازیگر یا مجری برنامه ،‌تسلط خود را بر تصویر اعمال می‌کند . بنابراین ،‌با تغییر اندازه نما و فاصله بازیگر از دوربین‌،‌می‌توانید نقطه تاکید را تغییر دهید.
می‌توانید آگاهانه دلایلی برای این تغییرات خلق کنید . بازیگرانتان از یک نقطه به نقطه دیگر حرکت می‌کنند و مرکز توجه را به حوزه‌های رویدادهای جدیدی می‌کشانند؛ می‌توانند با ایما و اشاره و نگاه و زبان بی‌زبانی چیزی را بیان کنند ؛ برای مثال ، اشاره به ویژگیهای خاصی می‌کنند که لنز دوربین روی آنها زوم می‌کند. اگر بازیگر یا مجری به سوی بیرون از دوربین بچرخد ،‌این سمت چرخش و نگاه بازیگر)) ،‌این امکان را فراهم خواهد ساخت که نقطه دید دوربین نیز در سمتی که نگاه بازیگر چرخیده است ،‌حرکت پان یا زوم داشته باشد. و بالاخره عبارتی مثل " همان طور که آنجا می‌بینیم .." مانند دعوتی است بریا تغییر نما و چرخش سر دوربین یا حرکت خود دوربین.
نماهای گروهی
گروهی از مردم را می‌توان به روشهای مختلف به تصویر کشید . در وضعیتی ساکن و ایستا ( مثلا در یک میز گرد) می‌توانید به طور انتخابی به تک‌تک افراد ،‌ به زوجها ،‌به گروههای کوچکتر،‌دوربین رانشانه روید . برشهای بین تصاویر دوربینها ، تنوع تصویری رابه همراه خواهد داشت .
به جای استفاده از یک ترکیب ساکن ، می‌توانید ترتیبی بدهید که داخل گروه تغییراتی صورت گیرد. این تغییرات با انجام حرکاتی امکانپذیر است که طبیعی به نظر برسند . همان طور که نشسته‌اند ، طرز نشستن خود را تغییر دهند و راحت‌تر بنشینند ،‌نوشابه‌ای را به لیوان بریزند ،‌بروند و کتابی را بیاورند ، از بیرون به جمع ملحق شوند ، یا جمع را ترک نمایند و به هر حال ترکیب صحنه را تغییر دهند .
حتی یک حرکت سرو صورت و بدن می‌تواند ترکیب گروه را تغییر دهد .
شرح تصویر:
1)تشکیل مجموعه‌ای از نماها به وسیله جداسازی فردی یاگروهی
وقتی شرکت کنندگان در برنامه را گروه‌بندی می‌کنیم و دوربینها ، نماهای تک،‌دونفره و غیره ،‌ از تقسیم‌بندی گروهها می‌گیرند، نتیجه ، برنامه‌ای است بانماهای تقریبا ساکن و ایستا .
2) تشکیل مجموعه‌ای از نماها با حرکت دادن بازیگران و مجریان
افراد می‌توانند برای ساخت ترکیبها و گروهبندیهای جدید ، به طور طبیعی در داخل قاب تصویر حرکت کنند . بنابراین ،‌در یک نمای سه نفره شخص الف برمی‌گردد و می‌خواهد از قاب خارج شود که به تصویر درشت او برش می‌دهیم . دراین حالت ،‌برای اینکه انگیزه‌ای برای برش‌دادن به تصویر دونفره ب و ج داشته باشیم باید که ب به سوی ج برگردد و به او نگاه کند.
3) تغییر ترکیب‌بندی باحرکت سوژه
دختر در برابر پدر خود قرار می‌گیرد .( وضعیت قاب تصویرسمت چپ ، قدرت بیشتر او را نسبت به پدرش نشان می‌دهد ) درنمای دوم ( قاب سمت راست) پدر از جای خود بلند می‌شود و در این وضعیت جدید ، قدرت پدر به نمایش گذاشته می‌شود و او را در صحنه مسلط‌تر می‌سازد.
تصویر زیر را مجسم کنید:
"سه نفر مشغول صحبتند ، در حالی که یکی از آنها باحالت خشمگین ،‌صورت خود را برمی‌گرداند ( نمای تک) ، شخص کناری او به طرف نفر سوم برمی‌گردد که در سمت دیگر او نشسته است( نمای دو نفره ) "
با تغییر محل اسکان افراد ،‌می‌توانید آنها را در قاب تصویر متحرک سازید و توازن تصویری را به وجود آورید. مرکز توجه قاب را منتقل سازید و تاکید تصویری را دگرگون نمایید. درهم ریختن شکل اولیه گروه ، فرصتهای جدیدی از ترکیب‌بندی تصویری را ایجاد می‌کند که شکل ساکن و ایستای گروه ، ‌فاقد آن است .
حفظ تداوم تصویری در تلویزیون
تنوع تصویری درتلویزیون
تغییر نما دوربین و تدوین در هنگام ضبط
تصویربرداری از سوژه درحال حرکت












تعداد بازدید ها: 13996


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..