منو
 صفحه های تصادفی
روشهای پیشگیری و مبارزه غیر شیمیایی
پلورالیسم دینی
بینائی
عبدالله بن عثمان تیمی
بحران های خارجی در عصر نادر
ترکیب تابع ها
ماهيت انسان از ديدگاه فرويد
تعیین افراد بهشتی و جهنمی بر فراز منبر
تئوری تکامل
جوانی و شکل‌گیری هویت
 کاربر Online
537 کاربر online

اسلام در قرآن

تازه کردن چاپ
فرهنگ > الهیات > دین اسلام > شیعه > کلیات > عقاید
(cached)

پس از چندي اسلام ظهور كرد. اين آيين به حكم آنكه آخرين رسالت الهي و رسالتي جهاني و انساني و رمز تكامل نوع بشر است، مي بايد و بر همه‌ي اديان آسماني گذشته محيط باشد و با آنكه آن اديان را تصديق مي كند، مقرراتي زنده و جاويد به بشريت عرضه مي دارد. اسلام تفسير جامع و وسيعي را كه زير بناي نظام زندگي انسانهاست پيشنهاد مي‌ كند. با برنامه‌‌ي كامل خود كه مبتني بر توحيد است مردم را از جاهليت به خداپرستي سوق مي دهد و همچنانكه براي تهذيب روان و دل آدمي پرهيزگاري را دستور‌العمل قرار مي دهد براي سامان بخشيدن به زندگي او نيز احكام و مقررات خود را برنامه‌ي منحصر مي‌داند. (مائده/ آيات 48 تا 50) پيش از اين اديان بزرگ نيز هر آييني براي اين آمد كه انسان‌ها را به يكتا پرستي دعوت كند و به سوي برنامه‌ي الهي فراخواند. از زمان حضرت نوحعلیه‌السلام پيامبران همه بر همين روش بودند، هر چند تفاوتها و اختلافاتي در قوانين آنان وجود داشت ولي در زير بناي عقيدتي هيچگونه اختلافي نداشتند و همگي به سوي يك هدف اساسي پيش مي رفتند. اين هدف جز آن نبود كه بشر را از چنگال شوم عبادت بندگان خلاصي بخشند و ‌آنان را به پرستش خداي يكتا سوق دهند. قرآن، اين حقيقت را با بياني كلي ذكر مي‌كند و طبيعت اين راه را بيان مي نمايد. همچنين مقام و موقعيت اين دين نهايي و علت برتري و احاطه‌ي آن را بر ساير اديان روشن مي‌سازد و ميان پيروان اين آيين و ديگران فرق و امتياز قائل مي شود: (شوري/ آيات 10 تا 15)

تعداد بازدید ها: 13053


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..